خبرنگار فراری

خبرگزاری فارس: تیم ملی فوتبال ایران در دیداری تدارکاتی برابر اردن به تساوی دست یافت.

خبرگزاری فارس: ایران بازی باخته را به تساوی کشاند/ کی‌روش همچنان بدون باخت

به گزارش خبرگزاری فارس، تیم‌ ملی فوتبال ایران که اردوی تدارکاتی خود را در دوبی برگزار کرده از ساعت 19 امشب به وقت تهران در دیداری دوستانه به مصاف اردن رفت که این دیدار با نتیجه تساوی 2 بر 2 به پایان رسید.

 احمد حائل در دقیقه 40 از شکاف خط دفاعی ملی‌پوشان استفاده لازم را برد و دروازه سید مهدی رحمتی را باز کرد.

در نیمه دوم خطای رحمتی روی بازیکن حریف باعث شد داور نقطه پنالتی را نشان دهد و عبدالله خالد دیب این ضربه را در دقیقه 54 به گل دوم اردن تبدیل کرد.

 

علی کریمی در دقیقه 67 و محمد قاضی در دقیقه 2+90 گل‌های ایران را به ثمر رساندند تا کی‌روش همچنان تیمش را در بازی‌های رسمی بدون باخت نگه دارد.

تیم ملی ایران چهارشنبه 10 اسفند در بازی آخر مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در ورزشگاه آزادی به مصاف قطر خواهد رفت. تیم کشورمان صعود خود به مرحله دوم گروهی مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل را قطعی کرده است.

 

 

اراك - رییس فدراسیون ورزش های معلولان و جانبازان گفت: ورزشكاران معلول و جانباز ایران اسلامی تا كنون در مسابقات مختلف، 95 سهمیه بازی های پارالمپیك لندن را كسب كرده اند.

 

 

 

 

 

'محمود خسروی وفا' روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا در اراك، پیش بینی كرد، با برگزاری مسابقات رشته های تیراندازی و پینگ پنگ، سهمیه ایران به 105 نفر افزایش یابد.

خسروی وفا خاطرنشان كرد: در بازی های پارالمپیك 2008 پكن، كاروان اعزامی ایران با مجموع 16 مدال طلا در مكان بیست و دوم قرار گرفت كه این رتبه در بازی های پارالمپیك 2004 آتن، بیست و سوم بود.

رییس فدراسیون ورزش های معلولان و جانبازان ادامه داد: ورزشكاران ایران در بازی های پارالمپیك 2012 لندن نیز می توانند رتبه بازی های پكن را حفظ و حتی افزایش دهند چرا كه بهترین اردوهای آمادگی برای آنان تشكیل شده است.

خسروی وفا تاكید كرد: اردونشینان، از تجهیزات كامل و منحصر به فرد استفاده كرده و عموم آنان دارای مربی اختصاصی بوده و حقوق ورزشكاران نیز به موقع پرداخته شده است.

وی یادآور شد: بازی های پارالمپیك، مكان كسب تجربه برای ورزشكاران نیست زیرا رقیبان همه برای كسب مدال با آمادگی كامل در آن شركت می كنند.

وی اضافه كرد: همه كشورها تا روز خرداد ماه سال 91 برای كسب سهمیه بازی های پارالمپیك لندن فرصت دارند اما تكلیف ایران تا اردیبهشت ماه مشخص خواهد شد كه این مهم، نشان از توانمندی بالای ورزشكاران معلول و جانباز كشورمان دارد

علی دایی:آمادگی داریم؛می توانیم استقلال را شکست دهیم/شرایط راه آهن با ۵ باخت دیگر هم بحرانی نمی شود

لیگ برتر - سرمربی راه‌آهن می گوید، آمار و ارقام پیروزی‌های او با تیم‌های مختلف برابر استقلال برایش مهم نیست و تلاش می‌کند که مقابل این تیم سه امتیاز بازی را کسب کند.

علی دایی در نشست خبری پیش از بازی استقلال و راه‌آهن درباره شرایط تیمش و بازی برابر استقلال گفت:« فکر می‌کنم فردا بازی جذاب و خوبی را انجام بدهیم. پس از بازی با نفت و آبادان اردوی خوبی در پیش داشتیم و بعد از آن تمرین‌هایمان را در تهران پیگیری کردیم. روی نقاط ضعفمان کار کردیم تا آنها را پوشش بدهیم.متاسفانه در بازی در مقابل صنعت نفت علیرغم اینکه خوب بازی کردیم و موقعیت‌های خوبی هم داشتیم در نهایت بازی را واگذار کردیم این نتایج دلخواه من نیست و نمی‌توانم آنها را قبول کنم. بازی برابر استقلال بازی سختی است. همیشه برای استقلال و طرفدارانش احترام خاصی قائل هستم و امیدوار هستم که این تیم به غیر از بازی فردا بتواند در سایر بازی‌ها موفق بشود.»

وی با بیان اینکه حضور بازیکنان تیم استقلال در تیم ملی به سود این تیم خواهد بود، گفت:« اینکه استقلالی‌ها در تیم ملی بازی کردند، می‌تواند به آنها کمک کند چون سه‌شنبه بازی کردند و می‌توانند ریکاوری هم انجام دهند. حضور پنج بازیکن استقلال در تیم ملی نشان می‌دهد که تیم بزرگی است و بازیکنان بزرگی هم دارد و از نظر انفرادی بازیکنان استقلال در سطح بالایی قرار دارند. این مساله کار ما را دشوار می‌کند اما به دلیل نتیجه‌هایی که تاکنون به دست آورده‌ایم سعی می کنیم که در این بازی روند دیگری را داشته باشیم و بتوانیم امتیاز بگیریم تا در بازی‌های بعد با اعتماد به نفس بیشتری بازی کنیم. مطئمنا برای کسب سه امتیاز به میدان خواهیم رفت و امیدار هستم که فردا روز خوبی را داشته باشیم.»

علی دایی پس از بازی نفت اشتباهات فردی را از مشکلات اساسی تیمش می‌دانست و در همین رابطه گفت:« جلسه‌های تئوری زیادی را در رابطه با این موضوع داشتیم و اشتباه بازیکنان را به آنها نشان دادیم و با تک تک بازیکنان کار کردیم. انشاءالله درصد اشتباهات را پایین آورده تا بتوانیم موفق از زمین بیرون بیاییم.»
سرمربی راه آهن درباره اخراج ستار زارع از تمرین‌ها و بازگشت دوباره او گفت:« با زارع مشکلی نداشتیم و او جزو بهترین بازیکنان ما از لحاظ اخلاقی است اما به دلیل اینکه دو روز دیر به اردوی کیش آمد علیرغم میل باطنی‌ام او از تیم کنار گذاشته شد و سرانجام با توجه به صحبتهایی که انجام دادیم و تصمیم باشگاه زارع کار خود را آغاز کرد و بیشتر تمرین کرد تا عقب‌ماندگی‌اش را جبران کند.»

خبرنگاری به آمار بردهای دایی برابر استقلال با تیم‌های دیگر اشاره کرد و از او پرسید با توجه به شکست‌های زیاد استقلال چرا او به این مساله آماری اشاره نمی‌کند، که دایی در جواب او گفت:« شرایط تیم‌هایی که در آنها کار کردم با هم فرق می‌کند. سال گذشته نیز از لحاظ فوتبالی از استقلال سرتر بودیم اما این ذات فوتبال است که همیشه به تیم خوب امتیاز نمی‌دهند و از روی بدشانسی نتیجه را واگذار کردیم. باید آمار را فراموش کرد و من در حال و آینده زندگی می‌کنم. البته سعی می‌کنم که از گذشته درسهایی را بگیرم تا بتوانم در آینده از آن بهره ببرم. فردا شرایط متفاوت است و با راه‌آهن مقابل استقلال قرار می‌گیرم و این آمادگی را داریم که فردا استقلال را شکست بدهیم.»



ادامه مطلب ...

لیگ برتر - پلیس اتومبیل کریم باقری را امروز در محدوده طرح ترافیک متوقف کرد.

امروز خودروی شخصی کریم باقری که بدون مجوز وارد طرح ترافیک شده بود توسط ماموران پلیس متوقف شد.
وقتی با او تماس گرفتیم مشغول چک و چانه زدن با پلیس بود.از صداهایی که از آن طرف گوشی می آمد کاملا مشخص بود که مامور پلیس کریم باقری را شناخته بود و نمی خواست او را جریمه کند!اما باقری مدام می گفت:«نه آقا جان،جریمه ام کم،ایرادی ندارد.»

