خبرنگار فراری

آل سعود که از نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی در انقلاب‌های عربی ترسیده‌اند، به دنبال راهی برای جلوگیری از فعالیت مردم در این شبکه‌ها هستند و پس از خرید سهام توییتر فتوایی را نیز برای تحریم و کنترل آن صادر کردند.

خبرگزاری فارس: فتوای مفتی اعظم عربستان: مسلمانان واقعی در توییتر فعالیت نمی‌کنند!

به گزارش فارس، نشریه «فارن پالیسی این فوکوس» در مقاله‌ای به قلم «پائول موتر» می‌نویسد: مفتی اعظم عربستان سعودی فتوایی علیه سایت توییتر صادر کرده است، که این سایت را صحنه تبادل اتهامات و دروغ پراکنی «خوانده و از «مسلمانان واقعی» درخواست کرده است از استفاده از این سایت خودداری نمایند».

 

* مطالب «حمزه کاشغری» در «توییتر» بهانه‌ای برای محکوم کردن این شبکه اجتماعی

 

بهانه محکوم کردن این شبکه اجتماعی به قضیه روزنامه‌نگار عربستانی، «حمزه کاشغری» بر می‌گردد. وی پس از انتشار مطالبی در مورد حضرت محمد (ص) در سایت «توییتر» که از نظر مقامات مذهبی کفرآمیز بود، در مالزی دستگیر شده و به عربستان تحویل داده شد. صحبت‌هایی نیز در مورد اقدام علیه کسانی وجود دارد که پیام او را مجدداً منتشر کرده‌اند.

 

* فتوای مفتی عربستان درباره «توییتر» و در عین حال خرید بخشی از سهام آن توسط شاهزاده، نشان سلطنت دوگانه در این کشور است

 

اما با در نظر گرفتن این موضوع که هزاران کاربر «توییتر» خواستار اقدام علیه «کاشغری» و کشتن او شده‌اند، گفته مفتی اعظم مبنی بر دوری مسلمانان از «توییتر» طعنه‌آمیز است، زیرا بسیاری از «سلفی‌ها» از این سایت استفاده کرده و بر آن نظارت می‌کنند.

و همانطور که نشریه «دنشنال» اشاره می‌کند، این موضوع زمانی خنده‌دارتر می‌شود که مفتی اعظم این فتوا را پس از خرید 3.6 درصد سهام این سایت به ارزش 300 میلیون دلار آمریکا در دسامبر گذشته توسط شاهزاده «الولید بن طلال»، برادرزاده پادشاه و ثروتمندترین فرد در عربستان سعودی، صادر کرده است.

این حقیقت که مفتی اعظم خواستار حذف «توییتر» است، اما شاهزاده خواستار خرید سهام آن است به وضوح نشان دهنده وضع ناآرام سلطنت دوگانه‌ای است که از دهه 18 ارتباط خاندان سلطنتی و مفتی‌ها را تعریف کرده است. این سلطنت از زمان تأسیس در سال 1923 در حقیقت یک سلطنت دوگانه بود، زیرا خاندان سلطنتی باید برای سلطنت، از سوی علمای وهابی تأیید شود، و کسانی نیز وجود دارند که این «حق» را مورد سؤال قرار می‌دهند – یکی از اولین انتقادها از این وضعیت زمانی رخ داد که سلطنت و علما، از ترس نیروهای شبه‌نظامی قبیله‌ای «اخوان» که به خاطر آنان بر حجاز مسلط شده بودند، این نیروها را تحریک کردند. آل سعود مسلسل‌های انگلیس را فراهم می‌کند، مفتی‌های وهابی حکمی توجیهی برای این عمل صادر می‌کنند.

 

* حمایت علمای وهابی از حکومت عربستان مطلق نیست

 

همانطور که «توبی جونز» اظهار داشت، «حمایت علمای وهابی از حکومت مطلق نیست. این حمایت‌ها همچنان بحث‌برانگیز، تحریک‌کننده و مقابله‌ای باقی می‌مانند.» ثروت نفتی و اوراق سرمایه‌گذاری به شاهزادگان سعودی اجازه می‌دهد در «سند هورست» (مقر دانشکده نیروی دریایی انگلیس) درس بخوانند و با جامعه‌شناسان فرانسوی خوش و بش کنند، اما در عین حال یارانه نظام آموزشی تحت سلطه دین و شبکه رفاه اجتماعی را، که سعودی‌ها پس از انقلاب‌های عربی در حال کار برای گسترش آن هستند، تأمین می‌کنند که این امر باعث انسجام جامعه از سوی آل سعود می‌شود.

