خبرنگار فراری

میلیون دلار درخواست شورای پخش برنامه‌های برون مرزی آمریکا

خبرگزاری فارس: شورای پخش برون مرزی آمریکا بودجه درخواستی خود برای سال 2013 را منتشر کرد.

خبرگزاری فارس: ۷۲۰ میلیون دلار درخواست شورای پخش برنامه‌های برون مرزی آمریکا

به گزارش فارس، «شورای پخش برنامه‌های برون مرزی آمریکا»  در گزارشی به قلم «اندی سنیت» آورده است: بی.بی.جی تقاضای بودجه سال مالی 2013 خود را، که شامل مجموعه‌ای از اقدامات راهبردی برای پبشبرد مأموریت اصلی آن و پاسخ به چالش‌های محیط در حال تغییر رسانه‌ای جهانی به رغم محدودیت‌های فعلی مخارج است، صادر کرد. اعضای شورای مذکور در پیامی به کارکنان شورا اظهار کرده‌اند: «در این زمان که زمان ریاضت مالی است بی.بی.جی با گزینه‌های سخت مواجه شده و ما تنها نیستیم: هر شعبه و هر جزء حکومت فدرال، برای دستیابی به راندمان بدون گذشت از کار اصلی خود به نفع کشورمان، مجبور شده به دقت به بررسی خط مشی خود بپردازد.»

 

* 187 میلیون مخاطب در سال 2011 موفقیت بی.بی.جی را نشان می‌دهد

 

بی.بی.جی با توجه به پوشش غیر معمول انقلاب‌های عربی در سال گذشته، جنگ در افغانستان و پاکستان، تنش‌ها در ایران و روسیه، منازعه بر سر تبت و سایر رخدادها در چین، فاجعه انسانی در آفریقای شرقی، و حقوق بشر در کوبا و در سراسر دنیا، تأئید کرد: «پخش بین‌المللی آمریکا همچنان به ارائه اخبار به مردم سراسر دنیا که به اخبار دقیق و باورکردنی دسترسی ندارند و نیاز به اطلاعات حیاتی دارند خواهد پرداخت. رکورد 187 میلیون مخاطب در سال 2011 تأئیدی بر موفقیت کار شماست.»

 

* بی.بی.جی برای سال 2013، بیش از 720 میلیون دلار برای پخش بین‌الملل آمریکا درخواست کرده است

 

برای سال مالی 2013 بی.بی.جی بیش از 720 میلیون دلار برای پخش بین‌الملل آمریکا درخواست کرده است که کاهش 4.2 درصدی نسبت به سال مالی 2012 را نشان می‌دهد. این تقاضا از اولویت‌های سیاست خارجی آمریکا حمایت می‌کند و بر پایه راهبرد پنج ساله اتخاذ شده از سوی این شورا در اکتبر 2011 استوار شده است. طرح‌های پیشنهادی در آن شامل تنظیم مجدد برای رسیدن به مخاطبانی از کوبا تا چین که از اهمیت راهبردی برخوردارند و نیز توسعه زیرساخت دیجیتالی این شعبه می‌شوند.

این تقاضا شامل 9 میلیون دلار افزایش می‌شود که:

- برای مصر برنامه‌های تلویزیونی هفتگی و تلاش‌های رسانه‌ای جدید ایجاد خواهد کرد

- پخش برنامه‌های ماهواره‌ای برای آسیای مرکزی را به برنامه‌های خود اضافه خواهد کرد

- رسانه‌های اجتماعی را ترفیع داده و گسترش خواهد داد

- نوآوری در تریبون‌های رسانه‌ها را مورد تأکید قرار خواهد داد، و

- با اصلاح و ایجاد تغییر در محتوا و پخش موجب رقابتی‌تر شدن آن‌ها خواهد شد.

 

این تقاضا همچنین شامل 11.6 میلیون دلار تأمین وجه برای مبارزه با سانسور اینترنت می‌شود تا گسترش فناوری‌های در حال ظهور و مشارکت با جدیدترین کارشناسان، طراحان و شبکه‌های داخل کشوری را ادامه دهد.