خیلی جالب بود.وقتی اعضای کادر فنی تیم ملی بحرین و تیم همراه از میکسد زون عبور می کردند یک فرد تقریبا کوتاه قد،کروات زده و کمی سیه چرده آخرین نفری بود که همراه آنها از مقابل خبرنگاران عبور می کرد.معنای واقعی شکست در چهره همه آنها مشهود بود و کامل پذیرفته بودند که با نتیجه سنگین شش برصفر بازی را باخته اند.
در این بین آن فردی که عقب تر از همه بود و در آخر هم معلوم نشد ایرانی بود یا بحرینی خطاب به خبرنگاران گفت:«شش تایی ها». کاملا مشخص بود که او منظورش چیست.برخی ها می گفتند همراه تیم بحرین از سفارت آمده و برخی ها هم می گفتند بحرینی بوده است.
هر چه بود او به همراه تیم بحرین از میکسد زون عبور کرد و با توجه به اینکه بحرینی ها هم به راحتی فارسی حرف می زنند هویت این فرد،ناشناس باقی ماند.با این تفاسیر مهم حرفی بود که او زد.آن فرد چه ایرانی بود و چه بحرینی به خوب نکته ای اشاره کرد:«شش تایی ها».

 تاج: امکان حذف پرسپوليس واستقلال وجود دارد 

 

نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: احتمال کاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا و حذف پرسپوليس و استقلال از اين رقابت‌ها وجود دارد.

 

 

 

 

 

 مشکلات مالی باشگاه‌ها که لیگ برتر ایران را با خطر تعطیلی روبه رو کرده از یک سو و احتمال کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا از سوی دیگر از مهم‌ترین مباحث این روزهای فوتبال ایران است.
 
مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت و گویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*هواداران استقلال و پرسپولیس نگران حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا هستند، مسئله‌ای که عزیز محمدی آن را مطرح کرده چقدر جدی است؟

نگرانی‌هایی که محمدی مطرح کرده، جدی است. تا 20 مهر مهلت داریم که مدارک باشگاه‌ها را برای تایید به AFC ارسال کنیم و در روزهای باقی‌مانده باید این کار را انجام بدهیم. بنابراین امکان حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. البته فقط بحث حذف این دو تیم تنها مطرح نیست و بحث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم در میان است. مسئولان در وزارت ورزش به دنبال حل مشکل پرسپولیس و استقلال و ثبت اسامی اعضای هیئت مدیره در ثبت شرکت‌ها هستند و امروز و فردا این مدارک تهیه می‌شود.

* بحث دیگری که رئیس سازمان لیگ مطرح کرده مشکل مالی باشگاه‌ها و کمبود نقدینگی در لیگ برتر است. در این مورد هم توضیح می‌دهید؟
بحث کمبود نقدینگی در فوتبال ما کاملا جدی است. در بهترین اگر بتوانیم در فدراسیون در تمامی لیگ‌ها از لیگ برتر فوتبال، فوتسال، لیگ آزادگان 35 تا 40 میلیارد تومان درآمدزایی کنیم و کل باشگاه‌ها نیز بتوانند از تبلیغات روی پیراهن و سایر منابع در حدود 20 تا 25 میلیارد تومان درآمد در سال داشته باشند؛ جمع درآمد باشگاه‌ها و فدراسیون در یک سال رقمی در حدود 70 میلیارد تومان می‌شود.
 این ارقام را می‌توانید چک کنید و مطمئن باشید بیش از این امکان درآمدزایی نیست. این در حالی است که 18 باشگاه‌ لیگ برتری ما هر کدام در یک فصل رقمی در حدود 10 میلیارد تومان هزینه‌ دارند و معنایش این است که فقط لیگ برتر ما 180 میلیارد تومان هزینه در یک فصل دارد. بنابراین همخوانی بین درآمدها، مصارف و هزینه‌ها وجود ندارد و تمام باشگاه‌ها زیان‌ده هستند و باید در این زمینه فکر جدی کنیم.

* یعنی باید لیگ برتر را تعطیل کنیم؟
نه، تعطیلی لیگ به مصلحت نیست. تفریح بسیاری از مردم دیدن مسابقات لیگ برتر است ضمن اینکه فوتبال ملی ما نیز به لیگ برتر وابسته و لیگ برتر موتور توسعه فوتبال در کشور است. از یک طرف هم نباید سیاه‌نمایی و خودزنی کنیم. کشور ما فوتبال خوبی دارد و در یک دوره هم به جام جهانی نرفته‌ایم مثل خیلی از کشورها بنابراین باید برای آینده تلاش کنیم و لیگ پویایی هم داشته باشیم.

* با این وضعیت مالی آیا خصوصی‌سازی باشگاه‌ها فوتبال را نابود نمی‌کند؟
خصوصی سازی در همه جا با شیب ملایم انجام می‌شود و اگر اینگونه نباشد سکته‌زاست و آفت می‌زند. اگر قوانین موجود را درست تفسیر کنیم امکان کمک به باشگاه‌ها وجود دارد و نباید نهاد‌هایی که کمک می‌کردند دست از کمک بردارند زیرا قوانین برای کمک موجود هست. فقط اختصاص یک درصد از بودجه طبق تبصره 46 نیست و باید از طروق دیگر این اقدام انجام شود آن هم در یک جو آرام و مناسب زیر این مسایل به دور از حاشیه‌ و پیغام رسانه‌ای قابل حل است. این مشکلات را باید با تعامل و تفاهم حل کنیم. توسعه فوتبال محصول همفکری اهالی فوتبال با مجلس و دولت است.

* هفته آینده دیدار با بحرین را پیش رو داریم. در این باره صحبت کنید.
با کی‌روش جلسه‌ای گذاشتیم. او بسیار امیدوار و با روحیه است و این مسئله خیلی خوب است. دژاگه نیز مشکلش حل می‌شود در بازی‌های بعد از بحرین می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند. کی‌روش این بازیکن را می‌‌خواهد. جلسه‌ای با مسئولان نظام وظیفه در مورد تمامی فوتبالیست‌ها سرباز و دانشجو داشتیم و جلسه خوبی هم بود.

* دیدار با بحرین را چطور می‌بینید؟
بحرین همیشه کثیف بازی می‌کند و قطعا کی‌روش به این مسئله هم فکر کرده است.

* آنها جوسازی زیادی کرده‌اند و بحث ناظر امنیتی هم مطرح شده است؟
این مسئله خیلی مشکل خاصی نیست. وزارت امور خارجه و تمامی مسئولان پیگیر هستند.

* وضعیت تیم امید و بازگشتش به رقابت‌های مقدماتی المپیک به کجا رسید؟
آنچه مسلم است اینکه عراق از بازیکن صغر سن استفاده کرده و قطعا عراق از این مسابقات کنار گذاشته می‌شود اما اینکه ما به جای عراق معرفی می‌شویم یا نه و اینکه ازبکستان حاضر می‌شود با یک تیم دیگر بازی کند یا نه هنوز مشخص نیست و به زودی این مسایل مشخص می‌شود.

* نظر شما در مورد بحث داوری چیست؟
باید اجازه بدهیم همه در مورد داوری حرف بزنند. در مورد فهرست داوران الیت مسایل مطرح شده بود که غیاثی به خوبی آنها را توضیح داد و به گمانم همه پذیرفتند. دپارتمان داوری باید از همه قابلیت‌ها و توانمندی‌های داوری استفاده کند.

* دپارتمان داوری واقعا روی داور خاصی نظر دارد؟
خیر ما به دنبال استفاده از تمام توان داوری کشور هستیم.

* چرا محسن قهرمانی در دربی قضاوت نکرد؟
قهرمانی یکی از بهترین داوران ما است و به دلیل اینکه قضاوت او در دربی رسانه‌ای شد و برخی سایت‌ها و روزنامه‌های قرمز و آبی نسبت به آن موضع گرفتند. دربی به قهرمانی داده نشد زیرا در آن صورت تماشاگران با پیش فرض برای دیدن دربی به ورزشگاه می‌آمدند و ممکن بود مشکلاتی برای داور ایجاد شود.

 

 

 


رویانیان: دارم از جیب به بازیکنان پرسپولیس پول می دهم

 

 

 

 

لیگ برتر - سایت باشگاه پرسپولیس نوشت:

محمد رویانیان با بیان اینکه تاکنون هیچگونه کمکی از سوی وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس نشده است، گفت:« برای هزینه های مختلف باشگاه، چک شخصی داده و مبالغی پول به صورت قرض الحسنه اخذ کرده ام.»

