خبرنگار فراری

لیگ برتر - پلیس اتومبیل کریم باقری را امروز در محدوده طرح ترافیک متوقف کرد.

امروز خودروی شخصی کریم باقری که بدون مجوز وارد طرح ترافیک شده بود توسط ماموران پلیس متوقف شد.
وقتی با او تماس گرفتیم مشغول چک و چانه زدن با پلیس بود.از صداهایی که از آن طرف گوشی می آمد کاملا مشخص بود که مامور پلیس کریم باقری را شناخته بود و نمی خواست او را جریمه کند!اما باقری مدام می گفت:«نه آقا جان،جریمه ام کم،ایرادی ندارد.»

در پی درج اخباری در رسانه‌ها مبنی بر مذاکرات سرتیپی تهیه‌کننده سینما با مدیر برنامه‌های جولی برای حضور در ایران و بازی در یکی از فیلم‌های سینمایی، خبرنگار سینمایی فارس مطلع شد از چندی پیش اسپانسرهایی برای تامین هزینه‌های این حضور اعلام تمایل کرده بودند. این در حالی است که سرتیپی خبر این مذاکرات را بدون نام بردن از فیلمی عنوان کرده بود.
سرتیپی پیشنهاد این حضور را برای فیلم سینمایی «رسوایی» - که به تازگی به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی پروانه ساخت دریافت کرده – با عوامل فیلم در میان گذاشت که ده‌نمکی با این حضور موافقت نکرد.

اما در این میان، نکته جالب توجه ذوق‌زدگی برخی سینماگران و اصحاب رسانه بود که با استقبال از این خبر، حضور آنجلینا جولی در ایران را افتخار دانسته و برخی هم حضور این بازیگر در برخی فیلم‌ها را قطعی اعلام کردند.
ده‌نمکی ضمن تایید خبر ارائه شدن این پیشنهاد، گفت: «در همان ابتدای امر به آقای سرتیپی عدم تمایل خودم را اعلام کردم تا به اسپانسرها منتقل کند.»

خیلی جالب بود.وقتی اعضای کادر فنی تیم ملی بحرین و تیم همراه از میکسد زون عبور می کردند یک فرد تقریبا کوتاه قد،کروات زده و کمی سیه چرده آخرین نفری بود که همراه آنها از مقابل خبرنگاران عبور می کرد.معنای واقعی شکست در چهره همه آنها مشهود بود و کامل پذیرفته بودند که با نتیجه سنگین شش برصفر بازی را باخته اند.
در این بین آن فردی که عقب تر از همه بود و در آخر هم معلوم نشد ایرانی بود یا بحرینی خطاب به خبرنگاران گفت:«شش تایی ها». کاملا مشخص بود که او منظورش چیست.برخی ها می گفتند همراه تیم بحرین از سفارت آمده و برخی ها هم می گفتند بحرینی بوده است.
هر چه بود او به همراه تیم بحرین از میکسد زون عبور کرد و با توجه به اینکه بحرینی ها هم به راحتی فارسی حرف می زنند هویت این فرد،ناشناس باقی ماند.با این تفاسیر مهم حرفی بود که او زد.آن فرد چه ایرانی بود و چه بحرینی به خوب نکته ای اشاره کرد:«شش تایی ها».

«از رابطه با امریکا استقبال می​کنیم». این جمله​ای بود که رئیس​جمهور در نخستین رو از سفر امسال خود به نیویورک در گفت​وگو با یک رسانه آمریکایی مطرح کرد.

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی​نژاد در دوره حضورش در ایالات متحده آمریکا بارها و بارها بر این موضوع صحه گذاشت. اگرچه او رابطه​ای برابر و برآمده از حقوق طرفین را محور سخنانش قرار داده بود اما نفس استقبال از رابطه​ای که 30 سال مطرود بود، انتقاداتی را در ایران متوجه وی کرد. کما اینکه اصولگرایان منتقدی چون توکلی، مطهری، اکرمی و ....موضع ضعف در قبال آمریکا را برنتابیده و به آن خرده گرفتند.
در ایامی که رئیس​جمهور عازم آمریکا بود، منابع آمریکایی از پیشنهاد «خط تماس اضطراری با ایران» خبر دادند. روزنامه محافظه​کار وال استریت ژورنال در گزارشی در 26 شهریورماه از نگرانی مقامات نظامی آمریکا نسبت به برخورد احتمالی نیروی دریایی این کشور با ناوگان دریایی ایران در خلیج فارس و ترس از قایق​های تندروی ایرانی که مجهز به سامانه​های پرتاب موشک هستند نوشت که منجر شده برای جلوگیری از این برخورد پیشنهاد یک "خط مستقیم تماس بحران" با مقامات ایرانی را ارائه دهند. این روزنامه آمریکایی مدعی شده بود که در ماه های گذشته یک ناو شکن انگلیسی در خلیج فارس در پی نزدیکی بیش از حد چند قایق توپ​دار ایرانی متعلق به سپاه پاسداران به این ناو شکن، اقدام به شلیک هشدار به سمت قایق های ایرانی کرد و آمریکا نگران است در صورت تکرار این گونه اقدام ها از سوی ناوگان ایران در منطقه خلیج فارس یک جنگ دریایی بین دو کشور صورت پذیرد.
البته دوماه قبل هم –تیرماه- هوشنگ امیر احمدی درباره درخواست ژنرال جیمز ماتیس فرمانده سنتکام برای امضای یک موافقتنامه نظامی با ایران برای جلوگیری از برخوردهای احتمالی دو کشور مطالبی سخن گفته بود.
روزی که رئیس​جمهور تهران را ترک می​کرد نیز یکی از مقامات عالیرتبه دفاعی آمریکا در گفت​وگوبا شبکه تلویزیونی "ای بی سی" اعلام کرد که برخی در آمریکا از طرح ایجاد خط ارتباطی ویژه با ایران در منطقه خلیج فارس حمایت می کنند اما در حال حاضر این پیشنهاد وزیر دفاع و رئیس جمهوری آمریکا نیست. البته او در عین حال این کار را شتابزده خواند.
با چنین پیشنهاداتی از سوی آمریکا، احمدی​نژاد به آمریکا رفت و چه بسا از همین رو بود که استقبالش از برقراری رابطه دوباره با این کشور، تحلیل​های رسانه​ای بسیاری را به دنبال داشت.
احمدی​نژاد که پس از بازگشت به ایران -3 مهرماه- در قبال انتقادات مربوط به اظهارات دیپلماتیکش در خصوص رابطه با آمریکا و حتی توقف غنی​سازی اورانیوم در صورت تحویل سوخت 20 درصد به ایران ولو از سوی آمریکا سکوت کرد تا اینکه پاسخ همه را در گفت​وگوی ویژه تلویزیونی​اش -12 مهرماه- یکجا بدهد.
وی با بیان اینکه ما همیشه طرفدار رابطه هستیم، گفت که در برابر آمریکا این رابطه مشروط است و افزود: ما نگران نیستیم از این‌که با آمریکا صحبت کنیم. من گفته‌ام می‌آیم سازمان ملل و با اوباما مناظره می‌کنم و آنقدر از مواضع ملت ایران مطمئن بودم که گفتم جلوی رسانه‌ها مناظره انجام می‌دهم. برای این‌که ما حرف‌هایی را می‌زنیم که فکر می‌کنیم حق است، اگر آن‌ها منطق برتری را ارایه دهند ـ که تا الان ارایه نداده‌اند ـ می‌پذیریم.
رئیس​جمهور ادامه داد: آن‌ها به طور خاص یک موضوع را مطرح کرده‌اند مبنی بر این‌که در خلیج فارس یک خط تلفن مستقیم بین نیروهای نظامی برقرار باشد که ما گفتیم از هر اقدامی که مانع از برخورد باشد استقبال می‌کنیم اما راه اساسی این است که شما ناوهای‌تان را بیرون ببرید اگر نگران امنیت هستید، اصلا خلیج فارس از اول مشکلی نداشت. کشورهای منطقه خودشان امنیت را برقرار می‌کنند. چه کسی شما را دعوت کرده؟ شما بیرون بروید در آن صورت زمینه‌ هر نوع برخوردی از بین می‌رود.



ادامه مطلب ...

 تمامی موشک های بالستیک نامبرده از نظر سامانه های هدایت و برای کاهش بازتاب راداری بهسازی شده آماده شلیک به سوی دشمن هستند. از نظر تعداد به اذعان کارشناسان خارجی تعداد موشک های ایرانی شلیک شونده به اسرائیل در هر روز دهها فروند و برای چند ماه می تواند، باشد.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری در همایش حمایت از انتفاضه فلسطین پیام های واضحی برای صهیونیست ها داشت. از جمله اشاره ایشان به عملکرد موشک های ایران در موقع لزوم که نشانگر جدی بودن ایران در دفاع همه جانبه از منافع خود و در صورت نیاز، سایر ملت های مظلوم است.

پس از سالهای جنگ تحمیلی با توجه به شرایط موجود منطقه و نتایج حملات موشکی به اسرائیل و فناوری های در دسترس، مسئولان دفاعی کشور اصلی ترین بخش از راهبرد دفاعی کشور در امر بازدارنگی را بر توسعه موشک های بالستیک میانبرد و دوربرد استوار کرده اند. تلاش برای افزایش برد، دقت و همچنین تأثیر گذاری و تنوع سرجنگی این موشکها در این روند توسعه مشهود است.

نمایی از پایگاههای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی

در این گزارش به معرفی مختصر موشک های میانبرد و دوربرد بالستیک کشور می پردازیم که توانایی رسیدن به محدوده غده سرطانی منطقه یعنی رژیم اشغالگر قدس را دارند.

پس از آزمایش موشک شهاب 3 در سال 1377 و اعلام مشخصات آن از جمله برد در حدود 1300 کیلومتر، نگاه دشمنان به توانایی موشکی ایران تغییر کرده و کم کم آرامش از میان نظامیان و بعدها سیاسیون صهیونیست به آرزویی برآورده نشدنی تبدیل شد. زیرا ارائه نمونه های جدیدتر، دوربردتر و دقیق تر از خانواده موشکهای شهاب3 نشان دهنده رسیدن ایران به سطوح بالای فناوری موشکی داشت که نوید محصولات مخوف تری را در آینده می داد.

موشک شهاب3
شهاب3 در ادامه روند توسعه موشک های شهاب-1 و 2 و با رویکرد اعمال تغییرات طراحی در سامانه های مختلف بوجود آمد. شباهت های زیادی از نظر فن آوری بین شهاب 2 و 3 وجود دارد، اما شهاب3 پیشرفته تر بوده و از نظر الکترونیک با فن آوری جدید و رایانه هدایتی پیشرفته از نظر سخت افزار و نرم افزار در ساخت آن استفاده شده است. برد این موشک بیش از 1300 کیلومتر عنوان شد که به معنای توانایی رسیدن به سرزمین های اشغالی فلسطین در صورت شلیک از نواحی غربی کشور بود



ادامه مطلب ...
چهار شنبه 13 مهر 1390برچسب:مشایی, :: 12:0 ::  نويسنده : خبرنگار

 خبرگزاری فارس: اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در بیمارستان پارسیان تهران تحت عمل جراحی Blepharoplasty (بلفارو پلاستی) برای رفع مشکل افتادگی پلک و خشکی قرنیه قرار گرفت.