 

* تقاضای بودجه 2013 سرویس گسترده‌ای را به زبان‌های بومی برای پاسخ به نیازهای مخاطبان بی.بی.جی در سراسر جهان در بر می‌گیرد

 

تقاضای بودجه سال مالی 2013 شامل برنامه، پخش و کسورات کارکنان صدای آمریکا، رادیو آزاد اروپا/ رادیو آزادی (Radio Free Europe/ Radio Liberty)، رادیو آزاد آسیا (Radio Free Asia)، شبکه‌های پخش خاور میانه (The Middle East Broadcasting Networks)، اداره پخش کوبا (The Office of Cuba Broadcasting) و اداره پخش بین‌الملل (The International Broadcasting Bureau) تا اندازه‌ای از طریق تلاش برای سازماندهی مجدد عملیات‌ها و پایان بخشیدن به نسخه‌برداری و تکثیر می‌شود. درحالی‌که پیشنهاد شده چهار زبان پخش حذف شوند تقاضای بودجه سرویس گسترده‌ای را به زبان‌های بومی برای پاسخ به نیازهای مخاطبان بی.بی.جی در سراسر جهان در بر می‌گیرد. این تقاضا همچنین بیش از 21 میلیون دلار از هزینه‌های پشتیبانی فنی و اداری را در سراسر شعبه و سازمان‌های صاحب امتیاز قطع می‌کند.

 

* برخی از تغییرات پیشنهادی در صورت تصویب نگرانی ایجاد خواهند کرد

 

اعضای شورا تأئید کرده‌اند که برخی از تغییرات پیشنهادی در صورت تصویب نگرانی ایجاد خواهند کرد و شرایط بسیار سختی پیش روی زنان و مردان موضوع این تغییر قرار خواهند داد با این وجود آن‌ها تصریح کردند: «ما، از طریق ترکیبی از خرید سهام شعبه، اختیارات زودتر از موعد و کاهش سمت‌ها از طریق فرسایش نیروها، برای محدود کردن تأثیر ایجاد شده بر کارکنانمان هر کاری انجام خواهیم داد.» «اندی سنیت» می‌افزاید: من با نگاهی کوتاه به این سند بسیار مفصل و جزیی نکات زیر را راجع به موج کوتاه و موج متوسط متوجه شده‌ام:

 

* تقاضای بودجه 2013 طرح توقف استفاده از موج کوتاه و موج متوسط را پیشنهاد داده است

 

با در نظر گرفتن تمام کسورات سرویس پخش و زبان، تقاضای بودجه طرح توقف استفاده از موج کوتاه و موج متوسط را به جز برای کوبا، چین، کره شمالی، برمه، ایران، تبت، اویغور، فاتا (منطقه مرزی افغانستان-پاکستان)، پاکستان، افغانستان، بلاروس، روسیه تا قفقاز، روسیه، ترکیه، خمر، و آفریقا پیشنهاد داده است. «پورو»، ایستگاه پخش فیلیپین بسته شده و 10 سمت کاری را متوقف خواهند کرد. این ایستگاه یک مگاواتی [1170 کیلوهرتز] در حال حاضر فقط پنج ساعت در روز برای مخاطبین در آسیای جنوب شرقی پخش موج متوسط فراهم می‌کند و شرایط لازمه احتمالی برای این ایستگاه در سال مالی 2013 کاهش خواهند یافت. این شعبه برای حفظ و توسعه رادیو اف ام، تلویزیون، ماهواره، اینترنت، خدمات موبایل، و سایر تریبون‌های کارآمدتر برای ارائه خدمات به مخاطبین مورد نظری که در حال حاضر پورو به آن‌ها خدمات ارائه می‌دهد برنامه ریزی می‌کند.

