خبرنگار فراری

در پی هتک حرمت قرآن توسط نظامیان آمریکایی
فریاد "مرگ بر آمریکا" در سراسر افغانستان طنین‌انداز شد/ 2 نظامی آمریکایی کشته شدند

خبرگزاری فارس: همزمان با گسترش موج تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر افغانستان، 2 نظامی آمریکایی در ولایت "ننگرهار" هدف گلوله یک سرباز افغان قرار گرفته و کشته شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، شهروندان افغان امروز در سومین روز متوالی با حضور در  جاده‌ها و خیابان‌ها با فریاد مرگ بر آمریکا، نفرت و انزجار خود را از نظامیان خارجی، به گوش جهانیان رساندند.

آنان با سر دادن شعارهایی بر ضد نیروهای خارجی و فریاد "الله‌اکبر" و "زنده باد اسلام" خواهان محاکمه عاملان هتک حرمت قرآن کریم شدند.

از شرق و غرب و همچنین از شمال و جنوب افغانستان خبر می‌رسد که افغان‌ها یک صدا فریاد زدند که دیگر خواهان حضور نظامیان خارجی در کشور شان نیستند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات در چندین ولایت افغانستان به خشونت کشیده شد که بیش از 10 کشته و 50 زخمی برجای گذاشت.

گزارش‌ها از ولایت ننگرهار در جنوب شرق افغانستان نیز حاکی است که یک سرباز افغان امروز، 2 نظامی آمریکایی را به ضرب گلوله در منطقه "خوگیانی" این ولایت، از پای درآورد.

با وجود آن که در حال حاضر اوضاع در بیشتر شهرهای افغانستان آرام گزارش می‌شود اما وضعیت امنیتی در این کشور، بسیار شکننده است.

تظاهرات مردم افغانستان 3 روز پیش ساعاتی پس از آن که نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه بگرام، ده‌ها نسخه از قرآن کریم را آتش زدند، آغاز شد.

روز گذشته نیز تظاهرات مردم در ولایات ننگرهار، کابل و "پروان" به خشونت کشیده شد که بر اثر آن هفت تن کشته و بیش از 30 تن دیگر زخمی شدند.

 

 

تهران - معاون عملیات نیروی دریایی ارتش و سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 90 گفت: یك بالگرد كشوری فرامنطقه ای كه در محدوده منطقه رزمایش حضور یافته بود با هشدار نیروی دریایی مجبور به ترك منطقه عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عملیاتی رزمایش دریایی ولایت 90 ،' امیر سرتیپ دوم 'سید محمود موسوی ' گفت :نیروهای فرا منطقه ای به دنبال آن هستند كه ببینند ما در منطقه چكار می كنیم و چه برنامه ای داریم .

امیر دریادار دوم موسوی با بیان اینكه این رزمایش در خارج از آبهای ساحلی ایران و در آب های ازاد انجام می شود ، افزود بر این اساس تردد یگان های فرامنطقه ای در سطح منطقه برابر با عرف بین المللی و قوانین دریایی مجاز است.

سخنگوی رزمایش خاطر نشان كرد: به رغم این موضوع هر واحد نظامی كه در حال انجام تمرینات خاصی باشد برابر قوانین بین المللی یك محدوده ایمن برای خود دارند و این محدوده ایمنی را هم یگان های شناور و هم پروازی با هر ملیتی كه باشند باید رعایت كنند .

موسوی اضافه كرد: در صورتی كه هر كشوری این قوانین را رعایت نكند و به یگان های شركت كننده در رزمایش نزدیك شوند به این یگان ها تاكید شده كه با هرگونه تحرك و نزدیك شدن یگان های پروازی و شناوری كشورهای دیگر به نیروهای خودی قاطعانه اخطار دهند و در صورتی كه مورد توجه قرار نگیرد برابر با قوانین بین الملل با آنها برخورد كنند.

وی افزود : روز گذشته شاهد یك مورد نزدیك شدن یك فروند بالگرد كشوری فرامنطقه ای به محدوده رزمایش یگان های خودی بودیم كه پس از اخطارهای مكرر به آن ، این بالگرد مجبور به ترك منطقه شد.

موسوی گفت : این بالگرد پس از آنكه قاطعیت یگان های ما را در اخطار دادن و مصمم بودن به اقدامات بعدی دید، مجبور شد سریعا منطقه را ترك كرده و فاصله ایمنی را رعایت كند.

رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز سوم دی ماه آغاز شده است و تا روز سیزدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

تهران-معاون عملیات و سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 90 گفت : در این رزمایش برای نخستین بار هدف زیر سطحی پرتاب اژدر الكتریكی از یگان های زیرسطحی كلاس طارق با موفقیت مورد آزمایش قرار گرفت.

آزمایش هدف زیر سطحی پرتاب اژدر الكتریكی برای نخستین بار در رزمایش دریایی ولایت 90

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به منطقه عملیاتی رزمایش دریایی ولایت 90 ،دریادار دوم 'سید محمود موسوی ' روز دوشنبه افزود:همچنین هواناوهای 'اس آر ان 6 'در رزمایش دریایی ولایت 90 بكار گرفته شد.

وی ادامه داد: یك فروند هواناو 'اس آر ان 6 ' پس از طی مسیر 660 كیلومتری و حضور در محدوده عمومی رزمایش دریایی ولایت 90 ماموریت خود را آغاز كرد.

سخنگوی رزمایش دریایی ولایت 90 با تاكید بر توان بالای هواناوهای نیروی دریایی ارتش اظهار داشت: این هواناوها از قابلیت تجهیز و نصب انواع سلاح وموشك برخوردار هستند.

دریادار دوم موسوی اضافه كرد:هواناو 'اس آر ان 6 'به منظور انجام عملیات های تاخت، تجسس، نجات دریایی و همچنین انجام ماموریت به عنوان آمبولانس دریایی در رزمایش بزرگ ولایت 90 بكار گرفته می شود .

رزمایش بزرگ ولایت 90 نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از روز سوم دی ماه آغاز شده است و تا روز سیزدهم دی ماه ادامه خواهد داشت.

این رزمایش از تنگه هرمز آغاز شده و دریای عمان تا مدار 10 درجه در شمال اقیانوس هند را در بر می گیرد.

 

تهران- تلفات حمله انتحاری امروز دوشنبه كه به وسیله یك خودرو بمب گذاری شده در مقابل وزارت كشور عراق در بغداد صورت گرفت به هفت كشته و 34 زخمی افزایش یافت.

 

 

 

خبرگزاری رویترز به نقل از پلیس عراق گزارش داد كه این حمله هنگامی رخ داد كه یك عامل انتحاری سوار بر یك خودرو به سوی كمر بند امنیتی مقابل وزارت كشور یورش برد و پس از منفجر كردن خودرو باعث كشته شدن هفت تن و زخمی شدن شمار دیگری شد.

یك منبع ارشد پلیس عراق گفته است: مقامات عقیده دارند كه افراد مسلح به دلیل صدور حكم بازداشت طارق الهاشمی معاون رییس جمهوری عراق كه متهم به تشكیل گروه های تروریستی است وزارت كشور را مورد حمله قرار دادند.

تلویزیون رسمی عراق و چند شبكه تلویزیون محلی دیگر امروز اعترافات ضبط شده محافظان الهاشمی را پخش كردند . وزارت كشور عراق از ارتباط محافظان الهاشمی با حوادث قتل و حملات علیه مقامات امنیتی و مسئولین دولتی سخن گفت.

علی القرشی ستوانیكم پلیس عراق كه در بغداد سرگرم بازرسی است گفت:' این پیامی برای ما است، ما هستیم كه از امنیت كشور محافظت می كنیم.'

نوری المالكی نخست وزیر عراق روز دوشنبه گذشته دستور بازداشت طارق الهاشمی معاون نخست وزیری را صادر كرد و از پارلمان خواست مصونیت صالح المطلگ سلب شود. این اقدام باعث ایجاد موجی از نا امنی و تهدیدهایی برای افزایش خشونت های فرقه ای در كشور شده است

چابهار- سخنگوی رزمایش بزرگ ولایت 90 اعلام كرد كه ناوشكن جماران شب گذشته یك فروند نفت كش عربستانی را از هجوم قایق‌های ناشناس در آب‌های آزاد نجات داد.