او ادامه داد: « امیدوارم با کمک های دولت و مجلس شورای اسلامی، مشکلات باشگاه های پرسپولیس و استقلال که دو تیم بزرگ و پرطرفدار کشور هستند به زودی مرتفع شود. »

خبرگزاری فارس: در پی شکایت حسن روشن و علی فتح الله‌زاده از یکدیگر دادگاه برای هر دو نفر حکم جلب صادر کرد.

 

 

حسن روشن در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکایت فتح الله زاده از وی و شکایت خودش از مدیرعامل استقلال اظهار داشت: چندی قبل من و فتح الله زاده بابت مصاحبه هایی که علیه هم انجام داده بودیم شکایت کردیم اما بعد ما را آشتی دادند.

وی افزود: پس از آشتی من به دادگاه رفتم و رضایت دادم اما فتح الله زاده این کار را نکرد و قاضی پرونده هم گفت چون دو طرف از هم شاکی هستید رضایت یک طرف قبول نیست. روز گذشته (شنبه) متوجه شدم که دادگاه حکم جلب هر دوی ما را صادر کرده است. من دیروز سند گذاشتم تا به قید ضمانت مشکلی نداشته باشم اما فتح الله زاده چون در انزلی بود هنوز این کار را انجام نداده و باید خود را به دادگاه معرفی کند.

روشن ادامه داد: من به فتح الله زاده پیغام دادم که دوشنبه به دادگاه بیاید تا تکلیف این پرونده را مشخص کنیم. یا باید هر دو رضایت بدهیم یا بخواهیم که پرونده به دادگاه بازگردانده شود.

شنبه 9 مهر 1390برچسب:محیدی,کروش,تیم ملی, :: 22:12 ::  نويسنده : خبرنگار

 

فوتبال ملی - کارلوس کروش در گفت و گویی با سایت فدراسیون فوتبال از بازی بحرین سخن گفت.

کارلوس کروش روز شنبه   به برخی سوال های فوتبال ملی پاسخ گفت. او درباره اردوی جدید که از روز دهم مهرماه تشکیل می شود، گفت: پس از برگزاری چند مرحله اردو و آنالیز مسابقات، تیمها و بازیکنان اکنون به تداومی در سیستم تاکتیکی دست یافته ایم و خوشبختانه چون بازیکنان، مصدومیتی نداشتند، توانستیم شالوده قبلی تیم را حفظ کنیم.


او با تاکید بر اینکه تیم ملی خانه ای با درهای بسته نیست، افزود: به همین علت هربار چهره های جدیدی به تیم وارد می شوند و من از این جهت خوشحالم و اکنون با همکاری فدراسیون در تلاش هستیم تا بتوانیم اشکان دژآگه را نیز به اردو بیاوریم. البته برنامه ما این بود که اردو را از روز شنبه تشکیل دهیم اما بدلیل برنامه مسابقات لیگ میسر نشد. من دوست دارم که کلیه بازیکنان، کادر فنی و هواداران تمرکز کاملی روی بازی بعدی تیم ملی داشته باشند و مسوولیت ما در این برهه، آماده سازی تیم برای بازی با بحرین است.


کروش در پاسخ به سوالی درباره اهمیت بازی با بحرین گفت: ما می دانیم که بازی بسیار مهم و حساسی را پیش رو داریم. باید بتوانیم از شرایط بازی خانگی استفاده کنیم و سه امتیاز این دیدار را بدست آوریم، ضمن اینکه به دلیل مسایلی که همه می دانند باید در این بازی پیروز شویم. ما نباید هرگز فراموش کنیم که در مقدماتی جام جهانی قبلی تیم بحرین فاصله کمی تا صعود داشت و در مرحله پلی آف مغلوب نیوزلند شد و از صعود بازماند.


او ادامه داد: بحرین تیمی با تجربه با بازیکنان باکیفیت دارد. ما برنامه های آماده سازی آنها را از ابتدای مرحله سوم مسابقات مقدماتی دنبال کردیم و نکته ای که شاید خیلی از مردم و حتی رسانه ها ندانند این است که آنها برای دیدار با ما کار را با جدیت دنبال می کنند و تا روز بازی با ما، سه هفته در اردو هستند. به هرحال کار بزرگی پیش روی ما قرار دارد و من در این جهت به بازیکنانم و همچنین هواداران اطمینان کامل دارم و مطمین هستم تا 19 مهر، کاملا آماده این دیدار خواهیم بود و نتیجه ای را که لازم داریم و آن هم کسب سه امتیاز است، خواهیم گرفت.


سرمربی تیم ملی ایران در پاسخ به سوالی درباره فهرست جدید تیم ملی گفت: بازیکنان ما از کیفیت، بلوغ کامل و تجربه کافی برای بازی مقابل چنین تیم هایی برخوردارند و هواداران نیز باید بدانند که اینجا جایی است که ما باید نتیجه بگیریم و هر سه امتیاز را کسب کنیم. این بازی جای برداشت است نه کاشت. اکنون زمان نتیجه دادن تمام کارهایی است که ما در چند وقت اخیر و اردوهای گوناگون انجام داده ایم. ما اکنون بازیکنان جوان خوبی در تیم داریم که خون تازه ای در رگهای تیم ملی هستند و زمانی که در کنار تجربه قرار می گیرد، آن نتیجه و تداومی را که در سطح کیفی بازی تیم ملی مدنظر مااست، به ما می دهد.


از کروش درباره کناره گیری فرهاد مجیدی سوال شد که او در پاسخ گفت: همانگونه که قبلا گفتم این تصمیم خود مجیدی بود و ما به آن احترام گذاشتیم و برای او در ادامه زندگی و کار بازیگری در باشگاه بهترین ها را آرزو می کنم اما اکنون زمان نگاه کردن به آینده است. فوتبال همیشه اینگونه بوده، در ازای هر بازیکنی که دوران بازیگریش به پایان می رسد، 10 بازیکن دیگر متولد می شوند. این رسم زندگی است. مجیدی یک نمونه فوق العاده از بازیکنی است که نشان می دهد چگونه می توان خود را آماده نگه داشت. در هیچ کجای دنیا کار راحتی نیست که بازیکنی را جایگزین بازیکنی با کیفیت بازی مجیدی کنید و این وظیفه مربیان و مسوولان است که در حین برگزاری بازیها، مسئولیت دارند برای آینده هم بازیکن بسازند زیرا بزودی زمان خداحافظی فرامی رسد و این طبیعی است اما چیزی که طبیعی نیست آن است که مربیان و مسئولان فوتبال به فکر بازیکن سازی و آینده فوتبال نباشند.


کروش در پایان گفت: من همچنین ازطرف تیم ملی از حمایت سازمان لیگ، مربیان و مدیران باشگاهها از تیم ملی تشکر و قدردانی می کنم و اطمینان دارم با این حمایت ها دست در دست هم می توانیم به پیشرفت تیم خودمان و پیروزی آن کمک کنیم.

لیگ برتر - استقلال در انزلی باخت تا صدر جدول دوباره به تیم امیر قلعه نویی برسد.

به گزارش خبرآنلاین؛ استقلال تهران در انزلی شکستی سنگین را متحمل شد تا صدرنشینی را از دست بدهد. ملوان انزلی که در ورزشگاه خود گل اول را از استقلال خورد، در دو دقیقه پایانی نیمه اول دو بار دروازه استقلال را باز کرد تا نیمه اول را با برتری خود به پایان رسانده باشد. در نیمه دوم هم گرچه استقلال توانست مسابقه را به تساوی بکشاند، اما ملوان دوبار دیگر دروازه استقلالی ها را باز کرد تا علاوه بر تحمیل شکستی سنگین به صدرنشین لیگ برتر، تراکتورسازی را به صدر جدول برساند.

آرش برهانی در دقیقه 7 و میلاد میداودی در دقیقه 47 برای استقلال گلزنی کردند. سید جلال رافخایی در دقایق 43 و 62(پنالتی)، علی جراحکار در دقیقه 45 و پویا نزهتی در دقیقه 64 گل‌های ملوان را به ثمر رساندند.

ایران چین را شکست داد و برای نخستین بار قهرمان شد/سر تعظیم آسیا مقابل والیبال ایران 

والیبال - والیبال ایران برای نخستین بار قهرمان آسیا شد.

 

 

 غرور،غیرت و همت ایرانی با پشتوانه ی 20 هزار نفری در سالن 12 هزار نفری آزادی باعث شد تا این افتخار نصیب والیبالیست های تیم ملی ایران شود؛نخستین قهرمانی در آسیا.