 

* سنترال نیوز، به عنوان بخشی از تقاضای بودجه 2013، برنامه‌های جدیدتری تهیه خواهد کرد

 

- کاهش‌های عمده در اتاق خبر صدای آمریکا

توجه من همچنین به طرحی برای «تحکیم و سازماندهی مجدد سنترال نیوز و بخش‌های انگلیسی» جلب شده که، در صورت تحقق، 5.660 میلیون دلار صرفه جویی به دنبال خواهد داشت: «به عنوان بخشی از این تقاضای بودجه، سنترال نیوز صدای آمریکا تغییر خود از تهیه کننده عمده برنامه‌های انگلیسی زبان، که بیشتر آن‌ها بر خبرگزاری‌ها استوارند، به اتاق خبری ضعیف‌تر که برنامه‌های جدیدتر و لیست کوتاهی از خبرهای مهم تهیه می‌کند تسریع خواهد کرد. سنترال نیوز همچنین به عنوان دفتر تسویه حساب خبرهای جدید، که توسط خبرنگاران سرویس زبان VOA تهیه شده‌اند، عمل خواهد کرد.»

 

* سنترال نیوز VOA در مرکز یک اتاق خبر جهانی برای تمام مؤسسات پخش بین‌المللی آمریکا قرار خواهد داشت

 

سنترال نیوز VOA در مرکز یک اتاق خبر جهانی برای تمام مؤسسات پخش بین‌المللی آمریکا قرار خواهد داشت. در این بودجه VOA تلاش‌های موفق خود برای تهیه خبر برای وب و سایر تریبون‌های دیجیتال (از جمله صوتی و تصویری) را برای مخاطبین انگلیسی زبان مورد نظر ادامه خواهد داد». عملکردهای رادیویی و کارکنان مربوطه تحکیم خواهد شد. یادگیری انگلیسی عملکردهای انگلیسی برای اهداف خاص را حذف کرده و راهبرد گسترده‌تر تهیه برنامه‌های آموزش کارآمد انگلیسی آمریکایی را اتخاذ خواهد کرد. به موجب این طرح پیشنهادی هفتاد و یک سمت دیگر مورد نیاز نخواهند بود.

منبع من در واشنگتن اظهار می‌کند که این طرح «شامل برخی از کاهش‌های زیانبار برای عملیات سنترال نیوز VOA در طی دهه‌ها می‌شود که بر گزارشگران انگلیسی زبان و نیز کارکنان چند رسانه‌ای تأثیر خواهند داشت.»

آل سعود که از نقش پررنگ شبکه‌های اجتماعی در انقلاب‌های عربی ترسیده‌اند، به دنبال راهی برای جلوگیری از فعالیت مردم در این شبکه‌ها هستند و پس از خرید سهام توییتر فتوایی را نیز برای تحریم و کنترل آن صادر کردند.

خبرگزاری فارس: فتوای مفتی اعظم عربستان: مسلمانان واقعی در توییتر فعالیت نمی‌کنند!

به گزارش فارس، نشریه «فارن پالیسی این فوکوس» در مقاله‌ای به قلم «پائول موتر» می‌نویسد: مفتی اعظم عربستان سعودی فتوایی علیه سایت توییتر صادر کرده است، که این سایت را صحنه تبادل اتهامات و دروغ پراکنی «خوانده و از «مسلمانان واقعی» درخواست کرده است از استفاده از این سایت خودداری نمایند».

 

* مطالب «حمزه کاشغری» در «توییتر» بهانه‌ای برای محکوم کردن این شبکه اجتماعی

 

بهانه محکوم کردن این شبکه اجتماعی به قضیه روزنامه‌نگار عربستانی، «حمزه کاشغری» بر می‌گردد. وی پس از انتشار مطالبی در مورد حضرت محمد (ص) در سایت «توییتر» که از نظر مقامات مذهبی کفرآمیز بود، در مالزی دستگیر شده و به عربستان تحویل داده شد. صحبت‌هایی نیز در مورد اقدام علیه کسانی وجود دارد که پیام او را مجدداً منتشر کرده‌اند.