 

* اظهارات یکی از رهبران مذهبی گروه «صحوه»، چالشی برای خاندان سلطنتی و مشارکت مردم در اداره کشور است

 

«صحوه» - اسلام‌گرایان افراطی سابق که در تأسیس حکومت «شریک» شده‌اند – گروهی هستند که بیشتر احتمال مخالفت سیاسی در عربستان را دارند. فعالیت آنان توسط دولت محدود شده است و باید مراقبت باشند مانند «بن لادن» در مسیر اسلام‌گرایانه خود زیاده‌روی نکنند. یکی از رهبران مذهبی برجسته «صحوه» در گذشته اظهار کرده بود که «فرمانروایی فقط در اختیار خداوند است» که در حقیقت «هم چالشی است برای خود خاندان سلطنتی و هم برای این عقیده که شهروندان سعودی باید مشارکت بیشتری در اداره کشور داشته باشند.»

 

* حاکمان عربستان به دنبال حذف ابزاری هستند که نقشی تأثیرگذار در انقلاب‌های عربی داشته است

 

حکومت دینی، که خواستار اختیار کامل در تصمیم‌گیری درباره هنجارهای اجتماعی و حفظ قدرت خود است، امیدوار است بتواند ابزاری را که از نقش پررنگ آن در انقلاب‌های عربی ترسیده است، بدنام نماید. آنان نمی‌توانند خود را با ابزارهای الکترونیکی جهانی، که ممکن است باعث شود جامعه مذهبیشان به جرم فکر کند، تطبیق دهند.

در پی هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی
فریاد "مرگ بر آمریکا" در سراسر افغانستان طنین‌انداز شد/ 2 نظامی آمریکایی کشته شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با گسترش موج تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر افغانستان، 2 نظامی آمریکایی در ولایت "ننگرهار" هدف گلوله یک سرباز افغان قرار گرفته و کشته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شهروندان افغان امروز در سومین روز متوالی با حضور در  جاده‌ها و خیابان‌ها با فریاد مرگ بر آمریکا، نفرت و انزجار خود را از نظامیان خارجی، به گوش جهانیان رساندند.

آنان با سر دادن شعارهایی بر ضد نیروهای خارجی و فریاد "الله‌اکبر" و "زنده باد اسلام" خواهان محاکمه عاملان هتک حرمت قرآن کریم شدند.

از شرق و غرب و همچنین از شمال و جنوب افغانستان خبر می‌رسد که افغان‌ها یک صدا فریاد زدند که دیگر خواهان حضور نظامیان خارجی در کشور شان نیستند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات در چندین ولایت افغانستان به خشونت کشیده شد که بیش از 10 کشته و 50 زخمی برجای گذاشت.

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در جنوب شرق افغانستان نیز حاکی است که یک سرباز افغان امروز، 2 نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله در منطقه "خوگیانی" این ولایت، از پای درآورد.

با وجود آن که در حال حاضر اوضاع در بیشتر شهرهای افغانستان آرام گزارش می‌شود اما وضعیت امنیتی در این کشور، بسیار شکننده است.

تظاهرات مردم افغانستان 3 روز پیش ساعاتی پس از آن که نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه بگرام، ده‌ها نسخه از قرآن کریم را آتش زدند، آغاز شد.

روز گذشته نیز تظاهرات مردم در ولایات ننگرهار، کابل و "پروان" به خشونت کشیده شد که بر اثر آن هفت تن کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

 

سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, :: 22:30 ::  نويسنده : خبرنگار

 

فارس نوشت:

در پی مقابله امروز نیروهای جان برکف سپاه با گروهک تروریستی پژاک، «فرهاد مهدی» به عنوان پرسنل بسیجی عملیات رزم به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
امروز ششم دی ماه، در پی عملیات پیروزمندانه نیروهای جان بر کف سپاه بانه با گروهک تروریستی پژاک، در یکی از روستاهای اطراف بانه، 4 نفر از نیروهای پژاک به هلاکت رسیدند و چند نفر دیگر مجروح شدند.
 
در این درگیری شهید «فرهاد مهدی» از پرسنل بسیجی و گرانقدر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اهل کامیاران بوده، به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

سه شنبه 6 دی 1390برچسب:, :: 22:25 ::  نويسنده : خبرنگار

  قبل از هر پاسخی دقت فرمایید که این جمله‌ی «در کجای قرآن آمده ...؟»، اخیرا توسط سایت‌ها و سایر امکانات و ابزار تبلیغاتی وهابیت بسیار رایج شده است و شیعیان و اهل سنتی که خود را اهل اسلام می‌دانند و به همین دلیل می‌خواهند استناد به قرآن کریم نماید، باید بسیار مراقب این حقه‌ی انحرافی باشند. 

«در کجای قرآن آمده است ...؟» استدلال کسانی است که در ابتدای اسلام مدعی شدند «حسبنا کتاب الله – کتاب خدا برای ما کافیست» و امروز هم مدعی هستند که کتاب خدا در اختیارمان هست و خودمان می‌خوانیم و نیازی به هیچ معلم، راهنما، عالم، مفسر و ... نیز ندارد و به هر چه در ظاهر آیات آمده نیز به آن شکلی که خودمان می‌فهمیم استناد می‌کنیم! در واقع می‌گویند: کتابی در دست می‌گیریم، ولی خود دین جعل می‌کنیم. 