این اتفاق در حالی افتاد که تا پیش از این قهرمانی در آسیا بین سه کشور کره جنوبی،ژاپن و چین تقسیم می شد و سهم ایران تنها یک نایب قهرمانی بوده است.

اما این بار همه چیز فرق می کرد و ملی پوشان در حالی قهرمان آسیا شدند که تیم های مدعی همه به زانو در آمدند و مقابل این غیور مردان ایرانی سر تعظیم فرود آوردند.

 در فینال مسابقات قهرمانی آسیا این بار چنی حریف ایران بود.یکی از قدرتمند ترین تیم های آسیا که اتفاقا ست اول را هم با نتیجه 25-22 به نفع خودش به پایان رساند.اما حمایت 20 هزار هوادار از ملی پوشان ایران به خوبی بیان گر این بود که آنها راه سختی برای شکست دادن ایران خواهند داشت.ست دوم اما با قدرت آعاز شد.ایرانی ها که انگار با صحبت های ولاسکو به خودشان آمده بودند در همان ابتدا سه امتیاز از حریف خود پیش افتادند و این اختلاف امتیاز را تا پایان این ست بیشتر هم کردند تا ست دوم را ایران با نتیجه 25 بر 18 از آن خود کند.

ولاسکو که با گذشت زمان بیش از پیش دست چینی‌ها را خوانده بود با تعویض‌های متفکرانه در ست سوم فقط از مهدی مهدوی در پست پاسور استفاده کرد و در حالی که امیر حسینی در این ست اصلاً بازی نکرد ایران باز هم با قدرت ست را از آن خود کرد. سفید پوشان ایران در این ست 25 بر 19 از سد چین گذشتند.

سرانجام در ست چهارم، ایران با حمایت بی‌نظیر هواداران و بازی زیبای ملی پوشان ضربه نهایی را به تیم ملی چین وارد کرد و با نتیجه 25 بر 16 علاوه بر به دست آوردن این ست و پیروز شدن در این بازی، عنوان قهرمانی این دوره از رقابتها را به دست آورد.

 

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:ورزش,پیروزی,دادکان,, :: 15:51 ::  نويسنده : خبرنگار

 

 

دادکان:به رویانیان گفتم در فوتبال هم آبرویتان را می‌بازید،هم آرزویتان را/ در این فوتبال، همه دروغ می‌گویند

مدیریت ورزش - نام محمد دادکان این روزها به عنوان جدی‌ترین گزینه ریاست فدراسیون فوتبال شنیده می‌شود.

علی جوادی: به گزارش خبرآنلاین؛ گفته می‌شود وزیر و معاون وزیر ورزش به دنبال این هستند که دادکان دوباره به ساختمان انتهای خیابان سئول برگردد. او که 5 سال قبل با بی‌مهری هر چه تما‌م‌تر از فدراسیون فوتبال رفته بود، این روزها آن بی‌علاقگی گذشته را ندارد و می‌خواهد دوباره به فوتبال کشورش خدمت کند.
*‌آقای دکتر این روزها شنیده می‌شود که قرار است شما دوباره به فدراسیون فوتبال برگردید؟
هنوز چیزی قطعی نیست. یک صحبت‌هایی شده. هنوز هم جواب قطعی نداده‌ام. چند نفر از دوستان آمده‌اند صحبت‌هایی را با واسطه و بی واسطه مطرح کرده‌اند. ولی هنوز به جمع‌بندی قطعی نرسیده‌ام. چون درگیر بیماری مادر هستم فعلا ذهنم مشغول است. این بنده خدا سنش بالاست و دچار شکستگی شده و حالش کمی وخیم بود و تا دیروز (سه‌شنبه) حالش چندان مساعد نبود. خدا را شکر حالش خوب است و می‌توانم روی برنامه‌هایم تمرکز کنم.
* خدا را شکر. حالا برنامه شما چیست؟
نمی‌دانم. آخر هیچ چیز مشخص نیست. یک بنده خدایی که دستش در دولت باز است آمد به من گفت بیا می‌خواهند که شما باشی و در فدراسیون فوتبال کار کنی. من گفتم من نمی‌توانم فدراسیون را سفارشی اداره کنم. چه تضمینی وجود داد که من، آقای کفاشیان نشوم؟ من می‌خواهم آن طور که مصالح فوتبال مملکت می‌گوید این ورزش را اداره کنم. این اصلا ممکن نیست. فوتبال شرایط خاص خودش را دارد. اگر سفارش پذیر بشوی دیگر نمی‌شود در این فدراسیون کار کنی.
*‌چه گفتند؟
فعلا هنوز داریم با هم حرف می‌زنیم.
* گویا آقای زمان آبادی هم واسطه شده‌اند؟
بله. یک صحبت‌هایی هم ایشان با من داشتند و با یکی دو نفر در میان مدیران وزارت ورزش. من به ایشان هم گفتم اجازه بدهید حال مادر بهتر شود بعد با هم حرف می‌زنیم.
* بالاخره چه می‌شود؟ می‌آیید؟
آخر می‌دانید حرف من چیست؟ من می‌گویم فوتبال آدم‌های خودش را می‌خواهد. افراد سیاسی که برای هیات‌مدیره دو تیم استقلال و پرسپولیس آورده‌اند، همگی آدم‌های شریف و خوبی هستند. در کارشان و در حوزه خودشان هم خیلی موفق هستند؛ اما اینجا فوتبال است. آدم خودش را می‌خواهد. چرا به فوتبالی‌ها اعتماد نمی‌کنند؟ اینها کار آدم را برای نفس کشیدن میان این همه آدم غیر فوتبالی سخت می‌کند. آقای رویانیان به من زنگ زدند و گفتند روز شنبه که روز شهادت امام جعفر صادق (ع) بود در هیات‌های بازار تهران برای شفای مادر شما دعا کردند و من برای آن زنگ زدم تا حال مادرتان را بپرسم. بعد صحبت به پرسپولیس کشید و ایشان گفت آمده که بماند و کار کند. من به ایشان گفتم شما اینجا هم آبرویتان را می‌بازید و هم آرزویتان را. اینجا فوتبال است و کاش نمی‌آمدید. ایشان هم گفتند چون تکلیف و ماموریت بود قبول کردند.
من حرفم این است که کاش یک روزی بیاید که به فوتبالی‌ها اعتماد شود تا غیر فوتبالی‌ها این طوری در بن بست نیفتند که چون حکم و تکلیف شد، آمدیم. فوتبال را آدم‌ها برای عشقشان باید بیایند و دنبال کنند نه به دلیل تکلیف و ماموریت.
* حالا فرض را بر این می‌گذاریم که شما قبول کردید که به فدراسیون فوتبال برگردید. چطوری فدراسیون را اداره می‌کنید؟
من همان دکتر محمد دادکانم. هیچ فرقی نکرده‌ام. مگر می‌شود شیوه اداره فدراسیون فرق کند؟ فدراسیون فوتبال باید استقلال داشته باشد تا فوتبال به یک جایی برسد. مگر در زمان من فوتبال بد دید؟ در 6 رده سنی نونهالان و در تمام رد‌های دیگر در نوجوانان و جوانان تیم‌های ما موفق بودند. پایگاه‌های استعدادیابی ما مثل ساعت داشت کار می‌کرد. تیم ملی برای اولین بار بدون اما و اگر و بدون دردسر و بدون آنکه جگر مردم را خون کند، به جام جهانی رسید. چه چیزی از آن فوتبال باقی مانده؟ آن فدراسیون فوتبال کجاست؟
* پس اگر برگردید تغییرات کلی ایجاد می‌کنید؟
به خدا نمی‌شود با خیلی از این آقایان کار کرد. عذر خیلی‌ها را باید خواست. مگر می‌شود این طوری فدراسیون فوتبال را اداره کرد؟ فوتبال ما به صورت کلی‌اش دچار مشکل و فساد زیرپوستی شده. الان محمدرضا رحیمی دوست 30 ساله من نیامده به مشکل خورده. می‌خواهند دارش بزنند. به من زنگ زد فلانی چکار باید بکنم؟ به او گفتم ببین قبل از تو چه اتفاقاتی در آن باشگاه افتاده. همه را ببین و حرف بزن. حرف نزنی بدبختت می‌کنند. آخر این چه فوتبالی است که همه عادت کرده‌اند در آن دروغ بگویند و قانون را دور بزنند و بعد خودشان را موجه جلوه بدهند؟ این مردم گناه دارند. چرا کسی به آنها فکر نمی‌کند؟ این پولهایی که گفته‌اند فقط در لیگ برتر سالی 400 میلیارد می‌شود، از جیب چه کسی است؟ از جیب مردم است دیگر. چرا به آنها حرف راست نمی‌زنند؟ درد من این چیزهاست. من می‌گویم فوتبال باید با صداقت و استقلال کامل اداره شود. آقایان بعد از رفتن من هزار بار فدراسیون فوتبال را زیر و رو کردند تا خلافی، جرمی، چیزی پیدا کنند که نتوانستند. می‌دانید چرا؟ چون من دزد نیستم. همیشه دنبال این بودم که از خودم چیزی برای این مملکت بگذارم و بروم. من فدراسیون آن زمان را با اعتبار خودم پیش بردم. بدون آنکه مثل این روزها از سازمان پول میلیاردی بگیرم، میلیاردها تومان خرج کردم. همه اینها را بازاریان محترم و معتبر و اسپانسرها می‌دادند. امکاناتی که ما برای این فوتبال گذاشتیم اصلا به چشم آمد؟ ساختمان فدراسیون فوتبال الان بالای 10 میلیارد تومان می‌ارزد. اصلی کسی آمد بگوید فلانی اینها از کجا آمد؟ ساختمان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس روی هم الان 5-4 میلیارد تومان می‌ارزد. امکاناتی که برای این فوتبال آوردیم را یک بار شنیدید آقایان به زبان بیاورند؟ این 3 ساختمان که فقظ ساختمان فدراسیون فوتبال بالای 3 هزار متر است، آکادمی فوتبال، چند هزار متر زمین در آبسرد دماوند و خیلی امکانات دیگر. همه اینها بدون آنکه دستم را برود سازمان تربیت بدنی دراز کنم به دست آمد. اما آیا به چشم آمد؟