 

 

یکی از مسئولان بیمارستان پارسیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس افزود: اسفندیار رحیم مشایی روز گذشته در بیمارستان پارسیان تهران واقع در شهرک غرب تحت عمل جراحی  Blepharoplasty (بلفارو پلاستی) قرار گرفت و دیشب در این بیمارستان بستری بود.
وی اظهار داشت: مشایی روز گذشته در این بیمارستان تحت عمل (بلفارو پلاستی ) قرار گرفت که دلیل آن افتادگی پلک و خشکی قرنیه وی بود. لذا برای اینکه خشکی قرنیه و افتادگی پلک وی برطرف شود، این عمل انجام شد و وی دربیمارستان بستری گردید.
وی یادآور شد: این برای بار سوم است که آقای رحیم مشایی در بیمارستان پارسیان تحت مداوا قرا می‌گیرد و هر بار دیابت و قند خون وی کنترل  و چکاپ نیز انجام می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: قرار است مشایی امروز صبح از بیمارستان مرخص شود.

Blepharoplasty (بلفارو پلاستی) از لحاظ علم پزشکی اصطلاحا به جراحی افتادگی پلک، جراحی کشیدن پلک، جراحی ترمیم پلک،جراحی جوان سازی پلک و جراحی زیبایی پلک اطلاق می شود. جراحی بلفاروپلاستی معمولا یک عمل سرپائی است و تحت بی حسی موضعی انجام می شود. انجام این عمل روی پلک بالا، باعث بالا کشیده شدن پلک ها و کاهش چین های پیشانی می شود. پف پلک پائین  و پوست اضافی و شل نیز برداشته می شود.

 عضو کمیسیون اصل 90 در گفت‌وگو با فارس خبر داد

بررسی ابعاد فساد بانکی اخیر در مراحل نهائی/ ارائه گزارش هفته آینده

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون اصل 90 با اشاره به اینکه کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی موضوع فساد بانکی اخیر است، گفت: در صورت توافق اعضاء هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

فاضل موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس«توانا»، در خصوص تشکیل جلسه کمیسیون اصل 90 برای بررسی ابعاد اختلاس اخیر در سیستم بانکی کشور، اظهار داشت: در حال حاضر کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی در حال بررسی موضوع مذکور است و تا جایی که بنده اطلاع دارم این مطالعات در مراحل نهایی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه احتمالاً اوایل هفته آینده تصمیم نهایی کمیته مشخص و اعلام خواهد شد، افزود: در جلسات کمیته مذکور تا حدودی سئوالات و ابهامات اعضاء برطرف شده است.
به گفته وی البته کمیسیون اصل 90 در صورت توافق اعضاء یک شنبه آینده جلسه‌ای در این خصوص برگزار خواهد کرد.
موسوی اضافه کرد: برگزاری جلسه روز یک شنبه کمیسیون 90 مجلس شورای اسلامی به توافق اعضاء بستگی دارد که به عقیده بنده به احتمال زیاد اعضاء رأی مثبت خواهند داد. 
به گزارش فارس پیش از این یک عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز مسائل بانک‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری را از جمله مباحث این ستاد عنوان کرده بود البته وی معتقد است تصمیم‌گیری‌های نهایی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی به هفته‌های آتی موکول شده است. 
به اعتقاد اعضاء ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی برای آنکه مشخص شود تا چه حد به فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری در ستاد توجه شده مصوباتی مطرح است که در حال حاضر موانع اجرای آنان در دست بررسی است. 

 برنامه مسابقات ليگ برتر از هفته دهم تا سيزدهم تغيير کرد.

 

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از کمیته مسابقات سازمان لیگ برتر برنامه برگزاری دیدارهای لیگ برتر فوتبال از هفته های دهم تا سیزدهم تغییر کرده است.

 برنامه جدید برگزاری مسابقات به شرح زیر است:

  هفته دهم

پنج شنبه، 21/7/90، نفت تهران - مس سرچشمه، ساعت 16:15، ورزشگاه شهید دستگردی

پنج شنبه، 21/7/90، صبای قم - ذوب آهن، ساعت 17:00، ورزشگاه یادگار امام

جمعه، 22/7/90، داماش گیلان، فولاد خوزستان، ساعت 16:00، ورزشگاه شهید عضدی

جمعه، 22/7/90، سپاهان - تراکتور سازی، ساعت 16:00، ورزشگاه فولاد شهر

جمعه، 22/7/90، فجر سپاسی - سایپا، ساعت 16:00، ئرزشگاه حافظیه

جمعه، 22/7/90، استقلال - راه آهن، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی

شنبه، 23/7/90، شهرداری تبریز - ملوان، ساعت 16:00، ورزشگاه یادگار امام

شنبه، 23/7/90، مس کرمان - پرسپولیس، ساعت 16:50، ورزشگاه شهید باهنر

شنبه، 23/7/90، صنعت نفت آبادان - شاهین بوشهر، ساعت 17:45، ورزشگاه تختی آبادان

 

هفته یازدهم

پنج شنبه، 28/7/90، راه آهن - سپاهان، ساعت 15:30، ورزشگاه اکباتان

پنج شنبه، 28/7/90، فولاد خوزستان - مس کرمان، ساعت 17:00، ورزشگاه تختی اهواز

جمعه، 29/7/90، ملوان - داماش گیلان، ساعت 15:30، ورزشگاه تختی انزلی

جمعه، 29/7/90، تراکتور سازی - سایپا، ساعت 16:00، ورزشگاه یادگار امام

جمعه، 29/7/90، شاهین بوشهر - فجر سپاسی، ساعت 17:00، ورزشگاه شهید بهشتی

جمعه، 29/7/90، پرسپولیس - نفت تهران، ساعت 18:15، ورزشگاه آزادی

شنبه، 30/7/90، مس سرچشمه - صنعت نفت آبادان، ساعت 16:30، ورزشگاه شهید باهنر

شنبه، 30/7/90، صبای قم - شهرداری تبریز، ساعت 16:00، ورزشگاه یادگار امام

شنبه، 30/7/90، ذوب آهن - استقلال، ساعت 18:00، ورزشگاه فولاد شهر

 

 هفته دوازدهم

شنبه، 7/8/90، نفت تهران - شاهین بوشهر، ساعت 16:40، ورزشگاه شهید دستگردی

شنبه، 7/8/90، فجر سپاسی - تراکتور سازی، ساعت 16:40، ورزشگاه حافظیه

شنبه، 7/8/90، داماش گیلان - پرسپولیس، ساعت 15:30، ورزشگاه سردار جنگل

یک شنبه، 8/8/90، سایپا - فولاد خوزستان، ساعت 16:40، ورشگاه انقلاب

یک شنبه، 8/8/90، مس کرمان - راه آهن، ساعت 16:15، ورزشگاه شهید باهنر

یک شنبه، 8/8/90، شهرداری تبریز - ذوب آهن، ساعت 15:40، ورزشگاه یادگار امام

یک شنبه، 8/8/90، سپاهان - ملوان، ساعت 17:40، ورزشگاه فولاد شهر

یک شنبه، 8/8/90، صنعت نفت آبادان - صبای قم، ساعت 16:45، ورزشگاه تختی آبادان

یک شنبه، 8/8/90، استقلال - مس سرچشمه، ساعت 17:45، ورزشگاه آزادی

 

 هفته سیزدهم

جمعه، 27/8/90، پرسپولیس - سپاهان، ساعت 16:20، ورزشگاه آزادی

جمعه، 27/8/90، شاهین بوشهر - مس کرمان، ساعت 16:40، ورزشگاه شهید بهشتی

جمعه، 27/8/90، ملوان - فجر سپاسی، ساعت 15:15، ورزشگاه تختی انزلی

جمعه، 27/8/90، فولاد خوزستان - تراکتور سازی، ساعت 16:45، ورزشگاه تختی اهواز

شنبه، 28/8/90، مس سرچشمه - داماش گیلان، ساعت 16:10، ورزشگاه شهید باهنر

شنبه، 28/8/90، ذوب آهن - صنعت نفت آبادان، ساعت 16:30، ورزشگاه فولاد شهر

شنبه، 28/8/90، صبای قم - استقلال، ساعت 16:25، ورزشگاه یادگار امام

شنبه، 28/8/90، راه آهن - سایپا، ساعت 15:15، ورزشگاه اکباتان

شنبه، 28/8/90، شهرداری تبریز - نفت تهران، ساعت 16:40، ورزشگاه یادگار امام  

 

 

 

وزير ورزش و جوانان گفت: 30 درصد سهام باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس به هواداران اين تيم واگذار خواهد شد. 

 

 

محمد عباسي گفت: مجموعه‌هاي ورزشي نهاوند از نظر فيزيکي پيشرفت‌هاي قابل توجهي داشته است.

وي اضافه کرد: تا دو سال آينده دولت دهم تمام پروژه‌هاي ورزشي خود را به اتمام خواهد رساند و دولت بعد بايد به دنبال پروژه‌هاي بیشتر و بهتر باشد.

عباسي با اشاره به اينکه سرانه ورزشي در کشور 70 سانتي متر است، تصريح کرد: تا پايان دولت دهم اين سرانه را بايد به يک متر مربع برسانيم.

وي ادامه داد: اعتبار بودجه امسال براي ورزش چيزي بالغ بر 200 ميليارد تومان بوده است.

عباسي هدف از سفر به همدان را پيگيري مصوبات ورزشي دوره‌هاي قبل خواند و خاطرنشان کرد: پروژه‌هاي ورزشي خوبي در همدان به اتمام رسيده و ساير پروژه‌ها نيز که در حال اجراست بايد تا پايان دولت دهم به اتمام برسد.

وي در پايان اذعان کرد: اعضاي هيات مديره باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس با قدرت به کار خود ادامه خواهند داد.


* بازديد وزير ورزش و جوانان از مجموعه عليمراديان نهاوند

محمد عباسي وزير ورزش و جوانان از مجموعه ورزشي عليمراديان نهاوند بازديد کرد.

  وزير ورزش و جوانان در بدو ورود به شهرستان نهاوند از مجموعه ورزشي عليمراديان نهاوند بازديد کرد.

سالن ورزشي عليمراديان نهاوند سال 81 با مساحتي بالغ بر 5000 متر مربع آغاز به کار کرد و از دو سال قبل مديريت اين مجموعه به وزارت ورزش و جوانان کشور و اداره کل ورزش و جوانان استان واگذار شد.

در اين بازديد وزير ورزش و جوانان از خوابگاه ورزشي اين مجموعه نيز بازديد به عمل آورد.

 

* اداي احترام وزير ورزش و جوانان به مقام والاي شهداي شهرستان نهاوند

وزير ورزش و جوانان کشور با هيات همراه وارد نهاوند شد و پس از آن بر مزار شهداي اين شهر حضور يافت.

  "دکتر محمد عباسي" وزيرورزش و جوانان کشور که به همراه هيات دولت در همدان حضور دارد، در بدو ورود براي اداي احترام به مقام شامخ شهدا، بر مزار شهداي شهرستان نهاوند حضور يافت و با قرائت فاتحه و نثار گل به ساحت شهدا اداي احترام کرد.