اگر چه همه این ادعاها برای جلوگیری از فهم مردم از قرآن و اسلام به واسطه‌ تعلیم معصومین (ع) که معادن علم الهی و مخازن وحی هستند می‌باشد، اما همین ظاهر آیات قرآن کریم که برای همگان نیز قابل فهم است، راه فرار و توجیه و ایجاد انحراف «به نام قرآن – علیه قرآن» را بر آنان بسته و دستور به اطاعت از رسول اکرم (ص) و اهل عصمت (ع) و راسخون در علم و ... داده است. تا معلوم شود «حسبنا کتاب‌الله» نه ریشه‌ی قرآنی دارد و دلیل عقلی. بلکه مغایر با این آموزه‌ها و عقل و فهم انسان است. 

حال ما از آنان می‌پرسیم که در کجای قرآن آمده است که به ظاهر قرآن بسنده کنید – که می‌کنید؟ در کجای قرآن آمده که علم بدون معلم قابل فراگیری است – که مدعی هستید خودمان از کتاب همه چیز را می‌فهمیم؟ اگر این طور است چرا این همه مدرسه و دانشگاه و ... دایر کردید، کافی بود که هفت میلیارد کتاب فیزیک یا ریاضی و یا ... چاپ و توزیع می‌کردید تا همه انیشتن شوند. 

وانگهی در مورد احکام الهی می‌پرسیم: در کجای قرآن کریم آمده است که نماز صبح دو رکعت و نماز ظهر چهار رکعت است؟ کجای قرآن کریم آمده که به هنگام نماز ابتدا باید نیت کرد و سپس تکبیر گفت؟ در کجایش آمده که قرائت سوره‌ی حمد واجب است – دستور به ترتیب در کجایش آمده است؟ کجای قرآن نوشته که در هر رکعت باید یک رکوع و دو سجده نمود؟ در کجا آمده که مناسک حج چگونه و دفعات طواف چند دور است و نقطه‌ آغاز و پایان در طواف کجاست – اگر برعکس طواف کنیم چه می‌شود؟ 



ادامه مطلب ...
دو شنبه 5 دی 1390برچسب:, :: 18:29 ::  نويسنده : خبرنگار

 

9 دی، روز همصدایی ملت با رهبر معظم انقلاب اسلامی برای جذب حداكثری و دفع حداقلی است

 

تهران - حضرت آیت الله' محمد رضا مهدوی كنی' رییس مجلس خبرگان رهبری تاكید كرد:نهم دی، روز وحدت و همگرایی ملت و روز همصدایی ملت با رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جذب حداكثری و دفع حداقلی است.

به گزارش روز یكشنبه ایرنا به نقل از دفتر رییس مجلس خبرگان رهبری ، آیت الله مهدوی كنی در بیانیه ای به مناسبت یوم الله 9 دی خطاب به ملت ایران خاطرنشان كرد: بزرگداشت روز نهم دی بزرگداشت روز وحدت ملی و انسجام اسلامی براساس آموزه دینی 'تولی و تبری' است.

در این بیانیه آمده است:روز نهم دی ، هم افزایی یاران انقلاب است، روی نهم دی روزی است كه همگان به این درك، فهم و حقیقت عظیم رسیدند، اگر پشتیبان ولایت فقیه باشند مملكت به دامن دیكتاتوری و استعمار خارجی نمی افتد.

 

متن كامل بیانیه رییس مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

 

مردم آگاه و غیور ایران

یوم الله نهم دی ماه سال 1388 روزی ماندگار در صفحات تاریخ زرین انقلاب اسلامی است.

بدون شك این روز بزرگ یك نقطه عطفی است كه عظمت ملت ایران را بیش از پیش در نگاه جهانیان برجسته تر می نمایاند.

عمل بهنگام و تشخیص به موقع و تجلی ایمان دینی در دفاع از اسلام و انقلاب و رهبری مهمترین ویژگی نهم دی ماه است این ویژگی به حدی بزرگ بود كه از نگاه رسانه های دوست و دشمن پنهان نماند.

اینجانب ضمن تبریك به بصیرت الهی ملت مسلمان ایران و بزرگداشت یوم الله نهم دی نكاتی را در زیر یادآور می شوم:

 

1- حوادث تلخی در سال 88 به مناسبت دهمین دوره رقابت های ریاست جمهوری به وقوع پیوست، عده ای با عبور از خطوط قرمز نظام به ملت و رهبری مظلوم انقلاب بی مهری كردند و متاسفانه با دشمنان قسم خورده نظام همصدا شدند.

اینها كید و مكر شیطان بزرگ را نادیده گرفتند و در زمین دشمن بازی خطرناكی را علیه امنیت و مصالح ملی آغاز كردند كه هنوز آن را خاتمه نداده اند.

اینجانب از باب خیرخواهی به آنها می گویم تا فرصت باقی است به دامن ملت برگردند و روز نهم دی را روز بازگشت به مردم و انقلاب بدانند.