 چه شد که وزارت رفاه به دنبال مدیریت باشگاه استقلال رفت؟ / مدیریت وزارت رفاه بر باشگاه استقلال با هماهنگی رییس جمهوری

صنعت - روایت نخستین وزیر رفاه دولت نهم از داستان ورود این وزارتخانه برای مدیریت باشگاه استقلال.

پرویز کاظمی، نخستین وزیر رفاه دولت نهم در گفت و گوی خود با خبرآنلاین که متن کامل آن را در اینجا می توانید بخوانید پیرامون ماجرای مدیریت وزارت رفاه آن زمان بر باشگاه استقلال گفت: « نکته ای که باید به آن توجه کرد این است که ما اصلا بحث آسیب شناسی اجتماعی را فراموش کردیم. یعنی ما همیشه دنبال معلول ها هستیم در صورتیکه باید علت ها را هم پیدا کنیم که چرا مشکلاتی داریم. بر همین اساس من دیدم که اگر که بخشی به نام « ورزش » در مجموعه مان داشته باشیم می تواند مشکلات را حل کند. البته نه به طور جامع اما به هر حال بخشی از مشکلات را می توان حل کرد.»

او در پاسخ به این سوال که چرا انتخاب شما در بخشس ورزش باشگاه استقلال بود گفت: «من واقعیت دوست داشتم به فوتبال خدمت کنم. »

 

کاظمی افزود: «بحث پرسپولیس و استقلال بود که یکی از این دو باشگاه انتخاب شود که دست تقدیر ما را به سمت باشگاه استقلال برد تا ما از این باشگاه حمایت کنیم. نکته ای هم که وجود داشت این موضوع کاملا با هماهنگی خود آقای رییس جمهور صورت گرفت. یعنی بعد از اینکه با آقای علی آبادی صحبت کردیم تا این هماهنگی را صورت دهیم خود آقای رییس جمهور هم تایید کرد. ما فقط بحث فوتبال را نداشتیم بلکه بحث ورزش بود. طرح هایی برای تنیس روی میز در سنندج، هاکی در اراک و وزنه برداری در سیستان و بلوچستان داشتم. ما اگر بتوانیم مشغله ذهنی مناسب را برای جوانان فراهم کنیم خیلی می تواند موثر باشد. من هیچ وقت این خاطره یادم نمی رود که زمانیکه تیم فوتبال استقلال پشتیبانی هایی از ما به همراه داشت پس از 3 تا 4 سال که مقامی به دست نیاورده بود اول شد. یعنی استقلال بعد از چند سال عدم توفیق به مقام قهرمانی رسید و یک جمعیت 120 هزار نفری به استادیوم آمده بود، حدود 30 تا 40 هزار نفر هم پشت درب استادیوم آزادی بودند. اگر ما بتوانیم به هیجان ها جهت بدهیم و مسیر درستی برای آن تعریف کنیم بسیار زیاد می تواند موثر باشد. بنا براین ما از زوایای مختلف این موضوع را مورد بحث قرار دادیم. »

 

پنج شنبه 7 مهر 1390برچسب:والیبال, :: 15:35 ::  نويسنده : خبرنگار

 

والیبال - بازیکنان تیم ملی خوشحالند از اینکه با اقتدار تیم پارک کی وون را شکست دادند.

به گزارش خبرآنلاین؛ بازی دیشب تیم ملی کره و ایران در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی حاشیه های زیادی داشت. تقابل سرمربی کره ای اسبق تیم ملی با ملی پوشان ایرانی که از قدیم با او قصه های زیادی داشتند ، سبب شده بود تا اتفاقات عجیبی رقم بخورد. پارک در ست اول ، مدام سعی می کرد روی اعصاب بازیکنان ایران رژه برود. او با کارهایش توانسته بود حسابی اعصاب امیر حسینی ، پاسور تیم ملی ایران را به هم بریزد. او که خیلی خوب اخلاق بازیکن سابق تیم ملی را می دانست ، با رفتارش سعی می کرد بازیکن ما را تحریک کند. به طوری که ولاسکو چاره ای غیر از این ندید که امیر حسینی را بیرون بکشد و مهدوی را جانشینش کند.

البته پارک با همه کاری که کرد فقط با یک اشتباه داور ، همه چیزش را باخت و تیم ملی ایران با بردن ست دوم ، متحول شد. پارک خشمگین در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی می گفت:« همه چیز خوب بود ، تماشاگران عالی بودند ، تیم کره والیبال بازی کرد اما آیا شما اینجا والیبال دیدید؟» او سعی داشت همه چیز را گردن داوری بیاندازد. او می گفت بازی مثل منچ یا پینتبال بوده و آخرش هم گفت:« به بچه هایم گفتم اینجا نمی گذارند ما برنده باشیم پس سعی کنید از بازی لذت ببرید.»

ولاسکو بعد از او درباره این اتفاقات حرف زد. او گفت:« یکبار مجبور شدم به پارک هشدار جدی بدهم که سر جایش بایستد. بعد هم اینکه مدام با لیبروی کره ای ها دعوا داشتم چون اگر من این کار را نمی کردم به خاطر اداهایش ، یکی از بچه های تیم به حسابش می رسید. برای همین گفتم بگذار من وارد دعوا باشم تا بچه ها روی بازی تمرکز کنند.»

و البته علیرضا نادی کاپیتان تیم ملی هم درباره این اتفاقات می گوید:« پارک داشت روی اعصاب امیر حسینی رژه می رفت. برای همین هم بود که کمی مجبور شدیم از خجالتش در بیاییم. او مدام امیر را مسخره می کرد و اعصابش را به هم ریخته بود. در ست دوم هم وقتی من توپ را رد کردم و ست را بردیم ، همه چیزش به هم ریخت. اعصابش خراب شد و گیر داد به داور ، داور شاید یک لحظه اشتباه کرده باشد اما آن تنها اشتباهش بود.»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منصور عظیم زاده: در 23 ماه گذشته فقط 2 بازی دوستانه با تیم های 138 و 161 فیفا در تهران برگزار شده و خواهد شد

وقتی در ایام انتخابات ریاست جمهوری سال 88 و شش ماه بعد از آن با شرایط خاص سیاسی و بین المللی کشور که لازم به توضیح نیست و همگان می دانند، با 9 تیم ملی صرفاً در 7 ماه به ترتیب با چین(خرداد 88)، بوسنی(مرداد 88) ، بحرین و ازبکستان (شهریور 88)، ایسلند و مقدونیه(آبان 88) ، قطر ، مالی و کره شمالی (دی ماه 88 ) بازی کردیم، دوستان و تحلیلگران ورزشی انتقاد می کردند که مثلاً آن تیم در حد ما نبود این تیم فلان بود، ما کلاس بالا هستیم یا چرا باید برای بازی های مقدماتی جام ملتها این همه بازی بکنیم.
حالا چه می شود در عرض 9 ماه اخیر فقط 2 بازی رسمیِ بین المللی آن هم با ثبت یک رکورد جهانی در تاریخ فوتبال ایران با تیم های 138 و 161 فیفا یعنی تیم های ماداگاسکار و فلسطین داریم، کسی هم صدایش در نمی آید.
از آذر ماه 88 بعد از بازی با تیم ملی مقدونیه در استادیوم آزادی تاکنون یعنی نزدیک به 23 ماه، فقط همین 2 بازی دوستانه در تهران برگزار شده و خواهد شد. البته مهم این است که آقایانِ تحلیلگر، آلزایمر اقتضایی نداشته و عمداً تاریخ یادشان نرود.
سخن بسیار است اگرچه سخت بر این باورم در فوتبال اگر وصل باشی تمام اشتباهاتت را ولو فاحش به حساب تجربه، دانش، درایت، فهم و ارتباطات گذارده و باج می دهند و اگر نباشی حتی زحماتت را به عنوان وظیفه با رویکردی نقادانه و طلبکارانه می بینند.
 