 

 تاج: امکان حذف پرسپوليس واستقلال وجود دارد 

 

نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: احتمال کاهش سهميه ايران در ليگ قهرمانان آسيا و حذف پرسپوليس و استقلال از اين رقابت‌ها وجود دارد.

 

 

 

 

 

 مشکلات مالی باشگاه‌ها که لیگ برتر ایران را با خطر تعطیلی روبه رو کرده از یک سو و احتمال کاهش سهمیه‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا از سوی دیگر از مهم‌ترین مباحث این روزهای فوتبال ایران است.
 
مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال در این زمینه گفت و گویی انجام داده که در زیر می‌خوانید:

*هواداران استقلال و پرسپولیس نگران حذف این دو تیم از لیگ قهرمانان آسیا هستند، مسئله‌ای که عزیز محمدی آن را مطرح کرده چقدر جدی است؟

نگرانی‌هایی که محمدی مطرح کرده، جدی است. تا 20 مهر مهلت داریم که مدارک باشگاه‌ها را برای تایید به AFC ارسال کنیم و در روزهای باقی‌مانده باید این کار را انجام بدهیم. بنابراین امکان حذف دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا وجود دارد. البته فقط بحث حذف این دو تیم تنها مطرح نیست و بحث کاهش سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا هم در میان است. مسئولان در وزارت ورزش به دنبال حل مشکل پرسپولیس و استقلال و ثبت اسامی اعضای هیئت مدیره در ثبت شرکت‌ها هستند و امروز و فردا این مدارک تهیه می‌شود.

* بحث دیگری که رئیس سازمان لیگ مطرح کرده مشکل مالی باشگاه‌ها و کمبود نقدینگی در لیگ برتر است. در این مورد هم توضیح می‌دهید؟
بحث کمبود نقدینگی در فوتبال ما کاملا جدی است. در بهترین اگر بتوانیم در فدراسیون در تمامی لیگ‌ها از لیگ برتر فوتبال، فوتسال، لیگ آزادگان 35 تا 40 میلیارد تومان درآمدزایی کنیم و کل باشگاه‌ها نیز بتوانند از تبلیغات روی پیراهن و سایر منابع در حدود 20 تا 25 میلیارد تومان درآمد در سال داشته باشند؛ جمع درآمد باشگاه‌ها و فدراسیون در یک سال رقمی در حدود 70 میلیارد تومان می‌شود.
 این ارقام را می‌توانید چک کنید و مطمئن باشید بیش از این امکان درآمدزایی نیست. این در حالی است که 18 باشگاه‌ لیگ برتری ما هر کدام در یک فصل رقمی در حدود 10 میلیارد تومان هزینه‌ دارند و معنایش این است که فقط لیگ برتر ما 180 میلیارد تومان هزینه در یک فصل دارد. بنابراین همخوانی بین درآمدها، مصارف و هزینه‌ها وجود ندارد و تمام باشگاه‌ها زیان‌ده هستند و باید در این زمینه فکر جدی کنیم.

* یعنی باید لیگ برتر را تعطیل کنیم؟
نه، تعطیلی لیگ به مصلحت نیست. تفریح بسیاری از مردم دیدن مسابقات لیگ برتر است ضمن اینکه فوتبال ملی ما نیز به لیگ برتر وابسته و لیگ برتر موتور توسعه فوتبال در کشور است. از یک طرف هم نباید سیاه‌نمایی و خودزنی کنیم. کشور ما فوتبال خوبی دارد و در یک دوره هم به جام جهانی نرفته‌ایم مثل خیلی از کشورها بنابراین باید برای آینده تلاش کنیم و لیگ پویایی هم داشته باشیم.

* با این وضعیت مالی آیا خصوصی‌سازی باشگاه‌ها فوتبال را نابود نمی‌کند؟
خصوصی سازی در همه جا با شیب ملایم انجام می‌شود و اگر اینگونه نباشد سکته‌زاست و آفت می‌زند. اگر قوانین موجود را درست تفسیر کنیم امکان کمک به باشگاه‌ها وجود دارد و نباید نهاد‌هایی که کمک می‌کردند دست از کمک بردارند زیرا قوانین برای کمک موجود هست. فقط اختصاص یک درصد از بودجه طبق تبصره 46 نیست و باید از طروق دیگر این اقدام انجام شود آن هم در یک جو آرام و مناسب زیر این مسایل به دور از حاشیه‌ و پیغام رسانه‌ای قابل حل است. این مشکلات را باید با تعامل و تفاهم حل کنیم. توسعه فوتبال محصول همفکری اهالی فوتبال با مجلس و دولت است.

* هفته آینده دیدار با بحرین را پیش رو داریم. در این باره صحبت کنید.
با کی‌روش جلسه‌ای گذاشتیم. او بسیار امیدوار و با روحیه است و این مسئله خیلی خوب است. دژاگه نیز مشکلش حل می‌شود در بازی‌های بعد از بحرین می‌تواند به تیم ملی ایران کمک کند. کی‌روش این بازیکن را می‌‌خواهد. جلسه‌ای با مسئولان نظام وظیفه در مورد تمامی فوتبالیست‌ها سرباز و دانشجو داشتیم و جلسه خوبی هم بود.

* دیدار با بحرین را چطور می‌بینید؟
بحرین همیشه کثیف بازی می‌کند و قطعا کی‌روش به این مسئله هم فکر کرده است.

* آنها جوسازی زیادی کرده‌اند و بحث ناظر امنیتی هم مطرح شده است؟
این مسئله خیلی مشکل خاصی نیست. وزارت امور خارجه و تمامی مسئولان پیگیر هستند.

* وضعیت تیم امید و بازگشتش به رقابت‌های مقدماتی المپیک به کجا رسید؟
آنچه مسلم است اینکه عراق از بازیکن صغر سن استفاده کرده و قطعا عراق از این مسابقات کنار گذاشته می‌شود اما اینکه ما به جای عراق معرفی می‌شویم یا نه و اینکه ازبکستان حاضر می‌شود با یک تیم دیگر بازی کند یا نه هنوز مشخص نیست و به زودی این مسایل مشخص می‌شود.

* نظر شما در مورد بحث داوری چیست؟
باید اجازه بدهیم همه در مورد داوری حرف بزنند. در مورد فهرست داوران الیت مسایل مطرح شده بود که غیاثی به خوبی آنها را توضیح داد و به گمانم همه پذیرفتند. دپارتمان داوری باید از همه قابلیت‌ها و توانمندی‌های داوری استفاده کند.

* دپارتمان داوری واقعا روی داور خاصی نظر دارد؟
خیر ما به دنبال استفاده از تمام توان داوری کشور هستیم.

* چرا محسن قهرمانی در دربی قضاوت نکرد؟
قهرمانی یکی از بهترین داوران ما است و به دلیل اینکه قضاوت او در دربی رسانه‌ای شد و برخی سایت‌ها و روزنامه‌های قرمز و آبی نسبت به آن موضع گرفتند. دربی به قهرمانی داده نشد زیرا در آن صورت تماشاگران با پیش فرض برای دیدن دربی به ورزشگاه می‌آمدند و ممکن بود مشکلاتی برای داور ایجاد شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام احمد پناهیان:
خطوط بسیج با رأی لیدرهای سیاسی مشخص نمی شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیج یک پدیده اجتماعی و سیاسی صرف نیست که با رأی لیدر‌های سیاسی خطوط آن مشخص شود.

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام احمد پناهیان در یازدهمین نشست شورای عمومی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران که صبح امروز (سه‌شنبه) در مجتمع فرهنگی 13 آبان برگزار شد، اظهار داشت: اگر کسی خود را پاسخگوی خدای متعال بداند جز به دنبال جذب رضایت خداوند نیست و این انگیزه و آرمان بسیاری از مشکلات را حل می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: اگر بسیج را در حد یک تشکل نازل کنیم، در آن زمان باید رضایت بسیاری از افراد را جلب کنیم و در واقع به دنبال جلب رضایت دیگران باشیم و این درست نیست.

وی با بیان اینکه بسیج یک پدیده اجتماعی و سیاسی صرف نیست که با رای لیدر‌های سیاسی خطوط آن مشخص شود، افزود: در زمان پس از انقلاب تعریف بسیج کاملا اجتماعی بود، بسیجی در زمان دفاع مقدس یک فرد مجاهد و ایثارگر و در عرصه فعلی نیز بسیجیان افرادی فهمیده هستند که در میدان‌های مختلف حضور دارند.

حجت الاسلام پناهیان یادآور شد: اگر بسیج را تنها در این موارد تعریف کنیم به مشکل بر خواهیم خورد؛ چرا که بسیج مثل خود انقلاب است و از آیات الهی به شمار می‌رود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: وقتی بسیج یکی از آیات الهی باشد پس باید در وجود یک بسیجی اراده خداوند را دید و این سطح کار بسیج را بسیار بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه وقتی بسیج آیت الهی است پس بسیجی آیت‌الله است، گفت: از این دیدگاه باید رفتار، منش، نظر و فکر بسیجی نیز برای جذب رضایت خداوند باشد.

حجت‌الاسلام پناهیان با تاکید بر اینکه استراتژی بسیج جلب رضایت خداوند است، افزود: مقام معظم رهبری فرمودند "بصیرت یعنی اینکه با چشم دل حقایق را دید"؛ در حال حاضر داشتن بصیرت بسیار ضروری است چرا که باید در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و علمی بصیرت داشت.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: باید در همه اعمال رضایت خداوند باشد؛ از یک یادواره برای شهدا تا یک همایش سیاسی همه باید برای رضایت خداوند باشد تا استقبال از آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اگر در حال حاضر کسی تصور کند که بیداری اسلامی منطقه را خود آمریکایی‌ها به راه انداخته‌اند، حتی نمی‌توان این حسن ظن را به وی داشت که فرد جاهلی است، تأکید کرد: شاید در پشت پرده اختلاس 3 هزار میلیاردی اخیر نیز دست‌هایی وجود داشته باشد که فکر همه را نسبت به کشور و همچنین بیداری اسلامی منطقه مشغول کند.

حجت‌‌الاسلام پناهیان با تأکید بر اینکه امروز حبل الله ولایت فقیه است، گفت: نباید ولی فقیه را در سطح مسئولان سیاسی یا یک رده بالاتر از آنها نازل کنیم چراکه مقام ولی فقیه بسیار بالا است و در واقع خواست دشمنان این موضوع است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در طول 32 سال گذشته انقلاب اسلامی را ولی فقیه حفظ کرده است و دوست و دشمن به این امر اعتراف دارند، گفت: این جریان ولایتمداری است که جامعه را حفظ می‌کند. 

پناهیان در پایان خاطر‌نشان کرد: اینکه در نیویورک گفته شود هیچ تنشی بین ایران و آمریکا وجود ندارد و وقت مذاکره با آمریکا فرا رسیده واقعا جای تعجب دارد.