 

2- از ابتدای فتنه سال 88 معلوم بود كه ولایت فقیه و موجودیت انقلاب اسلامی هدف اصلی دشمنان قرار گرفته است همین مهم كافی بود كه برخی می فهمیدند موضوع جنگ نرم دشمن علیه نظام جدی است و از همراهی با نامحرمان انقلاب پرهیز می كردند.

اما علیرغم هشدارهای مقام معظم رهبری عده ای با ژنرال ها و افسران جنگ نرم دشمن همراهی كردند و از سوی مردم لقب ساكتین و مردودین را گرفتند.

مردم قصور آنان را فراموش نكرده اند به همین دلیل در راهپیمایی عظیم نهم دی تبری خود را از آنان اعلام كردند.

3- انصاف، عدالت و نیز صبوری رهبر معظم انقلاب در برخورد با كسانی كه متاسفانه تا مرز 'بغی' پیش رفتند پرده ای از مهارت و هنر مدیریت بحران توسط ایشان را نشان داد.

غلبه صدق بر دروغ و تدبیر بر مكر را از عنایات خداوند بزرگ و توجهات حضرت ولی عصر (عج) می دانیم خداوند را به خاطر خنثی شدن توطئه های دشمنی كه با حضور میلیونی مردم در نهم دی تجلی یافت شاكریم.

4 - یوم الله نهم دی روز درخشش حضور جوانان و نوجوانانی بود كه به نمایندگی از نسل سوم انقلاب در میادین و خیابان ها حضور یافتند و صیانت از انقلاب و اسلام را از نسل پیشین تحویل گرفتند.

این حضور بی نظیر دشمن را برای ضربه به انقلاب ناامید كرد.

امروز نسل سوم انقلاب در جای جای صحنه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ... حضور دارد و مومنانه تر از نسل اول و دوم در راه تداوم انقلاب گام برمی دارد.

حرف اصلی ملت ایران در روز نهم دی از زبان جوانان پاكبخاته و شجاع این مرز و بوم اعلام شد.

حرف این بود كه ما تا جان داریم پای اسلام، انقلاب، امام و رهبری ایستاده ایم و شرارت دشمن را به هر شكلی كه باشد - چه سخت و چه نرم - دفع خواهیم كرد.

5- روز نهم دی ،روز وحدت و همگرایی ملت است ، روز 9 دی روز همصدایی ملت با رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جذب حداكثری و دفع حداقلی است.

لذا بزرگداشت روز نهم دی، بزرگداشت روز وحدت ملی و انسجام اسلامی براساس آموزه دینی 'تولی و تبری' است.

روز نهم دی هم افزایی یاران انقلاب است.

روز نهم دی روزی است كه همگان به این درك، فهم و حقیقت عظیم رسیدند، اگر پشتیبان ولایت فقیه باشند مملكت به دامن دیكتاتوری و استعمار خارجی نمی افتد.

6- مجلس خبرگان رهبری با تاسی به ملت بزرگ ایران در صیانت از جایگاه ولایت فقیه با بهره گیری از پیام مردم آگاه و بصیر ایران در روز قیام نهم دی اعلام می دارد، فقهای بزرگ و علمای بصیر خبرگان رهبری همان مسیری را می روند كه ملت در 15 خرداد 42، 22 بهمن 57 و نیز 9 دی 88 با امدادهای الهی رفتند.

این مسیر یك مسیر الهی و مقدس است كه در گذشته انبیاء و اولیاء الهی در عمل به اوامر و نواهی خداوند طی كردند و ما در پیمودن آن لحظه ای تردید نداریم.

 

محمدرضا مهدوی كنی

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:معصومه,, :: 15:55 ::  نويسنده : خبرنگار

 

سایر مطالب - نکاتی از روایات اهل بیت درباره بانوی شهر قم

1- گران سنگی حضرت فاطمه معصومه (س)

به گفته محدث بزرگ حاج شیخ عباس قمی و نویسنده کتاب قاموس الرجال در میان فرزندان امام موسی بن جعفر علیه‌السلام بعد از امام رضا علیه‌السلام حضرت معصومه (س) برترین و گران‏سنگ‏ترین آنها به شمار می‏آید.

2- موقعیت معنوی
امام رضا علیه‌السلام که در زیارتنامه حضرت معصومه (س) در بزرگداشت و تجلیل آن حضرت او را دارای منزلت رفیع در نزد خداوند می‏خوانند و خواستار شفاعت خود، توسط آن حضرت در درگاه خداوندی می‏شوند.

3- فقاهت
روزی گروهی از شیعیان به قصد دیدار امام موسی بن جعفر علیه‌السلام و پرسش سؤالات خود به مدینه آمدند ولی امام در مدینه حضور نداشتند. از این رو، سؤالات خود را مکتوب به خانواده آن حضرت تحویل دادند تا در سفر بعدی، پاسخ آنها را از امام بگیرند. حضرت معصومه (س) خود پاسخ پرسش ها را نوشته به آنها داد. این گروه، در بین راه با امام موسی بن جعفر برخورد کردند و پاسخ ها را به امام ارائه نمودند. امام ضمن تأئید پاسخ‏ها ابراز خوشحالی کردند.