 

* فتوای مفتی عربستان درباره «توییتر» و در عین حال خرید بخشی از سهام آن توسط شاهزاده، نشان سلطنت دوگانه در این کشور است

 

اما با در نظر گرفتن این موضوع که هزاران کاربر «توییتر» خواستار اقدام علیه «کاشغری» و کشتن او شده‌اند، گفته مفتی اعظم مبنی بر دوری مسلمانان از «توییتر» طعنه‌آمیز است، زیرا بسیاری از «سلفی‌ها» از این سایت استفاده کرده و بر آن نظارت می‌کنند.

و همانطور که نشریه «دنشنال» اشاره می‌کند، این موضوع زمانی خنده‌دارتر می‌شود که مفتی اعظم این فتوا را پس از خرید 3.6 درصد سهام این سایت به ارزش 300 میلیون دلار آمریکا در دسامبر گذشته توسط شاهزاده «الولید بن طلال»، برادرزاده پادشاه و ثروتمندترین فرد در عربستان سعودی، صادر کرده است.

این حقیقت که مفتی اعظم خواستار حذف «توییتر» است، اما شاهزاده خواستار خرید سهام آن است به وضوح نشان دهنده وضع ناآرام سلطنت دوگانه‌ای است که از دهه 18 ارتباط خاندان سلطنتی و مفتی‌ها را تعریف کرده است. این سلطنت از زمان تأسیس در سال 1923 در حقیقت یک سلطنت دوگانه بود، زیرا خاندان سلطنتی باید برای سلطنت، از سوی علمای وهابی تأیید شود، و کسانی نیز وجود دارند که این «حق» را مورد سؤال قرار می‌دهند – یکی از اولین انتقادها از این وضعیت زمانی رخ داد که سلطنت و علما، از ترس نیروهای شبه‌نظامی قبیله‌ای «اخوان» که به خاطر آنان بر حجاز مسلط شده بودند، این نیروها را تحریک کردند. آل سعود مسلسل‌های انگلیس را فراهم می‌کند، مفتی‌های وهابی حکمی توجیهی برای این عمل صادر می‌کنند.

 

* حمایت علمای وهابی از حکومت عربستان مطلق نیست

 

همانطور که «توبی جونز» اظهار داشت، «حمایت علمای وهابی از حکومت مطلق نیست. این حمایت‌ها همچنان بحث‌برانگیز، تحریک‌کننده و مقابله‌ای باقی می‌مانند.» ثروت نفتی و اوراق سرمایه‌گذاری به شاهزادگان سعودی اجازه می‌دهد در «سند هورست» (مقر دانشکده نیروی دریایی انگلیس) درس بخوانند و با جامعه‌شناسان فرانسوی خوش و بش کنند، اما در عین حال یارانه نظام آموزشی تحت سلطه دین و شبکه رفاه اجتماعی را، که سعودی‌ها پس از انقلاب‌های عربی در حال کار برای گسترش آن هستند، تأمین می‌کنند که این امر باعث انسجام جامعه از سوی آل سعود می‌شود.

 

* اظهارات یکی از رهبران مذهبی گروه «صحوه»، چالشی برای خاندان سلطنتی و مشارکت مردم در اداره کشور است

 

«صحوه» - اسلام‌گرایان افراطی سابق که در تأسیس حکومت «شریک» شده‌اند – گروهی هستند که بیشتر احتمال مخالفت سیاسی در عربستان را دارند. فعالیت آنان توسط دولت محدود شده است و باید مراقبت باشند مانند «بن لادن» در مسیر اسلام‌گرایانه خود زیاده‌روی نکنند. یکی از رهبران مذهبی برجسته «صحوه» در گذشته اظهار کرده بود که «فرمانروایی فقط در اختیار خداوند است» که در حقیقت «هم چالشی است برای خود خاندان سلطنتی و هم برای این عقیده که شهروندان سعودی باید مشارکت بیشتری در اداره کشور داشته باشند.»