تهران- رييس سازمان انرژي اتمي در باره تاثير تحريم ها در پيشرفت هاي هسته اي كشور گفت: ما فشارها را به فرصت تبديل كرديم، تحريم به فرصت تبديل شده و كشور به خودكفايي رسيده است و در آينده نزديك به صورت صادركننده عمده تجهيزات هسته اي در جهان تبديل خواهيم شد.

به گزارش خبرنگار علمي ايرنا، دكتر 'فريدون عباسي' روز سه شنبه در حاشيه مراسم افتتاحيه پنجمين همايش ملي نخبگان جوان در جمع خبرنگاران گفت: دستاوردهاي امروز هسته اي كشور مرهون تلاش 15 سال گذشته و ورود فارغ التحصيلان جوان به صنعت هسته اي بوده است.
وي ادامه داد: مطمئنا توسعه كار ما و توزيع 20 هزار مگاوات برق هسته اي مي طلبد كه در اين زمينه 20 برابر گذشته به جذب نيرو بپردازيم.
رييس سازمان انرژي اتمي خاطرنشان كرد درخواست ما اين است كه دانشگاه ها و پژوهشگاه هاي كشور استادان ما را رشد دهند و به تشويق آن ها بپردازند.
وي با اشاره دستاوردهاي علمي دهه گذشته در صنعت هسته اي گفت: اين دستاوردها شرايطي را به وجود آورده است كه مسائل فني به خوبي پيش رود.
عباسي افزود: دستاوردهاي ما در راه اندازي نيروگاه بوشهر، توليد سوخت در اصفهان، راه اندازي و تكميل راكتور تحقيقاتي اراك و دستاوردهاي غني سازي اورانيوم مرهون تلاش علمي كشور بوده است.
رييس سازمان انرژي اتمي با اشاره به برنامه هاي آينده اين سازمان در ارتباط با توليد 20 هزار مگاوات برق هسته اي و راه اندازي نيروگاه هاي بومي در كشور گفت: در اين راستا به تخصص هاي مختلف دانشگاهيان و جذب نخبگان در تخصص هاي مختلف نيازداريم.
وي توسعه صنعت هسته اي كشور را موجب رشد صنايع علمي كشور خواند و ابراز اميدواري كرد كه با رشد هسته اي زمينه رفاه مردم در جامعه فراهم شود.
عباسي خاطرنشان كرد ما در مجموع تلاش مي كنيم كه با رشد هسته اي صنايع حاشيه اي كشور را رشد دهيم.

رییس جمهور کشومان در آستانه چهارمین سفر استانی هیئت د ولت به همدان امشب به طور زنده و مستقیم با مردم سخن می‌گوید.

۱۳۹۰ سه شنبه ۱۲ مهر ساعت 06:56

گزارش سرویس سیاسی برنا، دکتر محمود احمدی نژاد امشب در آستانه چهارمین سفر استانی به همدان در بخش گفتگوی ویژه خبری به طور زنده و مستقیم با مردم سخن می‌گوید.

در این گفت‌وگو، رییس‌جمهور در مورد مسایل داخلی و بین‌المللی و همچنین نتایج سفرش به نیویورك صحبت خواهد کرد.

قرار بود این گفت‌وگو شب قبل از سفر دکتر احمدی نژاد به نیویورك انجام شود كه به روز سه‌شنبه دوازدهم مهرماه موكول شد.

سفر رییس جمهور و اعضای هیئت دولت به استان همدان، دومین سفر هیئت دولت در قالب دور چهارم سفرهای استانی محسوب می‌شود.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی با اشاره تظاهرات در وال استریت برای اعتراض به سیاست های پولی آمریکا، گفت: سرکوب و برخورد پلیسی با اعتراضات مردمی سیاست همیشگی غرب است.

گزارش خبرنگار سیاسی برنا، رامین مهمانپرست در ادامه نشست صبح امروز خود با خبرنگاران، وال استریت را یکی از اعتراضات مردمی در اعتراض به ریشه های بحران اقتصادی در غرب و آمریکا عنوان کرد.

وی در رابطه با جواب نامه اشتون به سعید جلیلی دبیر شورای امنیت ملی اظهار داشت: در ملاقات اشتون با وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، اشتون از دریافت نامه جلیلی و پاسخ به آن خبر داد ولی تاکنون این نامه نرسیده است .

مهمانپرست با تاکید بر رسیدگی به وضعیت امام موسی صدر در لیبی، خاطرنشان کرد: این موضوع به طور جدی از سوی سفارت ایران در لیبی در حال پیگیری است .

وی همچنین در خصوص سخنان رییس جمهور در مصاحبه ای با یکی از رسانه های آمریکایی درخصوص خرید سوخت هسته ای 20 درصد و توقف تولید آن در کشور گفت: فعالیت های هسته ای ما در چارچوب ان پی تی و همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی جزو حقوق اساسی ملت ایران است.

مهمانپرست با تاکید بر اینکه فعالیت های هسته ای صلح آمیز ایران مسیر طبیعی خود را طی می کند، گفت: سوخت 20 درصدی نیاز حیاتی راکتور تحقیقاتی تهران است و جان هزاران نفر که محتاج دارو های تولید شده در این مرکز هستند به این سوخت وابسته است و نمی توان با اهداف سیاسی این حق زندگی را از آنان گرفت.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور ادامه داد: غربی ها در این ارتباط کارشکنی کردند و علیرغم اینکه شاید تولید این سوخت صرفه اقتصادی هم برای ما نداشته باشد، این سوخت در داخل تولید می شود.

وی افزود: با تکمیل کارخانه تولید این سوخت، به زودی صفحه سوخت تولید می شود. 

مهمانپرست در خصوص ایجاد خط ارتباطی مستقیم بین ایران و آمریکا در خلیج فارس گفت: این پیشنهاد صرفا پیشنهاد برخی مقامات نظامی آمریکا بود و به طور رسمی چنین چیزی را دریافت نکرده ایم.



ادامه مطلب ...

 

فارس نوشت:

یک مقام مسئول در خصوص بسته شدن پورت‌های VPN گفت: «این اقدام به دلیل استفاده از این پورت‌ها برای دسترسی به محتوای مجرمانه، از سوی کارگروه فیلترینگ صورت گرفته است.»
یک مقام مسئول در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد: «به دستور کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، دسترسی به VPN در کشور قطع شده است.»

وی گفت: «این دستور به شرکت ارتباطات زیرساخت، به عنوان بخش حاکمیت ابلاغ شده و به این ترتیب پورت‌های VPN از سوی حاکمیت بسته شده‌ است.»

این مقام مطلع ادامه داد: «وجود VPN غیرقانونی است و نباید بدون مجوز وجود داشته باشد.»
وی در پاسخ به این سوال که آیا بسته شدن پورت‌های VPN ارتباطی با نزدیک شدن به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و ارائه اینترنت ملی دارد، گفت: «این دو قضیه ارتباطی با هم ندارند.»[
وزیر ارتباطات: قطعی VPN ربطی به اینترنت ملی ندارد ]

از روز ششم مهرماه پورت‌های vpn در کشور بسته شده که به معنی قطع VPN در کشور است.
این در حالی است که استفاده از پورت‌های VPN به ابزاری برای دور زدن نرم افزار فیلترینگ کشور و دسترسی به سایت‌هایی که بر اساس قانون دارای محتوای مجرمانه هستند، تبدیل شده بود.

با توجه به اینکه پیش‌تر وزیر ارتباطات اعلام کرده بود که فاز نخست اینترنت ملی از پایان شهریور اجرایی می‌شود، بسیاری این اقدام را نخستین قدم در مسیر ارائه اینترنت ملی دانسته‌‌اند.

تاريخ - روزنامه تهران امروز نوشت:

زمانی که محمود احمدی‌نژاد، ‌کاندیدای ریاست‌جمهوری شد، ستاد انتخاباتی او برای معرفی این کاندیدای گمنام که تا قبل از شهرداری‌اش در تهران، ‌کمتر کسی اسمش را شنیده بود، از یک نام بزرگ و ملی استفاده کرد:‌ «شهید رجایی»‌... و بدین‌سان احمدی‌نژاد در تبلیغات رسمی، ‌ رجایی زمانه و رجایی دوم معرفی شد!
اینک اما 6 سال از آن روز‌ها می‌گذرد و روز به روز عیان‌تر می‌شود که رجایی در‌‌ همان 8 شهریور 60 به شهادت رسید و هرگز در 4 تیر 84 در قالب احمدی‌نژاد ظهور نکرد.

 این روز‌ها، ‌ سفر محمود احمدی‌نژاد، ‌رییس‌جمهور، ‌به سازمان ملل در کانون توجه افکار عمومی ایران قرار گرفته است و آنچه به شدت مطرح است اینکه چرا ‌رییس‌جمهور در این سفر با هیاتی که طبق خبرهای منتشره 100 نفره بوده است به نیویورک رفته و بد‌تر از همه اینکه تعدادی از فامیل‌های خود و اعضای کابینه مانند خانواده‌های مشایی و بقایی و... را نیز با هزینه بیت‌المال به این سفر کاری برده است؟! مگر سفر سازمان ملل جای پسر و عروس و مادر زن آقازاده معزز و... است و مگر مردم ایران چه تعهدی نسبت به این خاندان دارند که باید هزینه سفر آنان به نیویورک را نیز بپردازند؟!

 با این مقدمه بد نیست سری هم به تاریخ انقلاب بزنیم و ببینیم که شهید محمدعلی رجایی هنگام سفر به نیویورک چند نفر همراه با خود برد و اساساً‌ از اعضای خانواده خود و رفقا، افرادی مانند و پسر و عروس و داماد و... را هم با خود برد یا نه؟!

 برای پاسخ به این سوال که جواب آن می‌تواند مقایسه تاریخی جالبی بین رجایی و احمدی‌نژاد باشد به کتاب «فرزند ملت در آیینه انقلاب اسلامی» که در بهمن 1361 منتشر شده است مراجعه می‌کنیم و صفحه مربوط به سفر رجایی به نیویورک را می‌خوانیم: «پس از طرح مساله جنگ ایران و عراق در سازمان ملل و ضرورت شرکت نماینده ایران در جلسات آن سازمان، آقای رجایی نخست‌وزیر، تصمیم گرفتند شخصا به شورای امنیت رفته، نقطه نظرهای دولت ایران را بیان نمایند. ایشان که از چند روز قبل در جبهه جنگ حضور داشتند، عصر روز پنجشنبه بیست و پنجم مهر ماه 59 از مناطق جنگی با هواپیما وارد فرودگاه مهرآباد شدند و پس از انجام مصاحبه مطبوعاتی در فرودگاه، در رأس هیاتی مرکب از برادران: بهزاد نبوی وزیر مشاور در امور اجرایی، گودرز افتخار عضو شورای نگهبان، یک نفر از وزارت امور خارجه، 3 نفر از دفتر نخست‌وزیر و چهار نفر خبرنگار و فیلم‌بردار از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و خبرگزاری پارس، عازم نیویورک شده پس از 13 ساعت پرواز، در ساعت هشت صبح جمعه به وقت تهران (نیم ساعت پس از نیمه شب به وقت نیویورک) وارد آن شهر شدند.»