4- اهل حدیث(محدث)
در تاریخ اسلام به بانوان با فضیلت و صاحب حدیثی برمی‏خوریم که نام خود را در زمره محدثان ثبت کرده‏اند. حضرت معصومه (س) یکی از زنان بزرگ اهل بیت در این زمینه است.

5- زیارت حضرت معصومه (س)
از امام رضا علیه‌السلام نقل شده کسی که حضرت معصومه (س) را با آگاهی به حق وی زیارت کند، شایسته بهشت می‏شود. شاید یکی از حقوق و انتظارات آن حضرت به عنوان پیامدار دین و معنویت از زائران خود، تلاش آنها جهت تدارک یک سفر معنوی و کوشش برای قرب بیشتر به آن حضرت از طریق کوشش برای اصلاح خویشتن و تقویت کمالات معنوی در خود باشد.

6- زیارتنامه
حضرت معصومه در میان امامزادگان، از امامزادگان نادری است که برایش زیارتنامه مخصوص از جانب امام معصوم علیه‌السلام نقل شده است و به مقام شامخ آن حضرت اشاره شده است.

7- لقب

لقب معصومه از جانب حضرت امام رضا علیه‌السلام به دلیل مراتب تقوی و پرهیزگاری ـ تنها به فاطمه معصومه (س) در میان دختران حضرت امام موسی بن جعفر علیه‌السلام ـ اعطا گردید؛ خانمی که در اقتدا به پدر بزرگوارش، بسیاری از ساعات زندگی‏اش، به عبادت و راز و نیاز با خدا سپری شد.

8- تحول شهر قم پس از ورود
شهر قم در اواخر قرن اول، با ورود تعدادی از شیعیان کوفه بتدریج مذهب شیعه را پذیرفت و به عنوان یک شهر شیعی معروف گشت. ولی با ورد حضرت معصومه (س) به قم، فصل نوینی در اهمیت این شهر در گسترش اسلام و مذهب شیعه گشوده شده.
میزبان حضرت معصومه (س) در مدت 17 روز اقامت و زندگی آن حضرت در شهر قم، جناب موسی بن خزرج، پس از رحلت حضرت معصومه (س) ، محراب عبادت آن بزرگوار را به همان حالت باقی گذاشت و خانه مسکونی خویش را به احترام حضرتش به مسجد تبدیل کرد. پس از رحلت و خاکسپاری حضرت (س) موسی بن خزرج سایبانی از حصیر بر روی قبر ایشان نصب کرد که به مدت 100 سال این سایبان وجود داشت.

9- بارگاه فاطمه معصومه (س) و تجلیگاه فاطمه زهرا (س)

مرجع عظیم‏الشأن مرحوم آیت‏الله العظمی نجفی مرعشی رحمه‌الله فرمود: پدرم مرحوم آیت‏الله علامه سیدمحمود مرعشی که در نجف اشرف می‏زیست علاقه‏مند بود که به طریقی، محل قبر جده‏اش حضرت زهرا (س) را بیابد، برای این مقصود ختم مجربی انتخاب نمود و چهل شب به آن مداومت نمود. شب چهلم بعد از انجام ختم و توسل فراوان به بستر خواب رفت، در عالم خواب به محضر امام باقر علیه‌السلام رسید، امام به او فرمود: «علیک بکریمة اهل البیت» به دامن کریمه اهل بیت چنگ بزن، ایشان تصور کرد منظور امام علیه‌السلام حضرت زهرا (س) است، عرض کرد: آری قربانت گردم من نیز ختم را برای همین امر گرفتم. امام فرمود: منظور من قبر شریف حضرت معصومه در قم است سپس افزود: بخاطر مصالحی خداوند اراده نموده که قبر حضرت زهرا (س) مخفی باشد از این رو قبر حضرت معصومه (س) را تجلیگاه قبر حضرت زهرا (س) قرار داده است. در زیارت نامه حضرت معصومه که بوسیله امام رضا علیه‌السلام نقل شده عنوان شده است ای دختر رسول خدا، ای دختر فاطمه و خدیجه و... این تعابیر در مورد حضرت معصومه آنهم از زبان امامی معصوم فقط بیانگر شرافت خانوادگی نیست بلکه علاوه بر آن اشاره به مقامات عالی و ملکوتی و معنوی حضرت دارد.
10- مقام عصمت حضرت معصومه (س)

امام رضا علیه‌السلام فرمودند: کسی که حضرت معصومه را در قم زیارت کند مانند آنست که مرا زیارت کرده است. امام ثواب زیارت خویش را با زیارت حضرت معصومه در یک حد و اندازه می‏داند و نیز اینکه نام مبارک حضرت، فاطمه کبری بوده و امام او را ملقب به صفت معصومه کرده است و این مطالب نشانگر اوج عظمت روحی و معصومیت حضرت فاطمه کبری است.

منبع : تبیان

ورزش > لیگ برتر  - لحظاتی قبل سایت گل خبر از استعفای حبیب کاشانی داد.
 