 

* حاکمان عربستان به دنبال حذف ابزاری هستند که نقشی تأثیرگذار در انقلاب‌های عربی داشته است

 

حکومت دینی، که خواستار اختیار کامل در تصمیم‌گیری درباره هنجارهای اجتماعی و حفظ قدرت خود است، امیدوار است بتواند ابزاری را که از نقش پررنگ آن در انقلاب‌های عربی ترسیده است، بدنام نماید. آنان نمی‌توانند خود را با ابزارهای الکترونیکی جهانی، که ممکن است باعث شود جامعه مذهبیشان به جرم فکر کند، تطبیق دهند.

مهدی تقوایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: پس از بررسی نهایی صلاحیت‌ها و رسیدگی به شکایات کاندیداهای رد صلاحیت شده، در نهایت اسامی کاندیداهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه استان یزد اعلام شد.

بر این اساس اسامی نهایی کاندیداها در حوزه انتخابیه یزد و صدوق به شرح زیر است:

1-سید علی‌اکبر آرامون

2-علی پورجان آباد

3-محمدرضا ابوئی مهریزی

4-علیرضا پورسلمانی

5-شهاب ترابیان

6-عباسعلی ثقفی

7-مهدی جان‌محمدی

8-محمدصالح جوکار

9-سید ابراهیم حسینی

10-سید محمد مهدی طباطبائی

11-مجید عبدالحسینی‌زاده

12-محبوبه عزیزی

13-محمدمهدی فقیه خراسانی

14-محمود قانع

15-محمود کیان آرا

16-اعظم گلابگیریان

17-محمدرضا محمودی هاشمی

18-سید محمود وزیری

19-سید کاظم وزیری هامانه

نسخه چاپيارسال به دوستان
آیت الله ممدوحی:
کسانی باید وارد مجلس شوند که در راستای حفظ ارزش‌ها حرکت کنند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: کسانی باید و

خبرگزاری فارس: کسانی باید وارد مجلس شوند که در راستای حفظ ارزش‌ها حرکت کنند

ارد مجلس شورای اسلامی شوند که در راستای حفظ ارزش‌ها حرکت کنند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از مرکز خبر حوزه آیت‌الله حسن ممدوحی در نشست طلاب مقیم حوزه علمیه قم، اظهار داشت:‌ اگر دشمن بر ایران اسلامی مسلط شود، اوضاع ما بدتر از اوضاع مردم عراق و افغانستان خواهد بود زیرا دشمن از ما سیلی سنگینی خورده است، از این‌رو از انجام هیچ‌ جنایتی کوتاه نمی‌آید.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات مجلس نهم و لزوم حضور حداکثری مردم در آن خاطر نشان کرد: باید افرادی وارد مجلس شوند که بدون توجه به قومیت و مذهب در راستای حفظ نظام اسلامی و ارزش‌های آن گام بردارند.

وی با بیان اینکه وظیفه طلاب و فضلای حوزه برای حفظ نظام اسلامی در این کشور‌ بیشتر و حساس‌تر است‌ اظهار داشت:‌ طلبه باید در جامعه حضور یابد و مشکلات و کاستی‌های فرهنگی و دینی جامعه را شناسایی و با تمام توان، برای برطرف کردن آن تلاش کند.

ممدوحی زندگی طلبگی را جدای از زندگی افراد عادی دانست و اظهار داشت: طلبه باید بداند که زندگی او در خدمت امام زمان(عج) باشد، بنابراین، رفتار، گفتار، منش و روش او باید همراه با نجابت باشد و وجود چنین طلبه‌ای در میان مردم، آنها را به سوی اخلاق و رفتار نیکو رهنمون می‌سازد.