 همان‌طور که در این کتاب تاریخی آمده، ‌هیات همراه شهید رجایی در سفر نیویورک 10 نفره بوده است که 4 نفرشان نیز خبرنگار و فیلمبردار بوده‌اند و البته دوستان و آشنایان و اقوام و همسایه‌ها شال و کلاه نکرده بودند تا با ‌رییس دولت به نیویورک بروند و جاهایی که به خواب هم نمی‌دیدند را با پول ملت ببینند!

 سفر هم به لحاظ دیپلماتیک، ‌ سفر موفقی بود و شهید رجایی در سازمان ملل بیش از آنکه از این سو و آن سوی جهان بگوید درباره ایران گفت و «صدای ملت ایران» بود. حال این رفتار شهید رجایی را مقایسه کنید با رفتار کسی که حتی برای نوه‌اش نیز درخواست ویزا کرده بود تا او را با خود به نیویورک ببرد و حتی همسران ‌رییس دفتر و معاون ‌رییس‌جمهور هم در این سفر به عنوان «هیات همراه» ‌ حاضر بوده‌اند!

 قضاوت با مردم و تاریخ و خطاب به برخی مسوولان می‌گوییم: آقایان! هر کاری که می‌کنید، ‌لااقل خود را به چهره‌های تاریخی نچسبانید و نام بزرگانی چون رجایی را که اینک جزو اسطوره‌های این ملتند را لکه‌دار نکنید.

این دو تصویر در تاریخ ثبت خواهند شد

شهید رجایی با شش مقام دولتی و چهار خبرنگار به سازمان ملل رفت . مهر 1359 خورشیدی

احمدی‌نژاد با 100 نفر از جمله پسر، عروس و اعضای خانواده برخی همکارانش به سازمان ملل رفت . شهریور 1390 خورشیدی

سه شنبه 12 مهر 1390برچسب:خلیج فارس,ایران,خشک, :: 8:14 ::  نويسنده : خبرنگار

محیط زیست - در حالی که یکی از اعتراضات همیشگی کارشناسان محیط زیست ایرانی به اماراتی ها، جزیره سازی در خلیج فارس بوده و هست، سازمان منطقه آزاد قشم 35 هکتار از منطقه جزر و مدی این جزیره در محدوده شهر درگهان را به بخش خصوصی واگذار کرده .

خشک کردن دریای شرقی درگهان که در طرح جامع جزیره قشم جایی ندارد، از حدود چهار ماه پیش با تخریب کوه «هلر» که یکی از منابع طبیعی جزیره قشم است و برداشت خاک از آن شروع شده و با نزدیک شدن به زمان بارندگی های موسمی و فصلی جزیره قشم نگرانی اهالی درگهان را از وقوع سیلابها در شهر افزایش داده است؛ چرا که مساحتی که هم اکنون در حال خشک شدن است، جایی است که آبهای سطحی به دریا می ریزد.و قرار است با خشک کردن دریا، پاساژ و املاک تجاری در آنجا ساخته شود

آسیب های زیست محیطی خشک کردن دریا
این بخش یکی از مهمترین مراکز تخم ریزی میگو و ماهی است.پهنه‌های گلی بین جزر و مد تنها در محیط‌هایی با شیب کم و جریان‌های آرام و مداوم تشکیل می‌شوند،‌مانند آنچه در سواحل درگهان وجود دارد. این بسترهای نرم تنها محیط‌هایی هستند که موجودات آبزی علاوه بر سطح آنها (مانند سواحل صخره‌ای) می‌توانند به درون آن نفوذ کرده و یک زیستگاه سه بعدی با تراکم بالای موجودات را ایجاد کنند.
تعداد زیادی از موجودات کف‌زی همچون خرچنگ‌ها، دو کفه‌ای‌ها، کرم‌ها و گل‌خورک‌ها به طور دایم به ناحیه بین جزر و مدی وابسته‌اند.حال با خشک شدن دریا معلوم نیست چند گونه از ماهی و میگوی خلیج فارس از بین می رود و چند ماهیگیر شغل خود را از دست می دهد و برای تامین معاش خانواده با مشکل روبرو می شود.
به گفته کارشناسان دریا، سواحل و تا 60 متر از بالاترین نطقه مد دریا جزو حریم دریا و مناطق حساس زیست محیطی هستند.حتی استفاده و ساخت و سازهای عام المنفعه و ضروری (مثل اسکله، بندرگاه و ...) در این مناطق تنها پس از کسب مجوزهای زیست محیطی، مجاز است.
خشک کردن خلیج فارس در دریای شرقی درگهان درحالی از سوی سازمان منطقه آزاد قشم مجوز گرفته است که جزیره قشم با 1491 کیلومترمربع وسعت، بزرگترین جزیره خلیج فارس است و زمین های خالی بسیاری برای هرگونه ساخت و سازی در آن وجود دارد.

تخلف پشت تخلف
در سالهای اخیر تعداد 8400 باب مغازه در شهر درگهان ساخته شده ولی از آنجا که عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی نداشته تعداد زیادی از این مغازه ها بی استفاده مانده است، برخی انبار شده و برخی دیگر در روزهای تعطیل و فصل سفر به اقامتگاهی برای مسافران تبدیل می شود.این در حالی است که طبق آمار سال 1385 درگهان 8500 نفر جمعیت دارد.
اما خرداد ماه امسال بود که مدیرکل بازرسی استان هرمزگان از توقف قرارداد فروش زمین فرودگاه قدیم قشم خبر داد. عباس مومن آبادی در واکنش به اخبار منتشر شده در سایتهای خبری در خصوص فروش زمین فرودگاه قدیم قشم به بخش خصوصی به مهر گفته بود: «در بررسی قرارداد فروش زمین فرودگاه قدیم قشم به اختلاف بهای فروش زمین با بهای واقعی آن واقف شدیم و به همین دلیل قرارداد را برای اصلاح متوقف کردیم.»
وی اضافه کرد: «علاوه بر قرارداد فروش زمین فرودگاه قشم، چند قرارداد سازمان منطقه آزاد قشم را به دلیل نواقص متعدد متوقف کرده ایم و تلاش می کنیم قراردادها به گونه ای اصلاح شود که بیت المال تضییع نشود و در عین حال سرمایه گذاران هم به منافع متعارف خود برسند.»
همچنین مدیرکل بازرسی استان هرمزگان به مدیران مناطق آزاد اخطار داد که در مواردی که تقاضا برای سرمایه گذاری و انجام پروژه ای بیش از یک مورد است، از روش برگزاری مزایده استفاده کنند که این کار هم به نفع بیت المال است و هم آنها از مضان سوء ظن مصون خواهند بود.
با فروش زمین فرودگاه قدیم قشم به انبوه سازان نیلی قرار بود پروژه شهر طلایى یا «گلدن سیتی» در زمینى به مساحت 20 هکتار در ساخته شود که طی آن هشت هزار واحد مسکونى ساخته می شد.گفته میشد زمین فرودگاه قدیم قشم به قیمتی بسیار کمتر از آنچه بود از سوی سازمان منطقه آزاد قشم به بخش خصوصی واگذار شده بود.
مخالفت نمایندگان مجلس و مردم
در همین حال، سید مصطفی ذوالقدر ، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی گفت که به زودی این قضیه را بررسی خواهد کرد و محمد امین فرج زاده، نماینده دیگر بندرعباس نیز گفت که این قضیه در حال پیگیری است و به زودی نتیجه آن برای روشن شدن افکار عمومی اعلام خواهد شد.
در روزهای اخیر اهالی شهر درگهان نیز طوماری را خطاب به مسؤولان امضاء کرده اند که در آن با اقدام اخیر سازمان منطقه آزاد قشم مخالفت شده است.
تخلف در اداره سازمان منطقه آزاد قشم در حالی صورت می پذیرد که پیشتر مدیران عامل منطقه آزاد اروند رود و منطقه آزاد ارس نیز با احکام قضایی دستگیر شده و مورد بازجویی قرار گرفته اند.
مدیرعامل منطقه آزاد قشم از افراد نزدیک به اسفندیار رحیم مشایی، رییس دفتر رییس جمهور است که در سال 1386 توسط وی به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور وارد شده و به سمت مدیرکل روابط عمومی این سازمان منسوب شد و به رغم روابط تیره ای که با رسانه ها داشت، به علت نزدیکی زیاد به رحیم مشایی و حمید بقایی تا سمت معاونت گردشگری سازمان مزبور پیش رفت و پس از آن که حمید بقایی سرپرست دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد شد، مدیرعاملی منطقه آزاد قشم را برعهده گرفت.

 نماینده ارومیه در مجلس خبر داد

کارت زرد 11 نماینده مجلس به دولت درباره پرونده اختلاس بزرگ

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: تعدای از نمایندگان مجلس با ارائه شکایت‌نامه‌ای به هیئت‌رئیسه مجلس، خواستار رسیدگی به دخالت اطرافیان رئیس‌جمهور در پرونده بزرگترین تخلف مالی کشور شدند.

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس با اشاره به شکایت حدود 11 تن از نمایندگان از رئیس‌جمهور گفت: موضوع این شکایت‌نامه پرونده بزرگترین تخلف بانکی قرن اخیر در کشور است و اعضا بر اقدام خود اصرار دارند.

وی در این باره افزود: این شکایت تازه تحویل هیئت‌رئیسه شده و در آن نمایندگان خواستار اعمال ماده 233 آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی شده‌اند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس تصریح کرد: این شکایت‌نامه جدای از 4 مورد از شکایت نمایندگان از رئیس‌جمهور بررسی خواهد شد و اگر این شکایت هم پس از انجام بررسی‌های لازم به تصویب برسد ضمن ارائه گزارشی به دستگاه قضایی، در واقع کارت زرد به دولت هم تلقی می‌شود.

قاضی‌پور ادامه داد: نمایندگان در این نامه از هیئت‌رئیسه خواستار بررسی تعلل یا دخالت اطرافیان رئیس‌جمهور در پرونده بزرگترین تخلف بانکی قرن اخیر در کشور شده‌اند.

برپایه این گزارش، ماده 233 آئین نامه داخلی مجلس اعلام کرده است که «هرگاه حداقل ده‌نفر از نمایندگان و یا هرکدام از کمیسیونها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجراء قانون یا اجراء ناقص قانون توسط رئیس جمهور و یا وزیر و یا مسؤولین دستگاههای زیرمجموعه آنان را اعلام نمایند، موضوع بلافاصله از طریق هیأت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌گردد.»

«کمیسیون حداکثر ظرف مدت ده‌روز موضوع را رسیدگی و درصورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیأت‌رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد.»
«تبصره 1- چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی به قوه قضائیه و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی نمایند.»

«تبصره 2- درصورتی که مجلس در مورد رئیس‌جمهور یا هریک از وزیران سه نوبت ‌رأی به وارد بودن گزارش بدهد طرح استیضاح درصورت رعایت مفاد اصل هشتاد و نهم(89) قانون اساسی در دستورکار مجلس قرار خواهد گرفت.»