به گزارش خبرآنلاین؛ درحالی که حبیب کاشانی پس از 90 ساعت سکوت مطلق ، در گفت و گویی با روزنامه شخصی خود اعلام کرد بهتر است وزیر ورزش ، اعضایی را در هیات مدیره ، دور هم جمع کند که بتوانند با هم راحت تر کار کنند ، خبر استعفای او روی سایت گل قرار گرفت. اگرچه هیچ منبع رسمی تا این لحظه ، خبر را تائید نکرده اما گفته می شود اختلاف نظر بر سر اعضای هیات مدیره پرسپولیس ، سبب شده تا کاشانی تصمیم به جدایی از پرسپولیس بگیرد. استعفایی که البته هنوز مکتوب نیست و به دست مسئولان وزارت ورزش هم نرسیده است.

این روزها سرپرست پرسپولیس به دلیل نتایج ضعیف ، متهم اصلی ناکامی های تیم محبوب پایتخت است . بسیاری از هواداران تیم خواهان جدایی کاشانی از پرسپولیس هستند.

پاسخ به یک سوال کاربران خبرآنلاین:

 وام بانکی برای عمره مفرده اشکال شرعی دارد

جامعه > گردشگری  - کاربران خبرآنلاین در نظراتی که برای خبرهای ثبت نام عمره مفرده ارسال می کنند، با گلایه از هزینه 800 هزارتومانی، خواسته اند دولت تسهیلاتی برای عمره در نظر بگیرد

هرچند که یکی از بانک های عامل ثبت نام کننده عمره، تسهیلات محدودی به ثبت نام کننده ها می داد، اما اکنون سازمان حج و زیارت اعلام کرده وام برای ثبت نام عمره، اشکال شرعی دارد.

روابط عمومی بعثه مقام معظم رهبری طی اطلاعیه ای اعلام کرد: وام های اعطایی از سوی بانک ها با استناد به عقد جعاله برای ثبت نام عمره مفرده ربوی محسوب می شود و حرام است. در این اطلاعیه آمده است: "متأسفانه برخی از بانکها در ثبت نام اخیر عمره اقدام به دادن وام بصورت جُعاله عمره به مردم نموده‌اند که این اقدام بر خلاف توافق آنها با سازمان حج و زیارت بوده و از نظر شرعی نیز با توجه به استفتاء صورت گرفته از محضر مراجع معظم تقلید حفظهم ا... تعالی این نوع اعطای وام ، ربوی محسوب می شود و حرام است. بر این اساس ، کسانی که تمایل به ثبت نام عمره دارند، اینگونه وام‌ها را مسترد و مستقیماً اقدام به ثبت نام کنند."

همچنین مدیرکل حوزه ریاست سازمان حج و زیارت گفته ارائه تسهیلات برای عمره متوقف شده است. علی‌اکبر غیرتی درباره برخی اخبار به نقل از مسئولان چند شعبه از بانک‌های ملی و ملت درباره به اتمام رسیدن فرصت ثبت‌نام عمره مفرده به فارس گفته: "به هیچ عنوان این موضوع صحت ندارد و ثبت‌‌نام عمره مفرده در تمامی شعب بانک ملی و ملت سراسر کشور تا 24 مهر ماه ادامه خواهد داشت."

به گفته او پرداخت وام‌های عمره به متقاضیان ثبت‌نام عمره مفرده متوقف شده است.

همچنین فارس گزارش داده دفتر استفتائات مقام معظم رهبری، این وام را دارای اشکال شرعی دانست. به دلیل سود 14 درصدی، این وام‌ها ربوی محسوب می‌شود.

در همین زمینه دفاتر حضرات آیات عظام مکارم شیرازی، صافی گلپایگانی و وحید خراسانی این وام را دچار اشکال و حرام اعلام کرده‌اند.

دفتر حضرت آیت‌الله العظمی وحید خراسانی نیز اعلام کرد اگر سود دریافتی کمتر از ۴ درصد باشد می‌توان گرفتن این وام را بلا اشکال است و مردم نیز سود چهار درصدی را تحت عنوان کارمزد با بانک‌ها مصالحه می‌کنند.

آیت​الله مهدوی​کنی:هرگزبرای پول منبرنرفته​ام/120 سال دیگردرخدمتتانم/استغنای دانشگاه امام صادق ازدولت

سیاست > چهره ها  - رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: چه قبل و چه بعد از انقلاب حرکت‌ها از جهاد و مهاجرت آغاز شده است و بقای ادامه انقلاب نیز بر مبنای جهاد و مهاجرت خواهد بود.

رییس مجلس خبرگان رهبری در مراسم رونمایی از سند چشم‌انداز حرکت‌های جهادی که در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد،با اشاره به این‌که «دانشگاه امام صادق(ع) از 30 سال قبل تاسیس شد که پنج میلیون تومان برای تاسیس آن قرض گرفتیم» توضیح داد: اینجا مال آمریکایی‌ها بود و خداوند به وعده‌اش عمل کرد و ما وارد اینجا شدیم.