 

 

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، دریادار 'سیدمحمود موسوی' در این رابطه اظهار داشت: شب گذشته پس از اعلام منطقه مراقبتی چابهار یك فروند تانكر عربستانی به دلیل نزدیك شدن تعدادی قایق ناشناس درخواست كمك كرده بود كه بلافاصله ناوشكن جماران به منطقه اعزام و با حضور این ناوشكن قایق‌های ناشناس از منطقه متواری شده و تمام منطقه تحت كنترل درآمد.

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش همچنین بر رصد تمامی فعالیت‌های یگان‌های شناور كشورهای فرامنطقه‌ای توسط یگان‌های دریایی ارتش تاكید كرد.

وی افزود: علاوه بر شناورهای سطحی، یگان‌های پروازی و پرنده‌های بدون سرنشین نیز مورد رصد هستند كه به دلیل اجرای رزمایش ولایت 90 احتمالا شاهد افزایش تحركات آنها خواهیم بود و به همین دلیل به یگان‌ها تأكید شده است در طول رزمایش كلیه فعالیت‌ها و تحركات آنها را كاملا تحت‌نظر داشته باشند.

 

 

 

 

 

 

 

 

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش از تولید بازی رایانه‌ای عملیات دستگیری عبدالمالک ریگی توسط نیروی هوایی ارتش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی معاون فرهنگی و روابط عمومی ارتش در خصوص ساخت نخستین بازی رایانه‌ای ارتش تحت عنوان «مبارزه در خلیج عدن» که دموی آن در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال ارائه شده است، گفت: این بازی رایانه ای که با محوریت نیروی دریایی ارتش در مقابله با دزدان دریایی طراحی شده، از نظر موتور بازی، کیفیت گرافیک و جذابیت با نمونه‌های خارجی موجود در بازار رقابت خواهد کرد.

وی افزود: امروز در کشورمان صنعت بازی‌های رایانه ای و دیجیتالی خوشبختانه رشد خوبی داشته است و ما با یک نگاه فرهنگی به این مقوله تصمیم گرفتیم تا از مأموریت‌های جذاب ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریا، آسمان و زمین الگو گیری کرده، بازی‌هایی متناسب با هیجانات کودکان و نوجوانان تولید کنیم.

واحدی با اشاره به اینکه دومین بازی رایانه‌ای ارتش در عرصه افتخارات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است و بزودی در قالب پروژه «دفاع» کلید خواهد خورد، افزود: پیش بینی این پروژه برای 14 بازی رایانه ای است که مبارزه در خلیج عدن اولین نمونه آن بود و یکی دیگر از بازی‌های تدوین شده در قالب پروژه «دفاع» در رابطه با افتخار آفرینی نیروی هوایی ارتش در به زمین نشاندن هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی و دستگیری این شرور است که سال آینده عرضه خواهد شد.

 تمامی موشک های بالستیک نامبرده از نظر سامانه های هدایت و برای کاهش بازتاب راداری بهسازی شده آماده شلیک به سوی دشمن هستند. از نظر تعداد به اذعان کارشناسان خارجی تعداد موشک های ایرانی شلیک شونده به اسرائیل در هر روز دهها فروند و برای چند ماه می تواند، باشد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در همایش حمایت از انتفاضه فلسطین پیام های واضحی برای صهیونیست ها داشت. از جمله اشاره ایشان به عملکرد موشک های ایران در موقع لزوم که نشانگر جدی بودن ایران در دفاع همه جانبه از منافع خود و در صورت نیاز، سایر ملت های مظلوم است.

پس از سالهای جنگ تحمیلی با توجه به شرایط موجود منطقه و نتایج حملات موشکی به اسرائیل و فناوری های در دسترس، مسئولان دفاعی کشور اصلی ترین بخش از راهبرد دفاعی کشور در امر بازدارنگی را بر توسعه موشک های بالستیک میانبرد و دوربرد استوار کرده اند. تلاش برای افزایش برد، دقت و همچنین تأثیر گذاری و تنوع سرجنگی این موشکها در این روند توسعه مشهود است.

نمایی از پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

در این گزارش به معرفی مختصر موشک های میانبرد و دوربرد بالستیک کشور می پردازیم که توانایی رسیدن به محدوده غده سرطانی منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را دارند.

پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله برد در حدود 1300 کیلومتر، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرده و کم کم آرامش از میان نظامیان و بعدها سیاسیون صهیونیست به آرزویی برآورده نشدنی تبدیل شد. زیرا ارائه نمونه های جدیدتر، دوربردتر و دقیق تر از خانواده موشکهای شهاب3 نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی داشت که نوید محصولات مخوف تری را در آینده می داد.