رئیس اسبق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال

 

مجیدی : از تیم ملی کنار کشیدم چون نمی خواستم جنایت کنم

ورزش > فوتبال ملی  - فرهاد مجیدی در گفت و گویی با خبرورزشی از دلایل کنار رفتن از تیم ملی می گوید.

علی جوادی: استعفای فرهاد مجیدی از تیم‌ملی، فوتبال ایران را تحت تأثیر خود قرار داد. بهترین گلزن استقلال و نفر دوم جدول گلزنان لیگ‌برتر این فصل از کروش، تیم‌ملی و مردم عذرخواهی کرد تا فضا برای تنفس جوانان باز شود.

*ماجرای این نامه چه بود؟

بازی کردن در تیم‌ملی برای هر بازیکنی افتخار است. کدام بازیکن است که دوست نداشته باشد در تیم‌ملی بازی کند. من هم همین‌طورم اما دلایلی باعث شد عذرخواهی کنم.

*چه دلایلی؟

برنامه 90 را دیدید؟ آن بازیکن جوان تیم نفت (ایمان موسوی) را دیدی که چطور درباره آینده‌اش صحبت می‌کرد؟ دیدی که چطور درباره آرزوهایش برای بازی در تیم‌ملی حرف می‌زد؟ من وقتی او حرف می‌زد به یاد 10سال پیش خودم افتادم، به یاد آن سال‌هایی که بهترین بودم اما مرا ندیدند، به یاد وقتی که اجازه نفس کشیدن به من ندادند.

*مثل اینکه خیلی دلتان پر است.

چرا نباشد؟ من بهترین بازیکن لیگ امارات شدم اما مرا در فهرست 25 نفره تیم‌ملی هم قرار ندادند؛ آن موقع که تمام وجودم انگیزه بود.

*یعنی الان برای تیم‌ملی انگیزه ندارید؟

چرا ندارم. بازی در تیم‌ملی همیشه افتخار است اما چرا من باید جنایتی که آن سال در حق من شد را دوباره تکرار کنم؟ آن سال‌هایی که من جوان بودم و عالی بازی می‌کردم مرا ندیدند تا در حقم ظلم کنند. چرا من باید این ظلم را در حق جوان‌ترها بکنم؟ چرا باید کاری کنم که سال‌ها بعد کسی بگوید من استعداد بزرگی بودم اما سوختم؟ به میلاد و مهاجمان جوان و همین مهاجم نفت کی باید بازی برسد؟

*شرایط گذشته باعث شده کینه بازیکنی را به دل بگیری؟

نه. منظورم سیستم است که باید به جوانان اجازه تنفس بدهد. معنای این حرف این نیست که از بازیکنی کینه به دل داشته باشم. من می‌خواهم اتفاقی که در زمان جوانی من افتاد تکرار نشود تا سرمربی تیم‌ملی با نسل جوان به جام‌جهانی برود.

 

ورزش > والیبال  - تیم ملی والیبال ایران همچنان بی شکست به سوی المپیک لندن می تازد.

به گزارش خبرآنلاین؛ تیم ملی والیبال کشورمان در پنجمین بازی خود در مسابقات قهرمانی آسیا توانست ژاپن را با اقتدار از پیش رو بردارد. تیم ملی ایران در دو ست اول با نتیجه 25 بر 22 و در ست آخر هم با نتیجه 25 بر 17 از سد حریف گذشت تا تماشاگران حاضر در ورزشگاه ، حسابی شادی کنند.

ایران در 5 بازی اخیر خود حتی یک ست هم نباخته و همراه با خولیو ولاسکو به سوی المپیک ، پیش می تازد. ایران در مرحله بعدی باید با سریلانکا بازی کند.

 

 

 

 

 

 

ورزش > لیگ برتر  - استقلال با پیروزی برابر سایپا به صدر جدول برگشت.

به گزارش خبرآنلاین؛ استقلال در ادامه بازی های لیگ برتر توانست سایپا را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. در این بازی که نزدیک به 25 هزار تماشاگر داشت پس از یک نیمه سرد ، در نیمه دوم مسابقه بود که مجتبی جباری روی پاس فرهاد مجیدی توانست با چرخشی زیبا دروازه حریف را باز کرد تا بازیکن شاکی این روزهای استقلال بتواند برای سومین بازی متوالی گلزنی کند و استقلال را به صدر جدول برگرداند.

دو شنبه 4 مهر 1390برچسب:ملی,ورزش,امارات , :: 17:6 ::  نويسنده : خبرنگار

 

ورزش > فوتبال جهان  - ملی پوش فوتبال امارات در یک سانحه رانندگی کشته شد.

طیب عوانا بازیکن 21 ساله تیم ملی فوتبال امارات در مسیر بازگشت از اردوی این تیم، در یک سانحه رانندگی جان خود را از دست داد. در این حادثه که روی پل شیخ زاید در ابوظبی روی داد، برادر عوانا و یک رهگذر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. 
عوانا یکی از خوش آتیه ترین بازیکنان فوتبال امارات به شمار می رفت که نقش مهمی در نایب قهرمانی امارات در مسابقات فوتبال بازی های آسیایی 2010 گوانگجو داشت. 
او بعد از اینکه در جریان برد 7 بر 2 امارات مقابل لبنان، با پشت پا یک ضربه پنالتی را به ثمر رساند، شهرت زیادی پیدا کرد. 
این کار باعث شد سرکو کاتانچ سرمربی وقت امارات از او به شدت انتقاد کند اما عبدالله میسفر سرمربی جدید این تیم برای مسابقات انتخابی جام جهانی 2014 دوباره از وی دعوت کرد. 
وی به دلیل مصدومیت از حضور در اردوی تیم ملی امارات مرخصی گرفته بود.

 

 

ورزش > لیگ برتر  - این جملات بخشی از گلایه های فیروز کریمی است در خبرورزشی.

به گزارش خبرآنلاین؛ فیروز کریمی این جمله را می گوید و نفرین می کند زمین و زمان را. می گوید :« اصلا من یک تصمیمی هم در زندگی شخصی ام گرفتم . شاید هم اشتباه کردم . ولی این حریم شخصی زندگی ام است . چرا باید از من چنین موجودی بسازند؟»

کریمی دو سال بعد از اتهام منشوری بودن ، دیگر آن مرد همیشه سرزنده و شوخ نیست. دیگر دل و دماغ گفتن و خندیدن را ندارد. می گوید:« خراب کردن که کاری ندارد. یک سد 10 سال طول می کشد تا ساخته شود اما با یک انفجار کوچک می توان نابودش کرد. این اتفاقی بود که با بستن « ف-ک» به اسم من برای زندگی ام افتاد.» و ادامه می دهد:« یک روزی افتخارم این بود که تو خیابان راه بروم و بشنوم از هر جا که رد می شوم بگویند این فیروز کریمی است که تیمش قهرمان شده اما حالا جرات راه رفتن در خیابان را ندارم. تا می بینند می گویند «ف- ک» آمد. همان که ... جرمم چه بوده؟ از دیوار کسی بالا رفتم؟ نگاهم به ناموس کسی افتاده ؟ اصلا یک نفر بیاید در این فوتبال و بگوید که من یک ریال از او گرفتم.»

کریمی می خواهد از نو شروع کند و دلگیر است از سیمایی که این حوادث برایش ساخته. از اینکه حالا باید روی تلفن همراهش پیامک هایی را ببیند که او را دعوت می کنند به داشتن اوقاتی شاد و مفرح!

ورزش > لیگ برتر  - نوجوان 17 ساله تهرانی قربانی حادثه ای تلخ پس از داربی شد.
 