 

رهبری - رهبر معظم انقلاب علت وقوع سوء استفاده اخیر را عمل نکردن مسؤولان به توصیه‌های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی دانستند.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار دست اندرکاران حج امسال، حج را فرصتی بسیار گرانبها و ارزشمند برای ارتباط با امت اسلامی و بهره مندی معنوی خواندند و با اشاره به تلاش دشمنان برای اختلاف افکنی و مقابله با موج بیداری اسلامی در مراسم حج ، تنها راه غلبه بر این توطئه را نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی دانستند، ایشان همچنین در ادامه با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، علت وقوع این سوء استفاده را عمل نکردن مسوولان به توصیه های مؤکد چند سال پیش رهبری در خصوص مقابله با فساد اقتصادی توصیف و تأکید کردند: مسوولان قضایی ضمن پیگیری قوی، دقیق و عاقلانه قضیه و اطلاع رسانی مناسب به مردم، باید دستهای خائن را قطع کنند.
حضرت آیت الله خامنه ای حج را یکی از رموز اساسی اسلام و میهمانی بزرگ الهی در مرکز عظمت و قدرت و جمال و کرَم توصیف کردند و افزودند: باید در بُعد عمومی و بین المللی حج، همدلی و تقویت پیوندهای اسلامی بدون در نظر گرفتن ملیت ها، قومیت ها و مذهب ها مورد توجه جدی قرار گیرد و از این فرصت برای نزدیک تر شدن دلها استفاده شود. 
ایشان یکی از ویژگیهای بارز حج امسال را، بیداری اسلامی در منطقه بویژه مصر، تونس، یمن و بحرین دانستند و تأکید کردند: با توجه به این رویداد مهم، امسال توطئه ایجاد اختلاف و بدبینی و تحریک احساسات میان امت اسلامی، برجسته تر خواهد بود و تنها راه غلبه بر این توطئه نزدیکتر شدن دلها و تقویت همدلی است.
رهبر انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه مسلمانان یک تن واحد هستند، افزودند: حجاج ایرانی باید با چنین نگاه عمومی و جهانی در حج حضور یابند و تجربیات سی ساله خود در مبارزه با استکبار و معاندین را در اختیار ملتهای تازه انقلاب کرده، قرار دهند.
حضرت آیت الله خامنه ای، رفتار خوب و همراه با ادب و احترام را از دیگر نکات ضروری برای حجاج ایرانی برشمردند و خاطر نشان کردند: حج فرصتی گرانبها برای پاکیزه شدن از آلودگی های دنیا و مجموعه ای از فرائض است که باید ضمن قدر دانستن این مراسم عظیم و کم نظیر، در حفظ ذخایر معنوی بدست آمده آن هم همت کرد.
ایشان زائران بیت الله الحرام را به آماده سازی درونی خود، قبل از سفر حج و آماده شدن برای این میهمانی الهی توصیه کردند و افزودند: حاجی ایرانی باید با رفتار خود در حج، ملت، کشور و نظام جمهوری اسلامی ایران را در چشم دنیا سربلند کند.
رهبر انقلاب اسلامی حجاج را به پرهیز از رفتارهای سبک توصیه و خاطر نشان کردند: یکی از این رفتارهای سبک، عطش بازارگردی است که علاوه بر اینکه ارز کشور را برای خرید کالاهای بی کیفیت به هدر می دهد، فرصت ارزشمند عبادت و بهره مندی معنوی را نیز از بین می برد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر این که خرید سوغات باید در حد ضرورت باشد، خاطر نشان کردند: برخی افراد در اقدامی پسندیده سوغات خود را قبل از سفر حج، از بازار داخل و کالاهای خوب و با کیفیت ایرانی تهیه می کنند تا بتوانند در ایام حج بیشترین بهره مندی معنوی را از این فرصت کم نظیر داشته باشند.
ایشان در پایان این بحث افزودند: معارف دینی، قرآن، سنت و اهل بیت، سرمایه های معنوی ما هستند که اگر از آنها استفاده شود، زمینه پیشرفت و سعادت بوجود می آید و اگر انسان خود را از این سرمایه ها محروم کند، قطعاً ضرر خواهد کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای در ادامه با اشاره به توصیه های مؤکد خود به مسوولان، در سالهای گذشته بویژه در فرمان ده سال قبل برای مبارزه با فساد اقتصادی خاطر نشان کردند:اگر چه مسوولان از مقابله با فساد اقتصادی استقبال کردند اما اگر به این توصیه ها عمل می شد، هیچگاه دچار چنین حوادثی همچون فساد بانکی اخیر نمی شدیم. 
ایشان افزودند: وقوع چنین مسائلی، ذهن و دل مردم را مشغول، و دل بسیاری را نیز می شکند و آیا این سزاوار است که بخاطر عمل نکردن مسوولان، مردم به سبب این حوادث ناراحت شوند و حتی برخی امید خود را از دست بدهند.
رهبر انقلاب اسلامی خاطر نشان کردند: از همان سالهای قبل بارها گفته شد که نباید بگذاریم فساد ریشه دار شود زیرا با گذشت زمان، ریشه کنی ان بسیار مشکل می شود و سرمایه گذار پاکدامن و صادق را نیز مأیوس می کند، اما متأسفانه عمل نشد.
حضرت آیت الله خامنه ای با اطمینان بخشی به مردم در خصوص عزم سه قوه برای مقابله با این حادثه و پیشگیری از حوادث مشابه، افزودند: البته عده ای می خواهند از این ماجرا برای زیر سؤال بردن مسوولان استفاده کنند، در حالیکه مسوولان در دولت، مجلس و قوه قضائیه مشغول انجام وظیفه خود هستند.
ایشان با اشاره به اطلاع رسانی که در روز های گذشته در خصوص این حادثه انجام گرفته است، خاطر نشان کردند: رسانه ها بیش از این نباید به جنجال و هیاهو درباره این ماجرا ادامه دهند، بلکه باید به مسئولان اجازه دهند تا عاقلانه، مدبرانه، قوی و با دقت قضایا را پیگیری و بررسی کنند.
رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: ادامه هیاهو و جنجال، بخصوص اگر عده ای بدنبال استفاده های دیگر از این مسائل باشند، به صلاح نیست و همه باید مراقب باشند.
حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: مردم بدانند که مسوولان، این ماجرا را تا آخر پیگیری خواهند کرد و دستهای خائن قطع خواهد شد.
ایشان با توصیه مؤکد به قوه قضائیه برای اطلاع رسانی مناسب به مردم در خصوص پیگیری این پرونده تأکید کردند: دستگاه قضایی نباید به افراد بدکاره، خرابکار و مفسد ترحم کند.
در ابتدای این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست زائران ایرانی در گزارشی از فعالیتهای بعثه مقام معظّم رهبری برای برگزاری هر چه با شکوهتر حج، ارتقاء و تنوع بخشی برنامه های آموزشی حجاج، راه اندازی آموزش مجازی، انتشار فصل نامه های تخصصی حج، چاپ قرآن های نفیس همراه با ترجمه برای حجاج، استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، برگزاری آزمون برای انتخاب روحانیون و معین های جدید کاروانها، تشکیل اتاق فکر، و استفاده بیش از پیش از دیپلماسی حج، از جمله اقدامات انجام گرفته است.
آقای لیالی رئیس سازمان حج و زیارت نیز در گزارشی از قدامات اجرایی حج گفت: امسال 97 هزار زائر در قالب 588 کاروان و با استفاده از دو شرکت هواپیمایی ایرانی، به مکه و مدینه انتقال خواهند یافت و محل اسکان زائران ایرانی در مکه نسبت به سالهای قبل، به مسجد الحرام نزدیک تر شده است.

 

قضایی - امروز رسما اعلام شد مسعود شفیعی، وکیل سه تبعه آمریکایی متهم به جاسوسی، حق خروج از کشور را ندارد


امید سلیمی بنی: قوه قضائیه تایید می کند مسعود شفیعی، وکیلی که دفاع از سارا شورد، شین بائر و جاش فتال سه تبعه آمریکا را بر عهده داشته، حق ندارد از کشور خارج شود. 
هنوز دلیل این ممنوعیت اعلام نشده، با این وجود شفیعی هفته گذشته در گفتگو با خبرآنلاین تاکید کرده بود از ابتدا اعتقاد داشته موکلانش بی گناهند و باید از آنان دفاع می کرده است. موکلان وی، شین بائر و جاش فتال، به همراه سارا شورد سال 88 در مرزهای غربی کشور به دلیل ورود غیر قانونی به ایران بازداشت شدند و پس از آن، در شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران به اتهام ورود غیر قانونی به کشور و جاسوسی، محاکمه شدند.
حکم اولیه دادگاه جاش و شین، هر یک 8 سال زندان به دلیل جاسوسی برای ایالات متحده آمریکا بود، ولی پیش از این دو، سارا شورد با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی از بازداشت آزاد شده بود که هنوز پرونده اتهامی وی در مرحله تحقیق قرار دارد. با این وجود دو مرد یاد شده نیز ابتدای مهرماه جاری با تبدیل قرار بازداشت موقت به وثیقه در شعبه دادگاه تجدید نظر، با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی پس از 26 ماه از زندان اوین آزاد و به کشور عمان پرواز کردند. 
این دو پس از رسیدن به ایالات متحده آمریکا، با ترتیب دادن کنفرانس مطبوعاتی، مطالبی را علیه ایران بیان کردند که با واکنش سخنگوی قوه قضائیه روبرو شد. غلامحسین محسنی اژه ای در نشست خبری هفته گذشته خود با اشاره به اینکه "از آمریکائیان بیش از این انتظار نمی رود" گفت: "این که احتمال می دهیم افرادی پس از آزادی، مطالبی را بر ضد کشور به زبان بیاورند، نمی تواند دلیل بازداشت باشد."
با این همه، امروز دفتر محسنی اژه ای تایید کرده مسعود شفیعی وکیل این آمریکایی ها، بازداشت نیست ولی ممنوع الخروج است. 
پیش از این، رسانه های خارج از کشور، از جمله خبرگزاری فرانسه، گفته بودند صبح روز گذشته، شفیعی به مدت چند ساعت بازداشت و تعدادی از وسایل همراه وی در فرودگاه تهران، ضبط شده بود. هر چند این خبرگزاری اعلام کرده بود وسایل وی، پس از ساعتی به او برگردانده شد. 
این موضوع، دستمایه اخبار متناقض فراوانی شد که در روزهای گذشته، برخی از رسانه های داخل و خارج را تحت تاثیر قرار داد. شفیعیقصد خروج از کشور و سفر به آمریکا را داشته که اکنون رسما ممنوع الخروج شده است.
خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داده دفتر سخنگوی قوه قضاییه ارایه توضیحات در مورد علت ممنوع‌الخروجی نامبرده را به بعد موکول کرده است.


رویانیان: دارم از جیب به بازیکنان پرسپولیس پول می دهم

 

 

 

 

لیگ برتر - سایت باشگاه پرسپولیس نوشت:

محمد رویانیان با بیان اینکه تاکنون هیچگونه کمکی از سوی وزارت ورزش به باشگاه پرسپولیس نشده است، گفت:« برای هزینه های مختلف باشگاه، چک شخصی داده و مبالغی پول به صورت قرض الحسنه اخذ کرده ام.»