اهم سخنان آیت​الله مهدوی کنی را به نقل از ایسنا در ادامه بخوانید:

  • بنده که فرد صالحی بودم وارد دانشگاه امام صادق شدم. خدا به وعده خود عمل کرد و آن‌ها که وابسته به آمریکا بودند را بیرون کرد و ما که به انقلاب، مردم، امام زمان (عج) و امام صادق (ع) وابسته بودیم وارد شدیم و در این مسیر در طی این سال‌ها نه از دولت و نه از دانشجویان کمک نگرفته‌ایم. چرا که اساس کار ما امام صادق (ع) بوده و ما سر سفره ایشان و امام زمان (عج) هستیم.
  • من عادت دارم در صحبت‌هایم شوخی کنم اما در زیر شوخی‌هایم صحبت‌های جدی وجود دارد.
  • باید جهاد را ادامه داد چون اسلام و انقلاب از این حرکت‌ها شروع شده و بقایش بر این حرکت‌هاست چرا که فداکاری، جهاد، پیروی از رهبری، امامت، اسلام، تشیع و اخلاص بوده است که انقلاب را ایجاد کرده و همین‌ها انقلاب را نگه می‌دارند.
  • ما طلبه‌ها تجربه داریم چیزی که منشاء عزت در دنیا و آخرت است، خدمت به مردم و اخلاص است. همانطور که هر امام جماعتی در خدمت مردم باشد مسجدش پر می‌شود و کارهای بزرگ در جهت خدمت به مردم انجام می‌دهد.
  • مردم به اخلاص و روحانیت واقعی عقیده دارند.
  • بنده 80 سال دارم و تا 120 سال دیگر در خدمت‌تان هستم.
  • باید بگویم که هیچگاه برای پول پای منبر نرفته‌ام نه به این معنا که پول نگرفته باشم چون اگر به من پول بدهند خواهم گرفت و از پول بدم نمی‌آید، اما هیچگاه برای پول پای منبر نرفته‌ام، نماز نخوانده‌ام و درس نداده‌ام و در این انقلاب نیز هیچگاه حقوق نگرفته‌ام و البته زندگی خوبی داشته‌ام همانطور که در این دانشگاه نیز حقوق نمی‌گیرم، نه به این معنا که پول نمی‌گیرم اما حقوق ماهیانه ندارم و به این معتقدم که اگر برای خدا کار کنیم خدا کمک می‌کند تا آبرومند شویم و می‌توانیم به دیگران خدمت کنیم.
  • معنای بسیج نیز جهاد و مهاجرت فی‌سبیل‌الله است و اینکه بسیج در این راه پیش قدم شده است خوب است چون امتی باید باشد که رهبری شود و رها نگردد چرا که برای مدیریت کشور رها شدن کارها خوب نیست و اداره و مدیریت کشور کاری بسیار خاص است همانطور که امام جماعت بودن و نماز خواندن بحث دیگری است و اداره مسجد کار بزرگی به حساب می‌آید بنابراین در کار اقتصادی نیز مهمترین چیزی که ارزشمند است، مدیریت تولید و توزیع است.

آیت الله مهدوی کنی پس از این مراسم در جمع خبرنگاران حاضر و به سوالات آنها پاسخ گفت. متن سخنان وی را اینجا بخوانید

ابراهیم جعفری در گفت‌و‌گو با فارس:
اجلاس تهران راهبردي براي حمايت از بيداري اسلامي است

خبرگزاری فارس: نخست وزیر سابق عراق با اشاره به موفقیت نشست بیداری اسلامی در تهران تاکید کرد که این نشست دارای برنامه‌های راهبردی برای حمایت از بیداری اسلامی بوده است.

 

ابراهیم جعفری نخست وزیر سابق عراق در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری فارس در حاشیه نشست بیداری اسلامی در تهران با اشاره به اینکه این اجلاس دارای اهمیت سیاسی و رسانه‌ای است، تاکید کرد که اهداف استراتژیک و متعددی در ورای اجلاس بیداری اسلامی تهران وجود دارد.

جعفری سخنرانی رهبر معظم انقلاب در ابتدای این نشست را دربردارنده مسائل کلی دانست که افق‌های راهبردی را برای حاضران گشود.

نخست وزیر عراق در ادامه با اشاره به اهمیت نشست بیداری اسلامی تصریح کرد: نشست هایی از این دست فرصتی برای دیدار رهبران اسلامی است و دیدار این رهبران در فرصتی غیر از این مشکل است.

وی در ادامه عنوان اولین نشست بیداری اسلامی در تهران را دربردارنده مفهوم کلی این اجلاس دانست و ابراز داشت: این نشست نگاهی به مسئله بیداری اسلامی است که دیدگاه های مختلف در این باره از نقاط مختلف از افغانستان، لبنان، فلسطین و عراق را مورد بررسی قرار داده است.

ابرهیم جعفری نشست تهران را فرصت مناسبی برای رهبران اسلامگرا دانست تا یکدیگر را بهتر بشناسند.
وی نشست بیداری اسلامی در تهران را بسیار موفق دانست و افزود: این نشست دارای برنامه های راهبردی برای حمایت از بیداری اسلامی بوده است.