پنج شنبه 4 اسفند 1390برچسب:, :: 23:10 ::  نويسنده : خبرنگار
نسخه چاپيارسال به دوستان
در پی هشدار ایران به قطع صادرات نفت
قیمت نفت برنت به بشکه‌ای 124.3 دلار رسید
خبرگزاری فارس: قیمت نفت برنت به بشکه‌ای 124.3 دلار رسید

خبرگزاری فارس: پس از اینکه قیمت نفت برنت امروز به بشکه‌ای 123 دلار در بازار‌های جهانی رسیده بود، منابع خبری لحظاتی قبل از افزایش قیمت آن به بشکه‌ای 124.3 دلار خبر دادند.

 
 

به گزارش مانیتورینگ فارس، شبکه پرس‌تی‌وی در خبر فوری اعلام کرد در پی هشدار ایران به قطع صادرات نفت به کشور‌های اروپایی، قیمت نفت برنت به بشکه‌ای 124.3 دلار رسید که این رقم بالاترین میزان در 9 ماه اخیر است.

 

قطع صادرات نفت ایران به انگلیس و فرانسه و اولتیماتوم این کشور به سایر کشور‌های اروپایی مبنی قطع صادرات نفت موجب شده قیمت نفت درهفته اخیر رشد صعودی داشته باشد.

 

پیش از این بلومبرگ گزارش داد بود که روند صعودی قیمت نفت طی سالهای آینده نیز ادامه خواهد یافت و در بدترین سناریوی ممکن قیمت نفت به بیش از 200 دلار خواهد رسید.

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی برابر اردن به تساوی دست یافت.

خبرگزاری فارس: ایران بازی باخته را به تساوی کشاند/ کی‌روش همچنان بدون باخت

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم‌ ملی فوتبال ایران که اردوی تدارکاتی خود را در دوبی برگزار کرده از ساعت 19 امشب به وقت تهران در دیداری دوستانه به مصاف اردن رفت که این دیدار با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

 احمد حائل در دقیقه 40 از شکاف خط دفاعی ملی‌پوشان استفاده لازم را برد و دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد.

در نیمه دوم خطای رحمتی روی بازیکن حریف باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد و عبدالله خالد دیب این ضربه را در دقیقه 54 به گل دوم اردن تبدیل کرد.

 

علی کریمی در دقیقه 67 و محمد قاضی در دقیقه 2+90 گل‌های ایران را به ثمر رساندند تا کی‌روش همچنان تیمش را در بازی‌های رسمی بدون باخت نگه دارد.

تیم ملی ایران چهارشنبه 10 اسفند در بازی آخر مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر خواهد رفت. تیم کشورمان صعود خود به مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را قطعی کرده است.

در پی هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی
فریاد "مرگ بر آمریکا" در سراسر افغانستان طنین‌انداز شد/ 2 نظامی آمریکایی کشته شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با گسترش موج تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر افغانستان، 2 نظامی آمریکایی در ولایت "ننگرهار" هدف گلوله یک سرباز افغان قرار گرفته و کشته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شهروندان افغان امروز در سومین روز متوالی با حضور در  جاده‌ها و خیابان‌ها با فریاد مرگ بر آمریکا، نفرت و انزجار خود را از نظامیان خارجی، به گوش جهانیان رساندند.

آنان با سر دادن شعارهایی بر ضد نیروهای خارجی و فریاد "الله‌اکبر" و "زنده باد اسلام" خواهان محاکمه عاملان هتک حرمت قرآن کریم شدند.

از شرق و غرب و همچنین از شمال و جنوب افغانستان خبر می‌رسد که افغان‌ها یک صدا فریاد زدند که دیگر خواهان حضور نظامیان خارجی در کشور شان نیستند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات در چندین ولایت افغانستان به خشونت کشیده شد که بیش از 10 کشته و 50 زخمی برجای گذاشت.

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در جنوب شرق افغانستان نیز حاکی است که یک سرباز افغان امروز، 2 نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله در منطقه "خوگیانی" این ولایت، از پای درآورد.

با وجود آن که در حال حاضر اوضاع در بیشتر شهرهای افغانستان آرام گزارش می‌شود اما وضعیت امنیتی در این کشور، بسیار شکننده است.