موشک شهاب3
شهاب3 در ادامه روند توسعه موشک های شهاب-1 و 2 و با رویکرد اعمال تغییرات طراحی در سامانه های مختلف بوجود آمد. شباهت های زیادی از نظر فن آوری بین شهاب 2 و 3 وجود دارد، اما شهاب3 پیشرفته تر بوده و از نظر الکترونیک با فن آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته از نظر سخت افزار و نرم افزار در ساخت آن استفاده شده است. برد این موشک بیش از 1300 کیلومتر عنوان شد که به معنای توانایی رسیدن به سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت شلیک از نواحی غربی کشور بود



ادامه مطلب ...

حجت‌الاسلام احمد پناهیان:
خطوط بسیج با رأی لیدرهای سیاسی مشخص نمی شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیج یک پدیده اجتماعی و سیاسی صرف نیست که با رأی لیدر‌های سیاسی خطوط آن مشخص شود.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد پناهیان در یازدهمین نشست شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران که صبح امروز (سه‌شنبه) در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی خود را پاسخگوی خدای متعال بداند جز به دنبال جذب رضایت خداوند نیست و این انگیزه و آرمان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر بسیج را در حد یک تشکل نازل کنیم، در آن زمان باید رضایت بسیاری از افراد را جلب کنیم و در واقع به دنبال جلب رضایت دیگران باشیم و این درست نیست.

وی با بیان اینکه بسیج یک پدیده اجتماعی و سیاسی صرف نیست که با رای لیدر‌های سیاسی خطوط آن مشخص شود، افزود: در زمان پس از انقلاب تعریف بسیج کاملا اجتماعی بود، بسیجی در زمان دفاع مقدس یک فرد مجاهد و ایثارگر و در عرصه فعلی نیز بسیجیان افرادی فهمیده هستند که در میدان‌های مختلف حضور دارند.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: اگر بسیج را تنها در این موارد تعریف کنیم به مشکل بر خواهیم خورد؛ چرا که بسیج مثل خود انقلاب است و از آیات الهی به شمار می‌رود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتی بسیج یکی از آیات الهی باشد پس باید در وجود یک بسیجی اراده خداوند را دید و این سطح کار بسیج را بسیار بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه وقتی بسیج آیت الهی است پس بسیجی آیت‌الله است، گفت: از این دیدگاه باید رفتار، منش، نظر و فکر بسیجی نیز برای جذب رضایت خداوند باشد.

حجت‌الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه استراتژی بسیج جلب رضایت خداوند است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "بصیرت یعنی اینکه با چشم دل حقایق را دید"؛ در حال حاضر داشتن بصیرت بسیار ضروری است چرا که باید در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی بصیرت داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: باید در همه اعمال رضایت خداوند باشد؛ از یک یادواره برای شهدا تا یک همایش سیاسی همه باید برای رضایت خداوند باشد تا استقبال از آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در حال حاضر کسی تصور کند که بیداری اسلامی منطقه را خود آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند، حتی نمی‌توان این حسن ظن را به وی داشت که فرد جاهلی است، تأکید کرد: شاید در پشت پرده اختلاس 3 هزار میلیاردی اخیر نیز دست‌هایی وجود داشته باشد که فکر همه را نسبت به کشور و همچنین بیداری اسلامی منطقه مشغول کند.

حجت‌‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه امروز حبل الله ولایت فقیه است، گفت: نباید ولی فقیه را در سطح مسئولان سیاسی یا یک رده بالاتر از آنها نازل کنیم چراکه مقام ولی فقیه بسیار بالا است و در واقع خواست دشمنان این موضوع است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در طول 32 سال گذشته انقلاب اسلامی را ولی فقیه حفظ کرده است و دوست و دشمن به این امر اعتراف دارند، گفت: این جریان ولایتمداری است که جامعه را حفظ می‌کند. 

پناهیان در پایان خاطر‌نشان کرد: اینکه در نیویورک گفته شود هیچ تنشی بین ایران و آمریکا وجود ندارد و وقت مذاکره با آمریکا فرا رسیده واقعا جای تعجب دارد.

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.