به گزارش خبرآنلاین؛ نوجوانی 17 ساله که در مسیر بازگشت از داربی با پرچم استقلال ، شادی می کرد در تونل رسالت دچار سانحه ای مرگبار شد. او که همراه با دوستانش بعد از داربی ، پرچم استقلال را در دست داشتند ، به یکباره با خودروی 206 قرمز رنگی مواجه می شوند که چند طرفدار پرسپولیسی ناراحت از باخت را در خود جای داده بود. سرنشینان خودرو خم می شوند تا پرچم استقلال را از دستان موتورسواران بکشند و این کش و قوس سبب می شود تا موتورسوار ، تعادلش را از دست بدهد. حاصل این اتفاق تصادفی دردناک و درگذشت میلاد خبازی 17ساله می شود که تک پسر خانواده خبازی بوده است.

اگرچه سرنشینان خودروی 206 بازداشت شده اند اما لحظه ای سهل انگاری جان یک جوان بی گناه را به سادگی از او گرفت تا داربی باز هم قربانی داشته باشد. مراسم سومین روز درگذشت این نوجوان دوشنبه شب در مسجدی در محله شمیران نو برگزار شد و خانواده او تا سال های سال باید هر بار روز داربی می رسد تلویزیون خانه شان را خاموش کنند تا شاید غم این حادثه تلخ را از یاد ببرند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

حوادث > داخلی  - ایسنا نوشت:
 

عامل قتل «روح‌الله داداشی« بامداد روز چهارشنبه 30 شهریور در ملاء عام اعدام می‌شود.

روابط عمومی دادگستری استان البرز اعلام کرد که پس از صدور رای دادگاه کیفری استان البرز مبنی بر قصاص عامل قتل روح‌الله داداشی، این حکم روز چهارشنبه هفته‌ی جاری اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش در اطلاعیه دادگستری البرز آمده است: «بسم الله القاصم الجبارین وَلَکُم فِی القِصاصِ حَیاه ٌیا أولِی الألبابِ لَعَلَّکُم تَتَّقُونَ (بقره ـ 179). به موجب حکم شعبه ی اوّل دادگاه کیفری استان البرز و تأیید و ابرام حکم صادره در شعبه ی یازدهم دیوان‌عالی کشور و پس از تنفیذ حکم صادره از سوی رییس قوه‌ی قضاییه در سحرگاه روز چهارشنبه 30 شهریور نسبت به اجرای حکم قصاص قاتل مرحوم روح الله داداشی در ملاء عام اقدام خواهد شد».

به گزارش ایسنا، ماموران کلانتری 39 گلشهر در ساعت 11:45 شنبه شب 25 تیرماه از طریق تماس مردمی در جریان وقوع یک درگیری در تقاطع خیابان گلزار کرج قرار گرفتند. ماموران کلانتری پس از دریافت این خبر بلافاصله در محل حادثه حضور یافته و دریافتند سرنشینان دو دستگاه خودرو سواری با یکدیگر درگیر شده که یکی از آنها در این حادثه به علت ضربات وارده در ناحیه گردن و سینه مجروح و به بیمارستان شهید مدنی کرج منتقل شده است. ماموران برای کسب اطلاعات بیشتر راهی بیمارستان شهید مدنی شده و درآنجا دریافتند که مضروب یکی از قوی‌ترین مردان ایران به نام «روح‌الله داداشی» بود که به علت شدت جراحات جان خود را از دست داده بود. با توجه به اظهارات شاهدان حادثه و انجام تحقیقات گسترده اطلاعاتی در کمتر از 24 ساعت هویت و مخفیگاه سه سرنشین خودروی پراید شناسایی و در دو عملیات جداگانه هر سه متهم در حالی که قصد داشتند از استان تهران خارج و متواری شوند، دستگیر شدند. پس از دستگیری، متهم اصلی که کمتر از 18 سال سن دارد، به قتل اعتراف کرد و سپس در دادگاه کیفری استان البرز به قصاص محکوم شد که این رای روز چهارشنبه در ملاءعام به مرحله اجرا درخواهد آمد.

 

 

دو شنبه 28 شهريور 1390برچسب:کفاشیان,فدراسیون,علی,4, :: 16:15 ::  نويسنده : خبرنگار

کفاشیان : می مانم حتی شاید برای 4 سال دیگر / فعلا که انتخابات تا سال بعد عقب افتاده

ورزش > مدیریت ورزش

 - علی کفاشیان ، فعلا در فدراسیون فوتبال ماندنی است.


به گزارش خبرآنلاین ؛ علی کفاشیان در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال به خبرنگار ما گفت:« فعلا قرار شده تا کارگروهی مسئول بازنگری اساسنامه شود که این کار زمانی بینن دو ماه تا دو سال را به خود اختصاص می دهد و از زمان تائید اساسنامه جدید هم چند ماهی طول می کشد تا ما بتوانیم مجمع را برگزار کنیم. یعنی باید ابتدا در یک مجمع عمومی ، قوانین اصلاحی را تصویب کنیم و بعد با اساسنامه اصلاحی وارد مرحله انتخابات شویم. به این ترتنیب ، حداقل تا سال 1391 ، زمان برگزاری انتخابات به تعویق می افتد . »

او ادامه داد. البته امروز در مجمع به این نتیجه رسیدم که در تصمیمم تغییر ایجاد کنم و برای دوره بعدی هم کاندیدا شوم.»

ورزش > لیگ برتر  - ایسنا نوشت:
 

 


حمید استیلی می‌گوید کاشانی در جلسه دیروز باشگاه پرسپولیس از او و کادر فنی‌اش حمایت کاملی انجام داده است. سرمربی پرسپولیس امیدوار است که پرسپولیس در داربی برگشت باخت به استقلال را جبران کند.


سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس پس از پایان تمرین امروز تیمش که نخستین تمرین پس از شکست مقابل استقلال بود، خبرنگاران را به رختکن پرسپولیس دعوت کرد و در کنار دیگر اعضای کادر فنی پرسپولیس پاسخگوی سوالات رسانه‌ها شد.

او در پاسخ به این سوال که این سومین شکست متوالی پرسپولیس در داربی بوده و خیلی از هواداران پرسپولیس از این موضوع ناراحتند گفت:« مسئولیت این یک باخت با من است اما مسئولیت دو بازی قبلی با من نیست. ان‌شاءالله در بازی برگشت جبران می‌کنیم. البته ما قبل از بازی استقلال شرایط خوبی داشتیم و در دیدار با ذوب آهن بسیار خوب بازی کرده بودیم. اما به هیچ عنوان انتظار نداشتیم که دیدارمان با استقلال این گونه شود. شاید استقلال 10 موقعیت گل به وجود آورد اما ما هم 7 ـ 8 موقعیت گل داشتیم. به هر حال ما در داربی باخته‌ایم و باید از آن درس بگیریم. من همان ابتدا به خاطر این باخت از مردم و پیشکسوتان عذرخواهی کردم.»

سرمربی پرسپولیس ادامه داد:« توانایی ما خیلی بیشتر از این بود. ما در حال بررسی علت‌های باخت به استقلال هستیم. شاید بازیکنان‌مان یک مقدار به لحاظ جسمی یا روحی خسته بودند. تمرین‌های ما علمی است و این طور نیست بازیکنان خسته شده باشند. مثلا سه روز قبل از بازی استقلال ما از فشار تمرین‌ها کاستیم و همه تمرین‌هایمان قبل از بازی خیلی شاداب بود.»

استیلی در پاسخ به این سوال که بعضی‌ها گفته بودند چند بازیکن پرسپولیس در این بازی کم‌کاری کرده‌اند گفت:« اصلا هیچ بازیکنی کم‌کاری نکرده است. همه بازیکنان هرچه در توان داشتند گذاشتند و همه آن‌ها بعداز بازی ناراحت بودند. حتی من به لیدرها که ناراحت بودند گفتم که غلامرضا رضایی در بازی با ذوب آهن اصلا جزو 18 بازیکن نبود اما روز بازی ما ریسک کردیم و او را در 18 نفر گذاشتیم. فکر نمی‌کردیم او به بازی برسد اما رضایی وقتی گرم کرد به من گفت که حاضر است برای تیم بازی کند. همه بازیکنان تلاش خودشان را کردند.»