ابراهیم جعفری در پاسخ به سوالی درباره ریشه های بیداری اسلامی و ارتباط آن با عقاید اندیشمندانی چون سید جمال الدین اسد آبادی،‌ محمد عبده،‌ آیت الله صدر و امام خمینی گفت: بیداری اسلامی امروز نتیجه مجموعه افکار همگی این اندیشمندان است که تصویر ملموس،‌ نظریه و اندیشه بیداری اسلامی را شکل داده اند.

نخست وزیر سابق عراق تاکید کرد که انقلاب اسلامی در ایران بیداری اسلامی را از تئوری به حوزه عمل وارد کرد که به شکل مستقیم شاه را سرنگون کرد و این درسی است که نمی‌توان از نظر دور داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نسل جدید باید این مسله را در ذهن داشته باشد که انقلاب اسلامی نه با سلاح و نه با سرمایه به پیروزی رسیده، تصریح کرد که این انقلاب باید مورد دقت قرار گیرد.

ابراهیم جعفری آینده بیداری اسلامی را رو به جلو توصیف کرد و تاکید کرد که بیداری اسلامی متوقف نخواهد شد و من بر این باورم که انقلاب ها ادامه خواهد داشت.

این رهبر سیاسی شیعیان در عراق انقلاب های مصر، تونس و لیبی را منتج به تغییر نظام های حاکم دانست و ابراز داشت: انقلاب هایی که هنوز پیروز نشده اند نیز امتیازهای زیادی را دریافت خواهند کرد.

وی در پایان درباره بیداری اسلامی و اشغال نظامی عراق تاکید کرد که تمام قدرت های سیاسی در عراق مخالف حضور غربی ها در کشورشان هستند و حضور بیگانگان در خاکشان را قبول نمی کنند

بازخوانی تاریخ/ کروبی:مرحوم طالقانی به من گفت خوشحال شدم که به اهانت کننده به امام سیلی زدی

تاریخ  - سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی که ریاست آن برعهده روح الله حسینیان است نوشت:

یکی از چهره‌های سیاسی که سابقه مبارزاتی نسبتاً طولانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی داشت و در طول سال‌های بعد از انقلاب نیز در صف خدمتگذاران به نظام و مردم بود، مهدی کروبی است. کروبی تا پیش از برگزاری انتخابات 88 خود را مدافع نظام و مطیع امر ولایت فقیه می‌دانست اما متاسفانه شاید به خاطر تاثیرگذاری زیاد خانواده و فرزندانش بر وی، اعتقادات چند ده‌ساله خود را زیر پا گذاشت و درست بر ضد اعتقاداتش رفتار کرد.

برای بررسی همین موضوع، به عنوان نمونه اظهارات مهدی کروبی در مراسم سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی در شهریورماه 1378 را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 کروبی در بیستمین سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی در روستای "گلیرد" طالقان، با حمله به روزنامه‌های جریان اصلاحات که آن روزها تلاش می‌کردند با حمله به شخصیت امام خمینی، از این مرد الهی و تاریخی تقدس‌زدایی کنند، تصریح کرده است: «بزرگترین ارزش برای این مردم، امام است. حق ندارید از اسلام و امام تقدس زدایی کنید. امام خمینی اساس این انقلاب و بنیانگذار این نظام است و باید حریمش محفوظ بماند.»

وی می‌افزاید: «من اعلام می‌کنم برای ما نه تنها امام بلکه شخص رهبر و ولی فقیه حاضر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای هم مقدس است و رعایت حرمت و جایگاهش بر همه واجب است و کسی حق ندارد حریم ایشان را بشکند.»

کروبی در ادامه با انتقاد از تندروی‌های این روزنامه‌ها ادامه داده است: «این روزنامه‌هایی که بعد از دوم خرداد از برکت حضور مردم مسلمان در انتخابات بیرون آمده‌اند، باید اعتقادات مردم و خواسته‌های آنان را رعایت کنند، حرمت مردم را نگه دارند و ارزش‌های این مردم که اسلامی است را حفظ کنند.»

 

وی در ادامه در اظهارنظر جالبی، تکلیف خود و همفکرانش را برای چنین روزهایی نیز روشن کرده است: «اگر هم کسی استحاله پیدا کرده و دیگر انقلابی یا معتقد نیست، حق ندارد سر سفره امام، به باورهای مردم و اعتقادات و مقدسات اسلامی توهین و جسارت کند.»

کروبی با اشاره به سیلی محکمی که به گوش یک ضدانقلاب به خاطر اهانت علیه امام خمینی زده است، می‌افزاید: «ممکن است بگویید فلانی هم اهل خشونت است اما وقتی برای مرحوم طالقانی تعریف کردم که چگونه با فرد اهانت‌کننده به حضرت امام درگیر شدم و به صورت او سیلی زدم، ایشان گفتند بسیار خوشحال شدم که توی گوش چنین کسی زدی.»

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.