او ادامه داد: « امیدوارم با کمک های دولت و مجلس شورای اسلامی، مشکلات باشگاه های پرسپولیس و استقلال که دو تیم بزرگ و پرطرفدار کشور هستند به زودی مرتفع شود. »

دو شنبه 11 مهر 1390برچسب:بانک ,صادرات,سنعت معدن,, :: 17:11 ::  نويسنده : خبرنگار

 

ازار مالی - ایسنا نوشت:

پس از برکناری محمد جهرمی از مدیریت بانک صادرات به دلیل قصور در ماجرای تخلف بانکی اخیر امروز محمدرضا پیشرو از سوی هیات مدیره این بانک به عنوان مدیرعامل بانک صادرات انتخاب شد.

پیشرو پیش از این مدیرعامل بانک صنعت و معدن بود.

 انتشار خبر سرو بستنی طلای 400 هزار تومانی در رستوران گردان برج میلاد در شهریور ماه سال جاری به یکی از جریان سازترین خبر ها تبدیل شد و مسئولان مربوطه را به واکنش واداشت. تقی گل‌رخسار مدیر عامل رستوران گردان برج میلاد در روز 12 شهریور در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری فارس در خصوص سرو این بستنی گفت: این بستنی بزودی سرو خواهد شد.وی در ادامه با بیان اینکه باید بخشی از ظروف این بستنی را از خارج کشور وارد کنیم، گفته بود:  با توجه به اینکه قیمت طلا بالا رفته است این بستنی نیز گران تر شده است.به گفته گل‌رخسار، 2 گرم و 30 سوت طلای خوراکی در این بستنی استفاده می‌شود. البته این طلای خوراکی فقط در کشور آلمان تولید می‌شود و باید وارد کشور کنیم. وی درباره طلای خوراکی گفته بود: این طلا به صورت پودر و برگه است و در کشور از هر دوی آن استفاده خواهیم کرد.مسئول رستوران گردان برج میلاد با بیان اینکه در سایر کشورها از پودر طلا استفاده می‌شود ادامه داد:  ایران دومین کشور است که از برگه طلا استفاده می‌کند.وی با بیان اینکه کسانی که می‌خواهند بستنی طلا را میل کنند باید یک روز قبل سفارش دهند، گفت: ساخت این بستنی یک روز طول می‌کشد.انتشار این خبر با  بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ها داشت .بعد از انتشار این خبر، تقی گل رخسار طی تماس تلفنی با خبرنگار فارس مدعی شد که من در این زمینه مصاحبه نکرده‌ام. در حالی که فایل صوتی متن گفت‌وگوی خبرنگار فارس با وی قابل انتشار است.
 
بعد از انتشار این خبر، روزنامه همشهری نوشت که محمدباقر قالیباف شهردار تهران دستور جلوگیری از هر گونه اشرافی‌گری در برج میلاد را داده است. قالیباف تاکید کرد، برج میلاد نماد پشرفت و خلاقیت مهندسان ایرانی در عرصه بین المللی است و هزینه ای که این مجموعه بر شهر تحمیل کرده باید با مدیریت جهادی به بیت المال بازگردد اما دقت شود نباید این را بهانه ای برای ترویج اشرافی گری قرار داد و با هر اقدامی که در این مجموعه مروج اشرفی گری باشد باید قویا برخورد شود.همچنین سید جواد شوشتری رئیس هئیت مدیره برج میلاد نیز به روزنامه رسمی شهرداری تهران گفت که ایده سرو بستنی طلا مربوط به پیمانکار بوده و شهرداری تهران در این زمینه نقشی نداشته است.با این وجود روز گذشته احضاریه دادگاه مبنی بر شکایت آقای گل رخسار از خبرنگار اجتماعی  فارس به خبرگزاری ارسال شده است.  این درحالی است که طبق روال متعارف همیشه مدیران مسئول رسانه‌ها پاسخگوی اخبار منتشره  هستند و علی القاعده فرد شاکی می بایست از مسئول حقوقی خبرگزاری شکایت کند نه خبرنگاری که صرفاً به وظیفه حرفه‌ای خود عمل کرده است.گفتنی است خبرنگار فارس هفته آینده با حضور در دادگاه، مستندات خود درباره اظهارات  تقی گل‌رخسار مدیر رستوران گردان برج میلاد را ارائه می‌کند.

 

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اختلاس بزرگ سه هزار میلیاردی را "بی سابقه" توصیف و از وقوع آن ابراز تاسف و نگرانی کرد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در آغاز جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام از ابتکار هوشمندانه مجلس شورای اسلامی در برگزاری به موقع همایش بین‌المللی انتفاضه فلسطین در کشورمان به ویژه در مقطع کنونی منطقه و در سازمان ملل متحد که موضوع فلسطین از حادترین مباحث روز مراکز جهانی است، تقدیر کرد.
 
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ابراز امیدواری کرد نتایج این همایش به خصوص در عصر گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه که هر روز عمیق‌تر هم می‌شود، بسیار تأثیرگذار باشد و آینده خوبی را برای مردم فلسطین و آزادی‌خواه منطقه رقم بزند.

لازم به ذکر است؛ در نشست امروز مجمع، تدوین سیاست‌های کلی نظام در عرصه روابط خارجی دنبال شد و علاوه بر 13 مصوبه قبلی 4 بند دیگر از موارد پیشنهادی کمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی به تصویب رسید که "حمایت از ملت‌های مظلوم و تحت ستم و جریان‌های حق‌طلبانه در جهت احقاق حقوق آنها به ویژه ملت مظلوم فلسطین در مبارزه با اشغالگری، آزادی سرزمین خویش و رهایی قدس شریف" از جمله آنها بود.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود، قهرمانی تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات آسیایی که برای جامعه ورزشی کشور و مردم بسیار روحیه‌بخش و غرورآفرین بود، تبریک گفت.
 
وی تصریح کرد: جوانان ورزشکار ایران در همه رشته‌های ورزشی بسیار مستعد و توانمندند و این قهرمانی نشان داد چنانچه برنامه‌ریزی مناسب با مدیریت شایسته و کارآمد برای ورزش کشور انجام شود، جوانان ورزشکارمان در سایر رشته‌های ورزشی در جهان نیز موفق خواهند بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان سخنانش از اختلاس بزرگ و بی‌سابقه سه هزار میلیارد تومانی ابراز نگرانی و تأسف کرد.

گفتنی است؛ در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسجانی در سال 74، یکصد و بیست و سه میلیارد تومان از بانک صادرات اختلاس شد که کارشناسان با توجه به رشد اقتصادی در کشور، ارزش آن را با ارزش رقم اختلاس اخیر نزدیک یا برابر دانسته‌اند.

خبرگزاری فارس: در پی شکایت حسن روشن و علی فتح الله‌زاده از یکدیگر دادگاه برای هر دو نفر حکم جلب صادر کرد.

 

 

حسن روشن در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شکایت فتح الله زاده از وی و شکایت خودش از مدیرعامل استقلال اظهار داشت: چندی قبل من و فتح الله زاده بابت مصاحبه هایی که علیه هم انجام داده بودیم شکایت کردیم اما بعد ما را آشتی دادند.

وی افزود: پس از آشتی من به دادگاه رفتم و رضایت دادم اما فتح الله زاده این کار را نکرد و قاضی پرونده هم گفت چون دو طرف از هم شاکی هستید رضایت یک طرف قبول نیست. روز گذشته (شنبه) متوجه شدم که دادگاه حکم جلب هر دوی ما را صادر کرده است. من دیروز سند گذاشتم تا به قید ضمانت مشکلی نداشته باشم اما فتح الله زاده چون در انزلی بود هنوز این کار را انجام نداده و باید خود را به دادگاه معرفی کند.

روشن ادامه داد: من به فتح الله زاده پیغام دادم که دوشنبه به دادگاه بیاید تا تکلیف این پرونده را مشخص کنیم. یا باید هر دو رضایت بدهیم یا بخواهیم که پرونده به دادگاه بازگردانده شود.

 

خبرگزاری فارس: در حالی دولت با افزایش 8 درصدی قیمت شیر موافقت کرده که برخی شرکتها با افزایش غیر قانونی 19 درصدی، قیمت شیر مدت دار یک لیتری را 1300 تومان می فروشند.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان هفته گذشته برای دومین بار طی 6 ماه گذشته اقدام به اافزایش قیمت فرآورده‌های لبنی کرد که این بار سهم افزایش قیمت شیر  8 درصد و سایر فرآورده‌ها 6 و 7 درصد بود.
همانطوری که در افزایش رسمی قبلی هم اتفاق افتاد و بعد از آن شرکتهای صنایع لبنی به صورت خودخواسته اقدام به افزایش غیرمنطقی قیمت شیر و محصولات لبنی کردند باز انتظار می‌رفت که چنین اتفاقی رخ بدهد.
براساس مشاهدات خبرنگار فارس بعد از آخرین افزایش قیمت توسط سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان امروز در بازار تهران شیر مدت‌دار "شرکت میهن" در بسته‌بندی «تتراپک» به وزن یک لیتر و 1.5 تا 3 درصد چربی به قیمت یک هزار و 300 تومان عرضه می‌شود. این در حالی است که تا هفته گذشته به قیمت یک هزار و 100 تومان عرضه می‌شد.
به گزارش فارس، اگرچه قیمت یک هزار و 100 تومان اولیه برای یک لیتر شیر بر اساس مصوبه نرخ کمیته قیمت‌گذاری شیر نیست اما اگر حتی این رقم را پایه قیمت در نظر بگیریم که دولت مجوز افزایش 8 درصد را داده به قیمت 1100 تومان قبلی تنها باید 88 تومان اضافه شود و قیمت نهایی نباید بیشتر از 1188 تومان باشد در حالی که 112 تومان بیشتر به دست مصرف کننده می‌رسد.
همچنین محصولات سایر شرکتها با افزایش رسمی نرخ شیر به افزایش منطقی و قانونی اقدام کرده‌اند. هر یک لیتر شیر کیسه‌ای پاک 900سی‌سی به قیمت 675 تومان در بازار عرضه می‌شد.


حال سوال مهم این است که واقعا جایگاه نظارت بر بازار کجاست؟ تصویب صوری قیمت از سوی مسئولان چه سودی دارد در حالی که برخی سودجویان هر کاری که دلشان می‌خواهد می‌کنند؟چرا زمانی که در مرحله نخست قیمت شیر را 600 تومان تعیین کردند برخی شرکتها به بهانه بسته‌بندی متفاوت به قیمت حتی 370 تومان بالاتر فروختند و کسی نبود حرفی بزند و اینبار داستان دوباره تکرار می‌شود.
به نظر می‌رسد اگر دولت بعد از هر تصمیمی که می‌گیرد به ویژه تصمیماتی که با سلامت مردم گره خورده نظارتی بر انجام درست مصوبات نداشته باشد، کار بیهوده کردن است

 

یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:جامعه,اختلاس,3000ملیار,مشایی,, :: 11:5 ::  نويسنده : خبرنگار

 

سایت نزدیک به مشایی:کیهان۱۲میلیاردتومان به تامین اجتماعی بدهکاراست/کیهان:احمدی نژاددوهزار برابر، بیشتر قابل ملامت است

دولت - روزنامه کیهان نوشت:

جريان انحرافي كه از تطميع كيهان نا اميد است، در سايت وابسته به مشايي ادعا كرد كه روزنامه كيهان مبلغ 12 ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است...