تظاهرات مردم افغانستان 3 روز پیش ساعاتی پس از آن که نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه بگرام، ده‌ها نسخه از قرآن کریم را آتش زدند، آغاز شد.

روز گذشته نیز تظاهرات مردم در ولایات ننگرهار، کابل و "پروان" به خشونت کشیده شد که بر اثر آن هفت تن کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

 

حدادعادل در همایش سلامت جبهه متحد اصول‌گرایان عنوان کرد
توصیه به مردم برای دقت در مواضع لیست‌های انتخاباتی/پژواک صدای امام در آفریقا و منطقه شنیده می‌شود

خبرگزاری فارس: سرلیست جبهه متحد اصول‌گرایان در انتخابات مجلس نهم با تأکید بر اینکه در این دوره از انتخابات مردم با دقت بیشتری باید بین خوب و خوب‌تر تصمیم بگیرند، گفت: ملت توجه داشته باشند که کدام لیست مؤثرتر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل نماینده مردم تهران و سرلیست جبهه متحد اصول‌گرایان در انتخابات مجلس نهم عصر امروز(پنجشنبه) طی سخنانی در همایش بزرگ سلامت جبهه متبوعش که در محل مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ما واقعاً باید به سبب نعمت انقلاب، استقلال، آزادی، اسلام، شکرگزار باشیم.

وی افزود: وقتی به جهان اسلام نگاه می‌کنیم، واقعاً از وضعیتی که مسلمانان به آن گرفتار شده‌اند، حیرت می‌کنیم، سلطه استکبار بر جوامع اسلامی و دولت‌های اسلامی واقعاً حیرت‌آور است، ظهر امروز اخباری از عراق و به وقوع پیوستن چندین انفجار تروریستی در بغداد و پاکستان منتشر شد، در تمام این حوادث، انگشت پلید آمریکا و رژیم‌صهیونیستی و هم‌دستان آنان را به وضوح شاهدیم، جان و مال مردم مسلمان بی‌گناه ملعبه دست کسانی است که می‌خواهند سلطه خودشان را بر جهان اسلام حفظ کنند.

حدادعادل در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: به محض آنکه نوری المالکی موضعی در حمایت از بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه گرفت، مبنی بر اینکه سوریه باید در اجلاس آتی اتحادیه سران عرب شرکت کند، شاهد بروز انفجارهای زنجیره‌ای در عراق بودیم، مردم کشته می‌شوند، برای اینکه این دولت‌ها و حکومت‌های غربی بتوانند سیاست‌های خودشان را اجرا کنند.

وی تأکید کرد: هر کجا پای آمریکایی‌ها باز می‌شود، ناامنی، ترور و انفجار روی می‌دهد، از این رو ما باید خدا را شاکر باشیم که کشور ما را به استقلال رسانده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم در ادامه اظهاراتش با ذکر این نکته که ملت ایران در میان همه ملت‌های منطقه سرافراز و سربلند شده است، تصریح کرد: باید قدر این انقلاب را بدانیم چرا که بر یک مبانی استوار است که آن مبانی جلوه اجتماعی-سیاسی دارد؛ رابطه اعتقادی و قلبی که این مردم به عنوان امت با مقام معظم رهبری دارند و اعتمادی که از نظر دینی به حکومت دارند، این رکن اساسی بقا و استقلال ماست که باعث حضور مردم در صحنه شده و باید این اعتماد را حفظ کنیم.

"حفظ اعتماد مردم در درجه اول با تأکید بر اسلامی بودن انقلاب است و تا زمانی که مردم به اسلامی بودن این انقلاب مطمئن باشند، این انقلاب حفظ خواهد شد، هر زمان مردم به نام دین به حکومت توجه داشتند، کشور پیشرفت کرده است، اما هر وقت مردم حکومت را مخالف دین می‌دانستند، خودشان را از صحنه کنار می‌کشیدن و حکومت شکست می‌خورد."



ادامه مطلب ...

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.