استیلی درباره پنالتی از دست رفته پرسپولیس گفت:« پنالتی زن اول ما کریمی بود و بعد نوری و بعد هم مازیار زارع. مازیار زارع سال گذشته در بازی با ملوان آخرین پنالتی‌اش را به بیرون زده بود اما محمد نوری آخرین پنالتی‌اش را گل کرده بود. شاید اگر کریمی هم این پنالتی را می‌زد، گل نمی‌شد. حتی بهترین بازیکنان دنیا هم پنالتی خود را خراب می‌کنند. ضمن اینکه شرایط داربی هم فرق می‌کند. وقتی که پنالتی برای ما گرفته شد، مازیار و نوری با هم صحبت کردند و توافق کردند که نوری ضربه را بزند.»

خیلی‌ از کارشناسان اعتقاد دارند کریمی نباید در بازی با استقلال در پست مهاجم نوک بازی می‌کرد. استیلی در این باره گفت:« اول فصل هم خیلی‌ها به ما می‌گفتند کریمی باید جلو بازی کند و حالا می‌گویند که باید عقب‌تر بیاید! کریمی در بازی با ذوب آهن بهترین بازیکن زمین بود و در بازی با استقلال هم به عنوان مهاجم کار خودش را درست انجام داد اما بقیه بازیکنان به وظایف خود عمل نکردند.»



ادامه مطلب ...
یک شنبه 27 شهريور 1390برچسب:, :: 11:55 ::  نويسنده : خبرنگار

ورزش > فوتبال جهان  - پس از شایعات فراوان درباره حضور قطری ها در اولدترافورد ،یکی از منابع مطلع از قطعی شدن این انتقال خبر داد.
 

خانواده گلیزرها در سالهای اخیر محبوبیت خود را از دست داده اند و با توجه به مشکلات مالی باشگاه بعید است بتوانند افراد دیگری را یپدا کنند که حاضر باشند دو برابر مبلغ 790 میلیون پوندی که بابت خرید باشگاه پرداخت کردند را به آنها بپردازد . در صورت حضور قطری ها یونایتد هم مثل من سیتی می تواند با دست باز در بازار به خرید بازیکنان مورد نظرش بپردازد .هیات قطری به ریاست شیخ حما بن خلیفه آل ثانی در روز دوشنبه به منچستر سفر می کند تا این قرارداد را نهایی کند . از جزییات پیشنهاد آخر قطری ها به خانواده گلیزر هنوز خبری منتشر نشده است .

ورزش > فوتبال ملی  - سایت رسمی فرداسیون فوتبال نوشت:
 

پس از برگزار ی نشست علی کفاشیان-رئیس فدراسیون با جان کارلو آبته رئیس فدراسیون فوتبال ایتالیا ،توافق نامه همکاری بین فدراسیون فوتبال ایتالیا و ایران امضا شد.

همکاری مسئولان دو فدراسیون در جهت برگزاری کنفرانسها و سمینارها ،دوره های آموزشی و فنی ، تبادل تجربه و مهارت در جنبه های ساختاری و مدیریتی و همچنین اقدامات لازم برای تاسیسات ورزشی،تجهیزات علمی و ورزشی ، تبادل اطلاعات مربوط به آموزش کادر فنی و اهداف سازمانی ، تبادل تجربیات ،مهارت و آموزش ،ایجاد مراکز ورزشی یا تاسیسات برای رقابتها ،آموزش و تبادل اطلاعات در زمینه فنی و تخصصی ،مورد بررسی و توافق اعضا قرا رگرفت.

همچنین دو طرف در ارتباط با موارد خاص و روابط بین المللی به ویژه مواردی که در حیطه فعالیتهای تعریف شده از سوی فیفا قرار دارند ،مشاوره متقابل خواهند داشت.

همچنین در ادامه نشست رئیس فدراسیون ایران با ایتالیا ،اعضا درخصوص تبادلات فنی و تخصصی به این تواقق رسیدند که پرسنل فدراسیون فوتبال ایران می توانند به تسهیلات ،کلاسهای آموزشی و متخصصین فدراسیون فوتبال ایتالیا در رم خصوصا بخش فنی فدراسیون فوتبال ایتالیا در کوورسیانو دسترسی داشته باشند و همچنین پرسنل فدراسیون فوتبال ایتالیا می توانند به کلاسهای آموزشی ،تخصصی و تسهیلات فدراسیون فوتبال ایران در تهران یا شهرهای دیگر ایران دسترسی داشته باشند که مهارتهای لازم در زمینه مدیریت،بازاریابی،فعالیتهای تبلیغاتی ،تسهیلات ورزشی،مطالعه و تحقیق،مربیگری فنی ،داوران ،مدیریت فوتبال ،توسعه فوتبال و نحوه انتخاب بازیکنان مستعد ،فوتبال بانوان ،فوتبال جوانان،فوتسال ،علوم ورزشی در ارتباط با فوتبال ،تحقیق در زمینه مسائل فوتبالی ،قوانین و مقررات است را مورد بحث وبررسی قرار دهند.

بر اساس این خبر قرار شد تا فدراسیون فوتبال ایران و ایتالیا در زمینه برگزاری دیدارهای دوستانه بین تیمهای ملی دو تیم در رده های بزرگسالان (آقایان و بانوان) ،امید ، جوانان ( آقایان و بانوان ) و فوتسال همکاری های لازم را برای رشد و گسترش فوتبال در با یکدیگر انجام دهند .

راسخون :  دیدار تیم های پرسپولیس و استقلال از ساعت 18:30 با حضور 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی آغاز شد و 2 بر صفر به نفع آبی پوشان تمام شد.

بازی در شرایطی آغاز شد که دو تیم به ارزیابی هم پرداختند و در دقایق ابتدایی خطری روی دروازه ها ایجاد نشد. رفته رفته شرایط مسابقه تغییر کرد و شاگردان مظلومی در دقیقه 14 توسط فرهاد مجیدی به گل رسیدند.

با وجود این گل باز این استقلالی ها بودند که سوار مسابقه بودند به طوری که در دقیقه 19 بازی شوت جباری به تیرک دروازه پرسپولیس اصابت کرد.

هر چه به پایان بازی در نیمه اول نزدیک می شدیم باز این استقلالی ها بودند که مسلط تر تیم پرسپولیس توپ و میدان را در اختیار داشت.
 نیمه اول در نهایت با برتری استقلال و بازی سردرگم پرسپولیس به پایان رسید.

شروع نیمه دوم با حملات استقلال شروع شد. بعد از شوت سرکش جباری ضربه میلاد میداودی هم به تیر دروازه پرسپولیس خورد.

درحالی که پرسپولیس به همان بازی سردرگم خود ادامه می داد خطای منتظری روی علی کریمی باعث شد پرسپولیس صاحب ضربه پنالتی شود اما در دقیقه 53 محمد نوری این توپ را به بیرون زد.

بعد از این صحنه بار دیگر این آبی پوشان بودند که با اعتماد به نفس بهتری بازی را در دست داشتند.

در دقیقه 81 با پاس آرش برهانی، مجتبی جباری برای بار دوم دروازه پرسپولیس را باز کرد. استقلال در دقایق پایانی هم موقعیت از دست داد.

قضاوت این مسابقه بر عهده محسن ترکی بود. وی به تیموریان، کیانوش رحمتی و خسرو حیدری از استقلال و به حسین بادامکی، غلامرضا رضایی، مازیار زارع و علیرضا نورمحمدی از پرسپولیس کارت زرد نشان داد.

استقلال بدین ترتیب با هدایت مظلومی برای سومین بار متوالی توانست پرسپولیس را شکست دهد تا این پیروزی و سه امتیاز آن بهترین هدیه تولد برای سرمربی آبی پوشان باشد. فردا تولد سرمربی استقلال است.

استقلال با این پیروزی 16 امتیازی و با تفاضل گل بهتر از صبا صدرنشین شد.
پرسپولیس نیز با این شکست سومین ناکامی خود مقابل استقلال را تجربه کرد و با همان 6 امتیاز در رده چهاردهم باقی ماند.

بازیکنان پرسپولیس
میثاق معمارزاده، ابراهیم شکوری، محمد نصرتی، رضا نورمحمدی، حمید رضا علی عسگر، جواد کاظمیان(46- علیرضا محمد(65- هادی نوروزی))، غلامرضا رضایی، محمد نوری، حسین بادامکی(75- وحید هاشمیان)، مازیار زارع و علی کریمی
سرمربی: حمید استیلی

بازیکنان استقلال:
مهدی رحمتی، حنیف عمران زاده، میثم حسینی، کیانوش رحمتی، پژمان منتظری، خسرو حیدری، مجتبی جباری، آندرانیک تیموریان، میلاد میداودی(76- آرش برهانی)، جاسم کرار و فرهاد مجیدی(79- محسن یوسفی)
سرمربی: پرویز مظلومی

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.