بدهي كيهان به سازمان تامين اجتماعي اولا؛ بسيار كمتر از مبلغي است كه آقاي مشايي ادعا كرده است و ثانيا؛ اين بدهي از نوع دريافت وام و يا خريد و فروش كالا و موارد ديگري از اين دست نيست، بلكه در حالي كه روزنامه هايي نظير ايران و چند روزنامه و نشريه اجاره اي و سايت هاي راه اندازي شده از سوي آقاي مشايي همه ماهه از بيت المال مسلمين مبالغ ميلياردي دريافت مي كنند، روزنامه كيهان ...در تسويه همزمان و كامل تعهدات ايجاد شده از سوي سازمان تامين اجتماعي با دشواري روبرو بوده و مانند بسياري از مؤسسات ديگر و به روال جاري و قانوني بدهي خود را به صورت اقساط پرداخت كرده و مي كند.


 در اوايل سال جاري اعلام شده بود كه دولت آقاي دكتر احمدي نژاد نزديك به 24هزار ميليارد تومان به سازمان تامين اجتماعي بدهكار است و آقاي احمدي نژاد ضمن اعتراض شديد به اينگونه خبررساني گفته بود؛ «وقتي گفته مي شود كه دولت بدهي دارد يعني از جايي قرض گرفته و پس نداده است در حالي كه اين طور نبوده و اين تعهداتي است كه ديگران- يعني تامين اجتماعي- براي دولت ايجاد كرده است و دولت هم، هر موقع پول داشت اين تعهد را مي دهد.»
اگر كيهان به خاطر بدهي خود به سازمان تامين اجتماعي قابل ملامت باشد- كه نيست- آقاي احمدي نژاد به همين علت، دوهزار برابر، بيشتر قابل ملامت است! با اين تفاوت كه دولت پرداخت بدهي خود را به زماني كه پول داشت موكول كرده است ولي كيهان به صورت قسطي در حال پرداخت بدهي خود مي باشد.

...برخلاف ادعاي حلقه انحرافي و مطابق اسناد موجود، كيهان علي رغم تحمل فشارهاي اقتصادي كه از دوران دولت سازندگي آغاز شده، در دولت اصلاحات شدت يافته و در دولت آقاي احمدي نژاد اين فشارها به اوج خود رسيده است.

یک شنبه 10 مهر 1390برچسب:چاپار,میل,chapar,chmail,iran,ir, :: 11:3 ::  نويسنده : خبرنگار

 

- مهر نوشت:

قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع رسانی از راه‌اندازی پست الکترونیکی فارسی با نام " chmail " در کشور با حمایت این شورا خبر داد و این در حالی است که کمتر از یک ماه پیش نیز سازمان فناوری اطلاعات ایران از آغاز به کار رسمی ایمیل ایرانی "ایران" خبر داده بود.

پست الکترونیک چاپار که تحت عنوان chmail قرار است سرویس‌دهی عمومی خود را از 20 آذرماه سال جاری آغاز کند.
این در حالی است که سازمان فناوری اطلاعات ایران نیز اواسط شهریورماه جاری با ارسال پیام کوتاهی به برخی از مشترکان موبایل از آغاز به کار سرویس ایمیل درگاه ملی خدمات الکترونیکی ایران خبر داد و از کاربران اینترنت خواست برای ایجاد و ثبت پست الکترونیکی ایرانی به درگاه IRAN.IR مراجعه کنند که با این وجود به نظر می رسد فصل جدیدی از رقابت ایمیل های ایرانی برای جذب کاربران اینترنت در کشور و با هدف صیانت از اطلاعات الکترونیکی مبادله شده در کشور در حال رقم خوردن است.
 

این ایمیل بومی برای محیط فارسی و با هدف حمایت از خط و زبان فارسی در محیط رایانه ای قابل استفاده بوده و دارای امکاناتی چون تقویم فارسی و تایپ راست به چپ است.
 

حجت ‌الاسلام سعید سالاریان، قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع‌رسانی، هدف از ارائه این پست الکترونیک فارسی را ایجاد دانش فنی در حوزه سرویس ‌دهی گسترده در کشور و ایجاد فضایی برای صیانت از اطلاعات الکترونیکی مبادله شده عنوان کرد و گفت: در حوزه ارائه سرویس‌های گسترده مانند پست الکترونیک و موتور جستجو و اصولا هر نوع سرویس عمومی نباید تنها به یک محصول اکتفا کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از تکنولوژی‌ها در این بخش باید براساس نیازمندی کشور تولید شود ادامه داد: این قبیل تکنولوژی ها در دنیا قابل خریداری نیست بلکه نتیجه یک سرمایه ‌گذاری و کار میان مدت و یا بلند مدت و البته با نگاه خاص به نیروی انسانی متخصص است.

سالاریان با بیان اینکه شورایعالی اطلاع‌رسانی در حوزه راهبردی با سه نگاه ویژه روبرو است خاطرنشان کرد: یکی از این نگاهها ارائه سرویس گسترده در کشور با توجه به مخاطبان بسیار گسترده در جامعه است براین اساس باید در کشور سرویس‌دهندگان مختلف تشکیل و مورد حمایت قرار گیرند.

قائم مقام دبیر شورایعالی اطلاع‌رسانی با اشاره به اینکه یک وزارتخانه، نهاد و یا یک بخش به تنهایی نمی تواند جوابگوی نیاز حوزه فناوری اطلاعات باشد، افزود: نگاه دیگر در این حوزه، مربوط به تولید و بومی‌سازی دانش‌های خاص نرم‌افزاری و در صورت امکان سخت‌افزاری در لایه‌های گسترده است که براین اساس تلاش این است که بتوان این دانش‌ها را در سطح کشور پس از مدتی منتشر کرد و به سمت تشکیل گروه‌های تولید دانش و جامعه‌های دانشی رفت.

سالاریان با تاکید بر اینکه در حوزه فناوری اطلاعات نیاز به حمایت از نیروهای انسانی متخصص احساس می شود، اظهار داشت: در کشور از سرویس دهنده های پست الکترونیک قفل شکسته و ناامن در سطح انواع سازمان‌ها و نهادها استفاده می‌شود اما با ارائه ایمیل فارسی Chmail تلاش خواهیم کرد تا یک نسخه از محصولی را ارائه کنیم که در سازمان‌ها به صورت رایگان و براساس سیستم های اپن سورس - متن باز- قابل سرویس‌دهی باشد.

وی با بیان اینکه براساس مستندات کاملی که ارائه می‌شود، سازمان‌ها خود قادر به سفارشی‌سازی محصول (پست الکترونیکی فارسی) خواهند بود، تصریح کرد که این مشکل امنیتی در کشور بسیار مهم است و متاسفانه کسی بدان توجه نمی کند.

سالاریان با بیان اینکه جامعه مخاطب هدف پروژه ایمیل فارسی چاپار در فاز اول یک میلیون کاربر و در فاز دوم 1.5 میلیون کاربر است، اضافه کرد: این ایمیل ایرانی فضای یک گیگابایت و امکان پیوست فایل 20 مگابایت را داراست.

وی گفت: همزمان با ارائه سرویس پست الکترونیک، با توجه به نیازمندی عموم مردم به دسترسی برخط به اطلاعات موجود در صندوق پست الکترونیک خود، برای اولین بار نرم‌افزار Mail Client با قابلیت نصب بر روی انواع سیستم‌عامل همزمان با شروع سرویس‌دهی عمومی این ایمیل به صورت رایگان به مردم ارائه می شود.

همچنین بر روی آدرس chmail.ir امکان دیدن تصاویر بخش‌های مختلف سرویس پست الکترونیک مهیا شده که طی روزهای آینده با راه‌اندازی سامانه چاپار (chaapaar.ir) امکان رصد بخش‌های مختلف سرویس برای کاربرانی که آدرس پست الکترونیک خود را در این سامانه وارد کرده‌اند، مهیا می‌شود.

سامانه chaapaar.ir در حقیقت پورتال دسترسی به انواع خدمات ارتباطی محسوب می‌شود که تنها یکی از این خدمات سرویس پست ‌الکترونیک است که با آدرس اختصاری chmail.ir قابل دسترسی خواهد بود.

- کیهان نوشت:

يك انديشكده غربي در گزارشي تحليلي با سنگ تمام گذاشتن حمايت از جريان فتنه در ايران اعتراف مي كند كه امكان تغيير حكومت در ايران وجود ندارد. انديشكده آمريكايي «راند» در بخشي از اين گزارش بدون اشاره به برگزاري حداقل 30 انتخابات در جمهوري اسلامي ايران از زمان پيروزي انقلاب مدعي شده است كه قانون اساسي ايران برخاسته از اسلام است و اصول مورد قبول دموكراسي غرب را در خود ندارد.
نويسنده در ادامه اعتراف مي كند كه «به رغم مطالب گفته شده، رژيم ايران متكي به زور و خشونت نيست بلكه از حمايت بخش قابل توجهي از مردم ايران برخوردار است.»
بسياري از مردم به جمهوري اسلامي به عنوان نيرويي مي نگرند كه در برابر امپرياليسم آمريكا در خاورميانه ايستادگي مي كند. ايراني ها مردمي ملي گرا(!) هستند و بسياري از آنان نسبت به دخالت آمريكا در كشورشان از جمله مداخله آمريكا در كودتاي 28 مرداد دلگيرند.
در ادامه اين گزارش به تلاش هاي آمريكا و غرب براي محروم كردن مردم ايران از دستيابي به دانش هسته اي اشاره شده و آمده است، مخالفت آمريكا با برنامه هسته اي ايران موجب تقويت جمهوري اسلامي در ميان طرفدارانش شده است.

سینما - ایسنا نوشت:

با پایان نگارش فیلمنامه‌ پروژه‌ ملی ـ سینمایی «کوروش کبیر» توسط مسعود جعفری جوزانی درخواست پروانه‌ ساخت فیلم به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه شد.
علی معلم تهیه‌کننده‌ فیلم سینمایی «کوروش کبیر» با اعلام این خبر، گفت: «همانگونه که در خبرهای گذشته ذکر شد، پس از یک سال تحقیق و پژوهش بر روی زندگانی کوروش، اکنون با پایان یافتن نگارش کتاب اول این فیلم، مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.»
به گفته معلم، «داستان فیلم از کاخ اکباتان و دربار آستیاگ آغاز می‌شود و زندگی کوروش از تولد تا بنیانگذاری تمدن هخامنشی و حکومت پارسیان را تا مرگ او دنبال خواهد کرد.»
وی در ادامه‌ این خبر افزود: «با صدور رسمی پروانه‌ ساخت فیلم طی یک کنفرانس مطبوعاتی شرایط همکاری هنری و نحوه‌ مشارکت در سرمایه‌گذاری فیلم برای علاقه‌مندان تشریح خواهد شد.»

درباره وبلاگ

دل نوشته: با سلام من یه خبر نگار فراری هستم در این وبلاگ خبر ها جدید را ببینید.
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرنگاز فراری و آدرس kazem64.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.